sjbnil Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Trenger hjelp til oppsett i AD; Jeg har en gjeng med brukere. Sjefen min har bedt meg sørge for at alle brukerne bruker en "corporate" mal i PowerPoint, og vil på sikt sørge for at de andre malene som kommer standard med Officepakken skal gjøres utilgjengelige/slettes. Jeg regner med at denne nye PP-malen som de vil distribuere lettest lar seg sende ut til de forskjellige maskinene via logon-scriptet og en if-else setning (dersom filen allerede finnes, gå ut. hvis ikke, kopier den fra en server og legg den i riktig mappe). Problemet oppstår når jeg skal sørge for at de andre malene blir slettet. Jeg tenker at det går an å legge til en group policy som gjør at de andre malene blir "usynlige" elns... men jeg trenger en oppskrift. Har ikke jobba så mye med AD før... Lenke til kommentar
pusene Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det enkelste er nok å bygge ut scriptet ditt, og slette alle de andre Powerpojnt malene. Det beste for sjefen din ville nok vært å forklare de ansatte at de kun skal bruke den nye malen. Denne type policier blir som regel alltid brutt av de ansatte om de ikke får en god forklaring samtidig. Du må nok regne med økt antall henvendleser på helpdesken også: "Jeg finner ikke malen min i PowerPoint..." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Innstaler office resource kit. Der finnes de over 800 innstillinger til office som innstilles via gpo. Skal ikke se bort ifra det du leter etter finnes der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå