HakonLT Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Dette synes jeg kanskje ble en smule unyansert... Har noen av dere tenkt på at dere faktisk kan takke disse slemme plateselskapene for at dere kan høre på musikken deres? For det er vel ikke vanskelig å forstå at dere aldri ville hatt det mangfoldet av musikk hvis ikke det var drøssevis av større og mindre plateselskap på markedet for å pushe musikk til oss forbrukerne. Så før dere hyler ut mot "alle de slemme rikingene", bør dere tenke på at det er de som gir dere 99% av den musikken dere liker. "Huff det er så dyrt å kjøre trikk i byen, det er kapitalistsvina som har skylda - jeg sniker!" Hadde vært artig å se konsekvensene hvis alle tenkte sånn. Så vær litt bevisst på at det ikke er gratis å lage musikk, selv om noen av dere later til å tro det... Mvh, Håkon "Me fail english? That's unpossible" Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Men å betale 200 spenn for en skive med inntil to bra sanger, som i tillegg IKKE kan høres på pc'n ... drit og dra sier nå jeg. Når jeg har kjøpt en cd så er det opp til meg hva jeg gjør med den(så lenge jeg ikke spiller den offentlig/massekopier den) og hvor jeg vil spille den av har da ingen noe med. Jeg VIL ha mine sanger som .mp3 BASTA! Platebransjen har ingen sjangs til å bli kvitt pirat-problemet. Er det noen kopibeskyttelse som faktisk IKKE har blitt knekt? Så lenge ting/musikk kan spilles av eller leses, så vil en eller annen knekke det og legge det ut på nettet. Bogus-filer blir nok filtrert bort på en eller annen måte. Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Skjønner at du synes kanskje det ble litt unyansert HakonLT, var ganske arg når jeg skrev det, så da bare renner det ut. Men jeg synes du ikke kan sammenligne piratkopiering med trikkesniking, trikken er en tjeneste/transportmiddel som staten/private selskaper tilbyr som framkomst middel, altså valgfri transport muligheter her snakker vi om da. Tenk om Oslo T-bane hadde satt opp en T-bane til Bærum og så kjørt deg til Holmlia for å lure trikkesnikerne.??? Det jeg blir så forbanna på er at musikkindustrien trigger igang motangrep mot forbrukerne for at vi skal kjøpe mer??? Dvs at hvis jeg var en lokal baker i byen som hadde egne oppskrifter, og folk ville ha den oppskrifta av meg, så hade jeg gitt dem en kopi av min julebakst(feks), med chili og døde rotter i hvis du skjønner. Men original oppskrifta den kan du kjøpe av meg for x antall kroner mer, bare den rette sum. Det som iriterer meg enda mer er at musikk industrien sier at dette ødelegger musikk industrien og ruinerer dem. Når jeg da mener at informasjonen til musikk og dets avkom, dets plateseleskaper/artister/dets glede aldri har vært mere opplyst før internett kom til. La oss tenke en liten fantasi tanke HakonLT: "Hva hvis det ikke fantes plateselskaper, og alle garage band/popstjerner/dj's/artister i det hele tatt, med litt hjelp satte og recorda i hjemmestudioet på pc'n og distribuerte det på internett igjennom en major database server og p2p nettverk rundt hele jordkloden"? Tror jeg da hadde hatt endel mer musikk jeg har nå da, og spart endeeel mere penger.Dog da hadde ikke artistene tjent så mye penger men en ordning med abbonement er vel ikke dumt, eller en minimal sum per download. Jeg sier heller ikke at jeg IKKE unner hardtstrevende artister og produsenter de pengene de tjener, men jeg ville slå hardt ned på framgangsmåten til plateselskapene og kravene dems, dem kan faktisk kreve i en kontrakt at du skal lage 7 plater på hvor lenge du vil, og ikke gå til noe annet selskap, dem eier stemmen din i kontrakten, og du SKAL lage 7 plater, da er det ikke med sjel man har skrevet en kontrakt med da, da er det med dollar tegn i øynene. Og da kunne vi spart oss for dette hysteriet plateselskapene har startet for å krafse til seg enda mer penger av samfunnets mennesker som har lyst å høre på musikk. Mvh Boza _________________ *Chieftec (lilla) *MSIKT3 ultra-C *AMD XP1800+ *512 Cruicial DDR *WD 80Gig SE *Creative GF4 Ti-4200 [ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-07-11 14:49 ] Lenke til kommentar
HakonLT Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg tror alle er enige om at det er litt kjedelig at det blir vanskeligere å skaffe seg gratis musikk på nettet. Men vi må også innse at plateselskapene er i bransjen for å tjene penger. Det er liksom ikke veldedighet... quote: ------ La oss tenke en liten fantasi tanke HakonLT: "Hva hvis det ikke fantes plateselskaper, og alle garage band/popstjerner/dj's/artister i det hele tatt, med litt hjelp satte og recorda i hjemmestudioet på pc'n og distribuerte det på internett igjennom en major database server og p2p nettverk rundt hele jordkloden"? Tror jeg da hadde hatt endel mer musikk jeg har nå da, og spart endeeel mere penger. ------ Jamen det finnes jo masse muligheter for å laste ned gratis musikk!!! Men artistene er såklart ukjente og kanskje ikke så bra. For grunnen til at noen plater bli laget, feks det at Radiohead kan sitte i studio i flere år, omtrent, før de gir ut noe er at de har et "rikt" plateselskap i ryggen. Jeg kan ikke fordra kopibeskyttelser og annet rask på cd'er, men jeg har full forståelse for hvorfor de gjør det. Mvh, Håkon "Me brain my damage?!?" [ Denne Melding var redigert av: HakonLT på 2002-07-11 15:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå