Gå til innhold

Gothic III-nettsted lansert (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men nå er det nå ikke karakterutvikling som har vært Gothic-seriens sterke kort heller. Men en bunnsolid historie og en levende verden. Og der har The Elder Scrolls MYE å lære.

 

 

Men vet ikke helt hva jeg synes om de screenshotsene. De virket litt blottet for stemning. Og orkene så mer ut som en bigfoot enn en ork. Men er jo lenge igjen til det kommer, så det blir sikkert bra :w00t:

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Gromle, har noen gode nyheter til deg:

Det du ser på bilde 1 og 2 er ikke en ork.

Det er ikke før på bilde 3 at du ser orken, nederst til venstre!

Ser du nærmere etter, ser du at orken er temmelig lik orkene i G2. :)

 

pcgames_03.jpg

 

BTW: Gromle, du har rett i at Morrowind har MYE å lære når det kommer til historie, flyt og en levende verden.

Morrowind taper mye steming og innlevelse da man må gå i flere tusen kilometer for å komme til steder, og det er mer enn ofte BARE flatt og dødt landskap.

Der er Gothic OVERLEGEN. Verdenen er variert, fager, og levende.

Det nytter ikke at Morrowind har en gigantisk verden, når mesteparten er uinteressante ørkener.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,04/05/2005 : 09:31]Gromle, har noen gode nyheter til deg:

Det du ser på bilde 1 og 2 er ikke en ork.

Det er ikke før på bilde 3 at du ser orken, nederst til venstre!

Ser du nærmere etter, ser du at orken er temmelig lik orkene i G2. :)

 

 

BTW: Gromle, du har rett i at Morrowind har MYE å lære når det kommer til historie, flyt og en levende verden.

Morrowind taper mye steming og innlevelse da man må gå i flere tusen kilometer for å komme til steder, og det er mer enn ofte BARE flatt og dødt landskap.

Der er Gothic OVERLEGEN. Verdenen er variert, fager, og levende.

Det nytter ikke at Morrowind har en gigantisk verden, når mesteparten er uinteressante ørkener.

Hehe.. tror gamer.no glemte å paste url i artikkelen sin.

 

Ork eller ikke ork. Må si jeg liker grafikken til TESIV vesentlig mer.

 

Er det noen features ute på Gothic3 enda? Vil G3 bli på engelsk?

 

Dere har i for seg rett i at historien i Morrowind kunne vært bedre. Ihvertfall mister man tidvis den rød tråden. Expansionene funker bedre således.

 

Det TES spillene etter min mening er unike på dog, er dette med factions. Hvordan er Gothic-spillene på dette området?

 

TES3 fikk også pepper for combat (tilbakeskritt fra TES2 faktisk) . Folk mente at gothic var bedre på dette. Forhåpentligvis blir dette mye bedre i TESIV.

 

Flyten i TESIV blir vel også bedre ved at man får hest igjen. Sparer en for lange gåturer

Lenke til kommentar
Er det noen features ute på Gothic3 enda? Vil G3 bli på engelsk?

 

Nei, det kommer på svensk.

Selvfølgelig kommer det jo på Engelsk. ;)

 

EDIT: Gothic 2 har en del factions, men tvilsomt så mange som Morrowind (lettere å ha flere factions i Morrowind, siden det er så mye større).

Selv om at Gothic 2 har betydelig mindre factions, er det absolutt tilfredsstillende med det antallet de har. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=04/05/2005 : 09:31] Morrowind taper mye steming og innlevelse da man må gå i flere tusen kilometer for å komme til steder, og det er mer enn ofte BARE flatt og dødt landskap.

Der er Gothic OVERLEGEN. Verdenen er variert, fager, og levende.

Det nytter ikke at Morrowind har en gigantisk verden, når mesteparten er uinteressante ørkener.

Det er jeg egentlig veldig uenig i. For det første synes jeg ikke verdenen i Morrowind er så uinteressant som du vil ha det til, og for det andre synes jeg de "store" avstandene (som egentlig er ganske små) gjør at verden på en måte blir mer troverdig enn verden i Gothic II. Samtidig slår Gothic II tilbake med det høye detaljnivået, spesielt i Khorinis.

 

maanemann: Vi har ikke glemt noe, du finner lenken nederst på siden. :)

Lenke til kommentar
[iC,04/05/2005 : 09:31] Morrowind taper mye steming og innlevelse da man må gå i flere tusen kilometer for å komme til steder, og det er mer enn ofte BARE flatt og dødt landskap.

Der er Gothic OVERLEGEN. Verdenen er variert, fager, og levende.

Det nytter ikke at Morrowind har en gigantisk verden, når mesteparten er uinteressante ørkener.

Det er jeg egentlig veldig uenig i. For det første synes jeg ikke verdenen i Morrowind er så uinteressant som du vil ha det til, og for det andre synes jeg de "store" avstandene (som egentlig er ganske små) gjør at verden på en måte blir mer troverdig enn verden i Gothic II. Samtidig slår Gothic II tilbake med det høye detaljnivået, spesielt i Khorinis.

 

maanemann: Vi har ikke glemt noe, du finner lenken nederst på siden. :)

Enig med deg der Joachim_F. Å si at verden i Morrowind er uinteresant blir feil. Selv om man bare mener scenery. Klart at Morrowind nå bærer preg av at det kom i 2003. Men den gang da var det tildels hakeslepp. Liker fortsatt veldig godt byene og fortene.

 

Resten av verden i Daggerfall/Morrowind er jo glimrende, bare Blizzard som er i samme selskap her. Tenker da spesielt på land, raser, klasser, faksjoner.

 

Når det gjelder hvordan man påvirker verden, er det jo også ganske spesielt at man kan endre klimaet i verden ved å gjøre et quest (almalexia).

 

Daggerfall hadde det kule at man faksjonene sto mer mot hverandre. Utrolig kult med de rivaliserende kongehusene. hvis man jobbet for det ene, ble man mer upopulær hos det andre (vanskeligere å få quester etc.). Etterhvert ble man mer og mer betrodd der man "jobbet". Det var dette jeg håpet de ville ta videre i Morrowind noe som ble en skuffelse. Mulighetene lå jo absolutt tilrette for det, da man hadde "hus" (Redoran etc.) i tillegg til raser og guild.

 

 

 

Så ikke at det var "spoiler space" før linkene ;-)

Lenke til kommentar
[iC,04/05/2005 : 12:11]
Er det noen features ute på Gothic3 enda? Vil G3 bli på engelsk?

 

Nei, det kommer på svensk.

Selvfølgelig kommer det jo på Engelsk. ;)

 

EDIT: Gothic 2 har en del factions, men tvilsomt så mange som Morrowind (lettere å ha flere factions i Morrowind, siden det er så mye større).

Selv om at Gothic 2 har betydelig mindre factions, er det absolutt tilfredsstillende med det antallet de har. :)

Første spillene var vel på tysk så vidt jeg husker. Mistet interessen av den grunn

Lenke til kommentar

Joda, Morrowind er jo ikke uinteressant, men det blir fort kjedelig når man må gå veldig langt i en ørken (uten NOEN form for detaljer, annet enn lyden av vind og sykt irriterende "fugler" som kommer etter deg) for å komme til en form for sivilisasjon.

Og de distansene, de VAR lange, samme hva dere sier!

 

BTW: Gothic 2 kom også i 2003. Det eneste visuelle som er vakkert i Morrowind (etter min mening) er vannet, som fortsatt ser suverent ut, selv den dag i dag.

Men Gothic 2, med sin meget realistiske døgnsyklus, har så SYYYKT pene solnedganger! Og himmelen, når den er blå, er så vakker som himmelen i virkeligheten.

Grafikken i Gothic 2 var aldri i øverste klasse, selv da det kom ut, men like vel synes jeg det visuelle er MYE mer stemningsfult (spesielt været) enn de aller fleste andre spill. :love:

Lenke til kommentar
[iC' date=04/05/2005 : 09:31] Gromle, har noen gode nyheter til deg:

Det du ser på bilde 1 og 2 er ikke en ork.

Det er ikke før på bilde 3 at du ser orken, nederst til venstre!

Ser du nærmere etter, ser du at orken er temmelig lik orkene i G2. :)

Ja har du sett :blush: Kikket kanskje litt for fort på de bildene ja.. Men sto ikke noe sånt som "an orc catching his dinner" under det bildet av ape-saken som holder den Scavengern på G3-siden?

Lenke til kommentar

Dunno, men de tar nok sikkert feil, de som satte opp siden.

Om det ER en ork på det "Catching dinner"-bildet, hva er da skapningen som går rundt i orke-klær og ser forferdelig mye ut som en ork? ;)

Kanskje den ape-dude'n er en mer primitiv Orke-art? Ikke vet jeg, men vi får vel vite det etter hvert. :)

 

EDIT: Egentlig imponerer ikke bildene meg så mye.

Jo, selvfølgelig ser de jo strålende ut(!!), men hadde ikke G3 hatt så bra grafikk, så hadde jeg brydd meg nada om det, så lenge det har en like bra historie, og et like bra gameplay som 2'ern. :love:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Hvis dere leser litt intervjuer og artikler på offisielle og semioffisielle Gothic-sider finner en svaret på det med orkene: Det finnes flere typer orker. Orkene en primært møter i GIII blir en helt annen type enn de gode gamle beistene i I og II. De er mer inteligente, har en avansert kultur og har overtatt hele Myrthana.

 

Utviklerne valgte denne løsningen for å kunne lage mer detaljerte modeller, og designet på de gamle orkene var ikke egnet til å gjøre mer "virkelig". Altså laget de seg en helt ny orkerase fra bunnen av. Men jeg tror jeg kommer til å savne de gamle orkene... Glemmer ikke første gang jeg traff på dem: rotet meg inn i passet som ganske lav level, og plutselig kommer disse to ENORME tingene løpende mot meg, dobbelt så svære og bade som noe jeg hadde sett før. Jeg ble pissredd! :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...