Gå til innhold

DELL Inspiron 9300 vs MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med det siste du skrev?

Tror kanskje det er litt overkill med 17" skjerm hvis du skal bruke den på skolen. Ikke særlig portabel, og da mener jeg at MPX maskinen er et bedre valg på det området. Når det gjelder spilling så er vel Dell maskinen det beste valget hvis du velger det beste skjermkortet, men nå er ikke MPX maskinen så særlig dårlig heller. Det har også et ganske bra skjermkort. Spørs vel hvor mye du har til rådighet? Og Dell linken din virker ikke. ;)

Lenke til kommentar

Dell'en uten tvil..

Eneste minuset er vel at det til tider kan være litt stort med 17" bærbar, men så er jo grafikkkortet du kommer til å velge mye bedre enn hva du finner i MPX-maskina (selvom det funker temmelig bra det også)..

Den andre plussen til Dell framfor mpx-maskina er oppløsningen. Dell kan kjøre 1440x900... dette kan oppgraderes til 1920x1200, noe jeg tror jeg ville gjort for en tusenlapp (som det koster)..

Nå begynte jeg å sikle litt selv!

Men må nok klare meg med min Dell Latitude C840 (P4 1,8, 40GB HD, 512 MB, GF4 440 go) et års tid til.. :)

Lenke til kommentar

Med 6800 og wuxga har jeg hatt den i over 3 timer.

Edit: Leif. Utrolig, men sant.

Edit2: Kan nevnes at jeg kjøpte med pentium M 1.6GHz. Den bruker sikkert mindre strøm enn 1.8<. Vet ikke hvor mye.

Endret av sven-o
Lenke til kommentar
Mens du har brukt skjermkortet noe særlig? Krever ikek mye å vise en nettside og windows skrivebord liksom..

Det går an å justere på lysstyrken... Har litt over tre timer med et 6-cellers batteri... Vil vel regne med 4+ med 9-cellers.

Lenke til kommentar
Mens du har brukt skjermkortet noe særlig? Krever ikek mye å vise en nettside og windows skrivebord liksom..

Det går an å justere på lysstyrken... Har litt over tre timer med et 6-cellers batteri... Vil vel regne med 4+ med 9-cellers.

Poenget mitt var at GeForce 9800 bruker mye ressurser hvis kortet faktisk brukes til sitt fulle, noe som skjer i avansert 3D, f.eks. Raske og krevende 3D-spill..

Lenke til kommentar

CS krever nok sitt, så der skal jeg ikke estimere. Men ved ren irc-bruk kan du lett pushe et 9-cell batteri opp mot fire timer.

9-cell batteri er ikke dyrere enn 6-cell heller. Ikke spør hvorfor.

Dersom du bestemmer deg for å bestille dell, les her først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...