Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei. Jeg er ike sikker på om dette er rett plass, men det har jo med nettverk å gjøre. Jeg sitter på en jobb PC og har IP-Ban i 24 timer. Hvordan forandrer jeg min IP-adresse? Jeg mottar IP automatisk. Noen som vet noen triks som kan hjelpe? På forhånd takk. Mvh Daniel Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du kan prøve cmd -> ipconfig /release, deretter ipconfig /renew om du sitter på en NT-basert boks. Hvorfor har du ip-ban da? Fortell mer enn gjerne, jeg er nysgjerrig. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Dude, hva er det du driver med på jobb da? Problemet er at DHCP har oversikt over MAC adressen din. Den ligger en lease time på. Om du frigir IP adressen (ipconfig/release) vil den ikke levere ut den adressen du har opptatt før den må, eller før lease time går ut. Så når du kjører renew får du bare samme IP adresse igjen. Er dette et stort firma? Vist ikke kan du jo forsøke å pinge en høy IP adresse i samme scope for å se om den er ledig, om den er ledig, kan du sette IP adressen manuelt. Husk bare å få med DNS server og Default Gateway. Og for så vidt subnetmask også. Om du ikke får svar fra en høy ip adresse i samme scope kan det være at den blir stoppet av en brannmur, skriv arp -a for å se om du har fått en arp revers på adressen, i så fall er den i bruk, men svarer ikke på ICMP (ping) -Chief- Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Jobber på et elektriker firma via aetat. Det koster ikke noe for firma å ha meg i drift. Etter en liten ulykke i vinter hvor jeg holdt på å kutte hovedstrøms kablene for sykehuset i byen, hvor jeg opplevde å se en gigantisk gnist (400 ampere eller mer ) har jeg på en måte blitt vaktmester på bygget og ikke elektriker. Det er meget lit å gjøre siden det meste er fix, så jeg fant en datamaskin jeg innstallerte ett spill som heter diablo på. Om natten har jeg da en bot som kjører for meg, og når jeg blit oppdaget av blizzard, gir de meg ip-ban i 24 timer Jeg har konge jobben Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Da fortjener du en IP-Ban. Fortsetter du slik sletter Blizzard kontoen din. Endret 3. mai 2005 av lavizh Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Sånne som deg ødelegger alt av spill på internet. Btw: MÅ være lite sykehus om de bare har 400A i hovedstrøm. Lenke til kommentar
hart Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Så du har både elektriker-Ban og IP-Ban? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 en småmorsom historie om ikke annet du har en glimrende anledning til å sette deg inn i de spennende dealjene omkring ipv4-nettverk Oppskriften til Chief er som tatt fra læreboka. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Jeg er ikke noe flink med data, så hva Chief sa var delvis gresk for meg. Jeg skrev "ipconfig /release" og så skjedde det noe. så skrev jeg etterpå "ipconfig /renew" og det jeg fikk internett tilbake igjen. Men jeg har fremdeles IP-ban. Har dere noen anelse om jeg gjorde noe feil eller hva problemet kan være? Hørte en venn av meg sa for lenge siden noe om å dra ut nettverks kabelen å vente 15 minutter, så var det fix. Endret 3. mai 2005 av Lurkern Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Format c:\ har jeg hørt hjelper Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Format c:\ har jeg hørt hjelper Jeg er kansje ikke expert i data, men jeg er ikke helt dum da Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 det hjelper nok ikke uansett hva som gjøres lokalt hos deg. Det er den eksterne public-adressen til internett-routeren du sitter bak som er bannet og ikke din lokale adresse.... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 ..og detta går skattepengene mine til.. Men til trådstarter: 1. Har du blitt banna pga bot-bruk er det til pass for deg. Sett deg i skammekroken og vent. 2. Du har høyst sannsynlig ikke mulighet til å bytte IP-adresse uansett. Det er relativt stor sannsynlighet for at bedriften har fast ip på sin router. (pga mail/vpn/drift/whatever). Det er overveiende sannsynlighet for at du sitter bak en router. Tror ikke du skal engang tenke litt på å bytte ip-adresse på den.. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 det hjelper nok ikke uansett hva som gjøres lokalt hos deg. Det er den eksterne public-adressen til internett-routeren du sitter bak som er bannet og ikke din lokale adresse.... Vil det si at jeg vil ha ip-ban uansett hvilken maskin jeg bruker på jobben? Jaja, får spille ett annet spill mens jeg venter Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Edit: For sen... Endret 3. mai 2005 av Spirograf Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Løsning : Vent til Blizzard fjerner BAN'n og SLUTT med bot-spilling ellers blir du bare bannet igjen. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hmm.. Føler at jeg vil forsvare det med bruk av en bot. Når man har spillet et spill i ett år og ikke får gode items, så blir man på en måte lei. Jeg har jo betalt 200 kroner for spillet med expansion pack, og brukt et år på spillet Vell, når man kan bruke en bot som kan spille for deg, gir det flere gode saker. 1. Jeg slipper å sitter foran PC`n og kan finne på andre aktiviteter. 2. Boten skaffer meg gode ting. 3. De som eventuelt skal arve itemene mine når jeg slutter å spille, blir veldig glade. Finnes sikker flere grunner, men jeg kommer ikke på noen i farta. Boten er på en egen account, og den har allerede tjent inn flere items enn det koster å kjøpe en ny cd-nøkkel. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmm.. Føler at jeg vil forsvare det med bruk av en bot.Når man har spillet et spill i ett år og ikke får gode items, så blir man på en måte lei. Jeg har jo betalt 200 kroner for spillet med expansion pack, og brukt et år på spillet Vell, når man kan bruke en bot som kan spille for deg, gir det flere gode saker. 1. Jeg slipper å sitter foran PC`n og kan finne på andre aktiviteter. 2. Boten skaffer meg gode ting. 3. De som eventuelt skal arve itemene mine når jeg slutter å spille, blir veldig glade. Finnes sikker flere grunner, men jeg kommer ikke på noen i farta. Boten er på en egen account, og den har allerede tjent inn flere items enn det koster å kjøpe en ny cd-nøkkel. Luringen. Da får du heller skrive til Blizzard om at du ikke får noen bra items, og be om pengene igjen. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 1. Jeg slipper å sitter foran PC`n og kan finne på andre aktiviteter. haha, herregud. Litt av gleden er jo å SPILLE, en grunn til at jeg ikke skrev inn udødelighetskode første gangen jeg starta opp Doom3.. nei, dette blir egentlig patetisk.. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 1. Jeg slipper å sitter foran PC`n og kan finne på andre aktiviteter. haha, herregud. Litt av gleden er jo å SPILLE, en grunn til at jeg ikke skrev inn udødelighetskode første gangen jeg starta opp Doom3.. nei, dette blir egentlig patetisk.. Egentlig ikke. Jeg bare lar maskinen fikse det som er kjedelig, og så tar jeg meg av det som er morro. Som å bruke penger man ikke har jobbet for Noen som vet hva "BOT" står for hvis det da er en forkortelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå