bengh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei Drevet på nå to kvelder hos en kamerat for å få ADSL/trådløst nett opp å gå men ikke f.... om det funker. Har koble modem til telefonlinje, kjørt installasjonsCD og koblet PC direkte til Thomson Speedtouch 510i ADSL modem og kommer på nett. Har koblet opp trådløst nett med PCI D-Link DWL-520 trådløst kort i PC, bærbar PC med innebygd kort samt D-Link 614 trådløs router og disse eneheten finner hverandre og kommuniserer. Trodde ikke det var nødvendig å kjøre CD med der finnes et program for å teste linjen og ADSL linjen ser helt fint ut Men ikke f... om D-Link 614 og Speedtouch 510i vil snakke sammen. Har prøvd det meste som å sette adsl-modemet i bridge-mode istedet for router-mode. Kjørt visard på trådløs router 100 ganger og lagt inn bruker og passord etc, men nei. Har koblet noen slike nett før så dette trodde jeg skulle gå glatt, men etter to kvelder begynner jeg å bli litt matt Hva er galt ? Tips PLEASE ! Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hei Drevet på nå to kvelder hos en kamerat for å få ADSL/trådløst nett opp å gå men ikke f.... om det funker. Har koble modem til telefonlinje, kjørt installasjonsCD og koblet PC direkte til Thomson Speedtouch 510i ADSL modem og kommer på nett. Har koblet opp trådløst nett med PCI D-Link DWL-520 trådløst kort i PC, bærbar PC med innebygd kort samt D-Link 614 trådløs router og disse eneheten finner hverandre og kommuniserer. Trodde ikke det var nødvendig å kjøre CD med der finnes et program for å teste linjen og ADSL linjen ser helt fint ut Men ikke f... om D-Link 614 og Speedtouch 510i vil snakke sammen. Har prøvd det meste som å sette adsl-modemet i bridge-mode istedet for router-mode. Kjørt visard på trådløs router 100 ganger og lagt inn bruker og passord etc, men nei. Har koblet noen slike nett før så dette trodde jeg skulle gå glatt, men etter to kvelder begynner jeg å bli litt matt Hva er galt ? Tips PLEASE ! hva er ipen til den tråløse routern? ipen til speedtouch er 10.0.0.138 mange rutere vet jeg står på 192.168.x.x dette er vel forskjellige subnett eller noe så da snakker de lite sammen... da må du endre denne i routern til 10.0.0.x du kan vel skrive inn gateway i routern... denne skal vel stå til 10.0.0138 som er ipen til modemet.. speedtouch har også dhcp innebygd... kanskje denne prøver å dele ut noen iper som gjør at det krasjer... Endret 3. mai 2005 av Spydz Lenke til kommentar
bengh Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Skal se litt på dette da jeg ikke husker adressene. Fikk også et tips om å koble fra modem og router, koble til modem og la det starte opp helt før jeg starter routeren. Til nå har oppstart vært litt av hvert. Det rare er at jeg prøvde routeren hjemme først mot eget modem som er en litt tidligere versjon av 510i og da fungerte alt smertefritt. Kan også være at det er noe problem med routeren da jeg fikk den fra en som hadde hatt problemer med den, men sener funnet ut at feilen lå et annet sted da han fik ny. Jeg har også oppdatert til siste firmware og kjørt den hos meg selv i minst 1 uke før jeg forsøkte å koble den opp hos kameraten. Satser på å prøve min egen ASUS wl-500g en av de første dagene for å se om det funker. Mottar gjerne andre tips også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå