bluesmaster Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Les artikkel: http://www.dinside.no/page/artf/31459.shtml? http://www.dinside.no/page/artf/31459.shtml? Tror dere det går mot slutten for kazaa og co? _________________ En slik har jeg spilt på. Stolt :_) . RIP SRV :sad: [ Denne Melding var redigert av: bluesmaster på 2002-07-10 21:00 ] Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Nei det har jeg ikke noe tro på! Dette klarer aldri musikkbransjen å komme til livs! Faller en paddehatt så kommer det 2 nye!! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Nei da Bare enda ett desparart forsøk fra platebransjen på å alle til å kjøpe lovlig musikk. Men dessverre det tror jeg blir svært vanskelig Plateselskapene blir sikkert selv også infiltert av hackere osv. Hvis alle spammer plateselskapene så gidder de sikkert ikke mer og glemmer hele saken Kansje ikke sannsynlig, men det er lov å prøve Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg merker det virkelig at platebransjen har begynt å infiltrere "bogus files" i nettverket. Uansett hvilken sang jeg laster ned kommer det failed etter en liten stund. (Dette innlegget leder ikke til piratvirksomhet :smile: ) [ Denne Melding var redigert av: bluesmaster på 2002-07-10 20:59 ] Lenke til kommentar
sprint Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Man har jo alltid Gnutella nettverket, som nesten ikke kan legges ned. Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Men det kan likevel infiltreres Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 At platebransjen ønsker å beskytte seg er vel ikke noe nytt. Det nye er fremgangsmåten, men det spørs om det er en veldig genistrek. Hvis man kunne lastet ned sangene direkte i den kvaliteten man ønsket til en rimelig da ikke cover innlegg eller noe annet tull er med så kunne man kanskje gjort litt penger? Lenke til kommentar
tunker Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hmmmm ... so what? Hva har man venner og bekjente til? Trenger jo ikke noe stort p2p netverk da.. Feks: Messenger File Share, Icq Fileshare.. mail... ftp... ++ KNOW PEOPLE:::DONT LET PEOPLE KNOW YOU eller noe i den duren :wink: tunker Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Enig med deg lwtvh. Skjønner ikke at platebransjen ikke innser at folk vil laste ned sangene, istedet for å kjøpe dem på butikken. Hvor mye får plateselskapet/artisten for salget av en cd? 30-40 kr?? (jeg vet det ikke, bare tipper) Uansett, hadde jeg kunnet laste ned hele cder for 30-40 kr, så hadde det faktisk vært aktuelt å kjøpe alle cder jeg bruker. Og det gjør jeg ikke idag, det har jeg ingen problemer med å innrømme. Plateselskapene har ikke fulgt med i utviklingen, og det får se svi for nå. Tenk om de kunne brukt like mye penger på å gi oss billig musikk over nettet, istedet for å bruke milliarder på søksmål i hytt og gevær, og hindre piratvirksomhet. En annen ide er å selge abonnementer på musikk. Med det mener jeg at man kan betale en viss sum per måned, så kan man høre så mye musikk man vil vha streaming. Alle plateselskaper som leser dette(sannsynlig :smile: ), skjerp dere! Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Helt enig! Platebutikkene hadde sikkert gått konk, men det hadde vært mye bedre om man kunne lastet ned musikk mot at en betalte en viss sum for CD-en, og hatt god sammvittighet etterpå! Men det hadde vel sikkert blitt piratvirksomhet da også... Jeg stemmer for at man heller betaler 40 kroner for å laste ned musikk fra en rask server, i stedet for kazaa og alt det fa en skapet. Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hva skal man si? De(plateselskapene) har malt seg inn i et hjørne, og nå har de problemer med å komme seg ut. Men å kriminalisere sine kunder og gjøre livet vanskelig for de er vel ikke rette veien å gå. Jaja, snart leggedags. Imorgen er det skole, fransk for innvandrere :smile: Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Imorgen er det skole, fransk for innvandrere :smile: *LOL* God natt folkens, se i morgen! Hilsen mr. offtopic! Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Det skulle jo ikke være verre enn å ha en md5 checksum på hver låt, og så linke dette opp mot et register hvor man fant md5 checksummen for de ulike låtene avhengig av kvalitet osv... Vedder på at det ikke går lang tid før fake filer blir filtrert ut. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 enig med christt jeg. skulle f.eks vært mulighet for å rapportere inn brukere som delte bogus musikk osv. her sitter jeg og prøver å laste ned filmer som spiderman og MIIB to, og det eneste jeg får er Sweet November, Hulk, og Zoolander. Man skulle hatt et helt annet system på søkingen. Det er jo de som skriver helt andre ting på beskrivelsen enn hva filnavnet er (duh?) Uansett, da foretrekker jeg direct connect (selv om det er buggete, og det er vanskelig å finne frem til gode hub'er). Tresprit Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Som alle antivirusselskapene har lært så er noe av det verste som finnes å slåss mot mennesker som aldri gjør noe annet en datamaskiner. Antivirusselskapene vinner ikke, ergo kommer platebransjen aldri i livet til å vinne. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Turboneger skrev (2002-07-11 01:41):Som alle antivirusselskapene har lært så er noe av det verste som finnes å slåss mot mennesker som aldri gjør noe annet en datamaskiner. Antivirusselskapene vinner ikke, ergo kommer platebransjen aldri i livet til å vinne. Nei det tror ikke eg heller de klarer, Men hvem vet.Kjetil Lenke til kommentar
christt Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Var det ikke gjort en undersøkelse om at folk kjøpte mer musikk pga mp3 da? Man får jo ofte sjangs til å høre musikk man ellers ikke ville ha hørt. Så kjøper man kanskje plata...eller flere plater... Det er jo egentlig på en måte bra markedsføring for artistene... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Ser for meg internett om et par år. Betaler en fin liten sum som f.eks 250 kroner pr mnd for et eller anna prog til å laste ned musikk/film fra raske servere da. Men sikkert mye trafikk. Og for å ikke glemme telenor sine planer om tellerskritt. Betaler pr nedlastede myte. +++ avgifter Dette kan bli fremtiden.... Who know's? Who can tell? Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Unnskyld meg MEN, dette synes jeg er direkte fjortiss og forbanna frekt av plateselskapene. Makan til barnslige gneldre tankegang har jeg ikke sett på lenge. TENK deg at plateseleskapene som håver inn mesteparten av pengene som en artist tjener, og som eier artistenes stemmer i årevis av slave kontrakter med restriksjoner som arbeidstilsynet i India tilmed ikke hadde godkjent, tenke deg at dem sitter på gull og grønne skoger og mainstreamer og skaper hit etter hit etter hit, og håver inn milliard etter milliard etter milliard, skal nå gå etter oss forbrukerne med fake filer, og erte seg på flere millioner brukere for at vi skal gå i butikken å kjøpe skiva istedenfor, tenk deg at i USA så er det fire store plateselskaper Sony, AOL/Time/Warner, Universal, BMG de 4store der som håver inn nesten all den profitten av musikkindustriens store maskineri i USA. Tenk deg at plateselskapene som VI, OSS forbrukerne, vi som har kjøpt cd'ene,kasettene, dratt på konsertene betalt i dyre dommer for våres lyst til å høre på musikk, tenk deg at plateselskapene straffer OSS!!! Med bogus filer, og nedlgging av Napster,Audiogalaxy osv. osv. Plateselskapene mener de taper enormt pga nedlasting og brenning, jeg mener det går opp i opp pga prisen på dagens musikk cd'r i butikken til 200,-, og som koster 10 kr å produsere. Jeg mener det går opp i opp pga de nyeartistene jeg har vært heldig av å høre på nettet som jeg faktisk har dratt ut å kjøpt cd'ene av. Jeg mener plateselskapene griner over pocketchange av hva dem "taper" pga nedlasting, mens på andre siden så håver dem inn pga Britney Spears N'Sync backstreet Boys osv, TROR du Britney's lommebok blir slankere pga nedlasting?`Tror du N'Sync havner på gata fordi DU lasta ned låta dems 2 ganger for mye el??? Hvis du/an av dere blir en stooor stooor artist/pop stjerne noen gang så kan du dere gjerne publisere kontrakten offentlig, understrek dem kan gjærne være forskjellige. Men hovedsaken er når man signerer en sånn så har du havnet i klørne på etkapitalistisk dukkehjem som ikke får nok sjampanje/unge (wannabe)popstjernersmus/dollar/og enda mer penger. Fyttirakkern og kapitalistene styrer verden, det koster tilmed bare å høre, høre som er en del a sansen våres, snart skal dem vel kreve Copyright øret ditt også, så dem bare kan skru dem på når dem har LAGD en ny POPSTJERNE som skal selge så mye at han aldri rekker å bruke opp pengene på luxuriøse biler og hjem. Blir bare provosert av Plateselskapene som går ut og jakter på oss forbrukerne som faktisk er kundene dems, dette kaller jeg dårlig service av verdens dårligste butikk. Vi blir straffet vi som har gjordt dem rike, og gjør dem enda rikere, pga plastikk artistene som dem har produsert på labben i Hollywood. AT det går ann. At dem ikke har gitt opp kampen enda er for meg uforståelig, at dem ikke fatter hvorfor vi ikke skal stoppe med det??? Internett er her for å bli,musikknedlastinga å! Mvh Boza Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Vi er mange millioner. De er små avdelinger. Om vi sperrer brukeren hver gang vi kommer over falske filer har de ikke kapasitet nok til å fortsette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå