Gå til innhold

AGP apperture og overklokking av MSI GF4 4200 Ti 64


Geirs34

Anbefalte innlegg

1.Jeg har en Atlon 1800+ på et MSI Ultra skjermkort

Jeg har 512 MB ram og et MSI GF4 4200 Ti 64 VD skjermkort. I bios kan jeg velge AGP apperture.

Nå er 64 MB valgt. Hva er det optimale ?

 

2. Jeg forsøkte å¨overklokke kortet, 277 MHz klokk og 591 MHz på minne. Jeg oppnådde da 9592 poeng i 3D mark 2001 SE ved 1024x768x32. På Mad Onions netsider viste denne scoren seg å ligge høyere enn for 4400 kortet og bare 1% lavere enn 4600 utgaven ! PC'en virket stabil. Kan slik overklokking ødelegge skjermkortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-10 21:13, Geirs34 skrev:

1.Jeg har en Atlon 1800+ på et MSI Ultra skjermkort

Jeg har 512 MB ram og et MSI GF4 4200 Ti 64 VD skjermkort. I bios kan jeg velge AGP apperture.

Nå er 64 MB valgt. Hva er det optimale ?


2. Jeg forsøkte å¨overklokke kortet, 277 MHz klokk og 591 MHz på minne. Jeg oppnådde da 9592 poeng i 3D mark 2001 SE ved 1024x768x32. På Mad Onions netsider viste denne scoren seg å ligge høyere enn for 4400 kortet og bare 1% lavere enn 4600 utgaven ! PC'en virket stabil. Kan slik overklokking ødelegge skjermkortet ?


 

1. Jeg trur du kan sette den opp på 128MB siden du har 512MB RAM, AGP Apearture size, "If I'm not mistaking now...", er hvor mye "plass" AGP textures skal ha i Sys. RAM for å swappes. Det var en formel for dette også, prøv å søk i google.com på (f.eks) 'AGP Apearture size+setting' Eller noe lignende.

 

2. Ja, overklokking KAN kutte ned levetiden til komponenter, men JEG (Altså, en personlig erfaring) har ikke hatt noen problemer uten å ha fått stabilitetsproblemer først. Hvis det kommer artifacts (Du merker det hvis det kommer) burde du kanskje klokke lavere. Jeg påtar meg NIKS ansvar for overklokking!

Lenke til kommentar

Hei du!

 

Har ca det samme som deg hva gjelder oppsett. Samme skjermkort og samme hovedkort. CPU er en AMD XP1700+ som er klokket til XP2000+. Skjermkortet er klokket til 294 & 595. Jeg fikk 9850 i score på 3dMARK.

 

Så lenge du passer på at ting får bra kjøling går det stort sett bra. Når du f.eks kjører et spill, og du får mange løse punkter i bildet, har du typisk klokket for mye, det er da bare å skru ned klokkingen og da går det bra... i 99 % av tilfellene ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...