brultus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei har store problemer med å få oppsettet for mms og wap til å fungere på min samsung e720. Har prøvd alt....manuelle innstillinger......via nettet......og via sense til ingen nytte. Når jeg mottar oppsett fra sense eller nettet får jeg valget installer...Når jeg trykker dette for jeg beskjed om å oppgi PIN...prøver med pin som er gitt fra operatør, men dette virker ikke. Koden som skal slås inn kan ha opptil 8 siffer. Jeg har prøvd telefon koden 00000000 og 88888888 osv, men ingentin fungerer. Har i tillegg lagt inn alt manuelt, men heller ikke dette går....Det har ennå ikke kommet ut automatisk oppsett til e 720, men jeg har fått høre at oppsettet til d500 skal fungere, men jeg får altså ikke lagret det. MMS er også aktivert, det har jeg sjekket. kan noen hjelpe meg???? Lenke til kommentar
zand Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har en kompis som bruker sense som hadde samme problemet. Han satte den bare opp manuelt. E720 bruker samme oppsettet som D500 og jeg her ganske sikker på at NC oppsett for D500 ligger her på forumet. Lenke til kommentar
brultus Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 takk for svar...finner bare d500 opsett til telenor..... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Oppsett snakk - flyttes til operatører og tjenester. Lenke til kommentar
voice- Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Her er alt du trenger med Netcom: Gå til Innstilling>Tilkoblings innstilling og lag to nye profiler: Profilnavn: Netcom GPRS Hjemme-URL: http://wap.netcom.no (kan egentlig være hva du vil) Proxy: (bruk denne) IP-adresse: 10.254.254.10 Port: 8080 DNS: (vi bruker ikke denne) Bærer: GPRS Avanserte innstillinger APN: wap.netcom.no Brukernavn: wap Passord: netcom Profilnavn: Netcom MMS Hjemme-URL: http://mms/ Proxy: (bruk denne) IP-adresse: 193.209.134.133 Port: 8080 DNS: (vi bruker ikke denne) Bærer: GPRS Avanserte innstillinger APN: mms.netcom.no Brukernavn: mms Passord: netcom Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Legger inn hele oppsettet.... WAP Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom WAP Hjemme-URL: http://wap.netcom.no/ Proxy. Marker IP adresse: 10.254.254.10 Port: 8080 DNS: Ikke marker Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: wap.netcom.no Brukernavn: wap Passord: netcom Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg WAP Velg WAP-profil Velg NetCom WAP Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for WAP. MMS Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom MMS Hjemme-URL: http://mms/ Marker Proxy IP adresse: 193.209.134.133 Port: 80 Ikke marker DNS Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: mms.netcom.no Brukernavn: mms Passord: netcom Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg Meldinger Velg Innstilling Velg MMS-melding Velg Sendeinnstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: Leveringsrapport: Ikke marker Skjul adresse: Ikke marker (Man kan ikke sende MMS hvis denne er valgt) Les svaret: Ikke marker Prioritet: Normal Siste dato: Maksimalt Lev.tidspunkt: Umiddelbart Utgående størrelse: 295K Velg Lagre Velg Innstillinger for henting Fyll inn/definer som vist nedenfor: Avvis ukjent avsender: Ikke marker Annonse tillatt: Marker Informasjon tillatt: Marker Personlig melding tillatt: Marker Rapport tillatt: Marker Mottak i hjemland: Automatisk Mottak i utland: Automatisk Velg Lagre Velg Profiler Velg NetCom MMS Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for MMS. E-post Velg Meny Velg Innstilling Velg Tilkoblingsinnstilling Velg Ny (Eller Valg –> Legg til ny tilkobling) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Profilnavn: NetCom Internett Hjemme-URL: Proxy. Ikke marker DNS: Ikke marker Bærer: GPRS Velg Avanserte innstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: APN: internet.netcom.no Brukernavn: Blank Passord: Blank Velg Lagre x 2 Gå tilbake til hovedmenyen Velg Meldinger Velg Innstilling Velg E-post Velg Sendeinnstillinger Fyll inn/definer som vist nedenfor: Leveringsrapport: Valgfritt Svar til adresse: Valgfritt (Er kun nødv hvis svar skal gå til en annen adr) Prioritet: Normal Inkluder signatur: Valgfritt Velg Lagre Velg Innstillinger for henting Fyll inn/definer som vist nedenfor: Sjekk intervall: Valgfritt (Ingen varsling anbefales) Les svaret: Ja til alt Avvis hvis større enn: 300 KB (Valgfritt) Legg kopi av meldingen på serveren: Marker Velg Lagre Velg Blokkeringsliste Her kan du legge inn adresser eller emner som skal sperres for nedlasting Velg E-postkonto Velg Kontoinnstillinger Velg Konto 1 (Eller en annen ledig konto) Fyll inn/definer som vist nedenfor: Kontonavn: NetCom E-post Brukernavn: Visningsnavn på din e-postkonto, for eksempel ditt navn E-postadresse: Din e-postadresse Bruker-ID: Bruker-ID/Brukernavn for din e-postkonto Passord: Passord for din e-postkonto SMTP-server: smtp.netcom.no SMTP-port: 25 Protokolltype: POP3 POP3-server: pop3.netcom.no POP3-port: 110 APOP-innlogging: Ikke marker Velg Lagre Velg Tilbake Velg Aktiv konto Velg NetCom E-post Velg Tilbake Velg E-postprofil Velg NetCom Internett Gå ut av alle menyer Telefonen er nå satt opp for E-post Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå