Gå til innhold

Lian Li PC-V1100

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge tenkt å kjøpe meg nytt kabinett, ettersom mitt "gamle" kabinett bråker fælt, og har en haug idiotiske løsninger. :( (Sunbeam Acrylic)

Kabinettet burde helst være midi tower, ettersom jeg aldri har trengt fulltower og mest sannsynlig ikke gjør det før jeg dør heller. :p Det jeg generelt leiter etter er et kabinett som ikke skriker bling-bling eller se-på-meg, men noe ala Lian Li, med noen smarte løsninger i bakhånda. (hk-skuff, låse ev. hjul, støyisolering, luftgjennomstrømning osv..) Og ikke noe htpc opplegg.

Jeg har allerede sett på to Lian Li kabinetter som jeg syns hadde gode løsninger, òg fint design.

PC60BPlus

PC-V1100B

PC60BPlus: Mange gode løsninger, men savner hdd og psu under all sullamitten.

V1100: Syns det er et minus at dette kabinettet som koster så mye ikke har uttagbar HK-skuff, men det består av så mange andre gode løsninger at det er denne jeg har sett mest på. Så et selvbyggersett, men har en sterk følelse at det kabinettet ikke passer til sånne ting, eller er jeg helt på jordet?

PS! Så forresten også et Lepont kabinett som virka rimelig lik PC60BPlus! Eneste som mangla var cpu-trakta. Og for å ha sagt det, penger er ikke noe problem, men hvis vi kunne prøvd holde oss innenfor 3000kr, så hadde det vært flott!

MvH Daniel

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se litt på billigkopiene av Lian Li som faktisk er råbra de også!

Beantech Igloo 1 Miditower, Aluminium

Beantech Igloo 2 Miditower, Aluminium

Beantech Igloo 3 Miditower, Sort Aluminium

Beantech Igloo 4 Miditower, Sort Aluminium

eller Skyhawk PSR4610 Miditower, Aluminium

Disse kabinettene ER faktisk laget av aluminium og har samme kvalitet som Lian Li.. Vet desverre ikke noe om løsningene, men vil tro de også er ganske like!

Lenke til kommentar

Ingen som ønsker å boikotte Lian Li etter linja

Warning

End-users and resellers purchasing Lian Li cases from komplett.no and komplett.se will NOT receive any free after-service from Lian Li or official distributors and resellers.

på sida til Lian Li da? :ohmy: Eller er vi helst tiltaksløse her..? :hmm:

Personlig synes jeg ikke Lian Li er verdt prisen.. Like greit å gå for billigvarianten! Men om han ønsker å legge ut unøvendige penger (min mening) så er jo det sikkert like kurrant også..

Lenke til kommentar

Hoi!

Takker for responsen. Skal se nærmere om det finnes noen tester på de Beantech kabinettene, og viser det seg at de er så gode som de ser ut til, ja da er jo valget enkelt. Leste noen av erfaringene og det så godt ut! :D

Kikka på et par tester av V1100, og må si jeg er imponert av det kabinettet også altså. Folk bøyer seg i støvet for det kabinettet for hver eneste test jeg leser jo!

Til enl, hadde ikke tenkt å kjøpe Lepont, syns bare den var helt lik til samme prisen, og da lurte hvorfor den skulle være så sykt spesiell i forhold til MERKET Lian Li.

Til Glisevask, mener du boikotte Lian Li siden de velger en importør i hvert land for å holde prisen oppe? Er sikkert det som må til for å holde igang selskapet. De har ikke råd til konkurranse priser eller noe i den gata kanskje?

Hele greia her er at jeg har nok penger, så det er ikke noe problem. Vil heller ha noe jeg veit holder (ink disse lure løsningene), og da betale litt mer for dèt. Men sånn som det ser ut foreløpig så så de beantech kabinettene ganske solide ut de.

Takker for alle svar!

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Er litt boikott-gal for tiden.. :love: Hehe! Er bare litt lei av policy'n til Lian Li og det spillet de holder på med for å opprettholde statusen til Lian Li som nå står i fare pga. Beantech, Skyhawk og diverse andre!

La meg si det sånn.. Velg beantech og bruk resten av penga det Lian Li ville ha kosta å kjøp deg en harddisk! :cool:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Hehe, er jo lov det! Men et firma som selger et proukt vil jo fremstå så ekslusivt som mulig, for ellers hadde det ikke gjort noe med store fancy hus eller biler osv, alt hadde bare vært det samme, og da blir det fort kjedelig. Sånn tenker jeg, at så lenge de kan gi meg en garanti på service og holdbarhet osv osv spytter jeg mer enn gjerne litt penger i det jeg kjøper. Bmw framfor peugeot (som jeg eier, !!møkkabil!!) :thumbdown:

har lest et par tester nå av de igloo kabinettene, og de fremstår som veldig mye av det samme som det jeg har ved siden av meg, nemlig støyende, med bare utseende som eneste plus i pur Lian Li stil.

Alt jeg leita etter var noe ikke-flashy, men at ressursene var brukt på andre ting som løsninger og bitte bittesmå detaljer. Igloo hadde et par "flaws", bl.a. støvfilteret som bar for stort til å fange støv, ikke-optimal luftgjennomstrømning, og generelt sett plassmessig likna veldig på det jeg har, mao dårlig plass.

Blei på motsatt side mektig imponert av V1100 (som jeg bare får mer og mer lyst på.. :p ), med bl.a. støvfilter på selv de minste stedene, 4skruer på en hdd og rull den på plass osv.. Skjønner godt at de tar så mye for skulle tro at det er vel litt av et ingeniør team som sitter bak den kassa der.

Men ikke misforstå, jeg er sjeleglad for andre forslag, ettersom jeg har skjønnt Lian Li er ganske vanlig. Men det får vel heller bare la gå.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du mener, men vil heller vinkle det i mitt eget syn. I mine øyne ser det ut som de prøver å opprettholde sitt merkenavn, og derfor betegner seg selv som eklusive. Moralen deres er veldig grei, de gjør det de må for å beholde retten som eklusive. Mange mener nok det samme som deg om at det litt forkastelig, men samtidig setter man ikke jobben til tusener (?) på spill, fordi noen mener det ikke er riktig. Det er jo ikke noe annerledes med hverken Dell eller Alienware osv, alle gjør det samme.

Hvorvidt kabinettene er fine eller ikke, blåser jeg egentlig i. Det jeg er på jakt etter er et kabinett som ikke skriker se-på-meg! Så rent utseende messig så spiller det ingen rolle på hverken Igloo serien eller Lian Li. Det er her det smarte uttrykket "det er det indre som teller..." (nei forresten :p ).

Og atter en gang, hver så snill ikke misforstå. Har en lei uvane av at folk blir irri på meg fordi jeg sier det jeg mener. Det er ikke vondt ment for å si (skrive...) det sånn.

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Har vel nesten bestemt meg for Lian Li sitt PC-V1100 kabinett her.

Men det er en ting jeg fortsatt lurer på. Er det mulig å modde inn, uten store endringer i kabinettstrukturen, en HK-plate som de selger på microplex.no??

Mulig å tilpasse denne uten å endre kabinettet med andre ord?

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...