MAC_USER Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg trenger en fast ip mot server for bruk av FTP. Telenor gir meg jo ikke C klasse ip så da må jeg finne på noe annet. Er det mulig og bruke en bouncer (BNC) mot FTP på samme måte som en bruker de for vhosts på mIRC? Noen som har testet dette? Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Tror ikke det går ann , men du kan bruke en ftp proxy med fast ip Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Men er dette noe jeg kan sette opp på shell konto som prosess? Var inne på www.ftpproxy.org men fant ikke så info der. Jeg er heller ingen unix person så blir og famle litt i mørket. Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hva slags IP er det du får når du er ute å surfer på nett du a? 127.... ^^ Du får jo IP, ingen som surfer på nettet uten ip , men sikkert ikke på lokalnettet. Er FTP'n IP-Restricta? Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Dette handler bare om og få en fast ip mot servere. Noe telenor ikke kan levere til forbrukere, kun til firma. Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 tok en rask titt på siden og det kan stemme at du kan bruke dette programet til det du vil frem til. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du kan ikke bare registrere en dynip.com eller no-ip.com adresse da? Du kan som regel laste ned et program som oppdaterer DNS'en til dynip.com/no-ip.com hver gang du får ny ip. Du vil da få domenenavn sånn som feks. navn.no-ip.com. Dette er som regel gratis. Tror faktisk også no-ip.com har fuligheter for å registrere normale domenenavn for folk med dynamiske IPer på den samme måten. Dette er IKKE gratis. Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 om du vet din ip range så holder det, f.eks: 198.87.*.* ... nå vet ikke jeg hvordan man finner ip rangen, men det er sikkert noen andre her som vet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå