Snabel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei! Har et lite problem med noen rettigheter i AD. Maskin 1: server 2003 standard - fungere som Domene kontroller Maskin 2: Server 2003 standard - filserver ++ Maskin 3: Desktop Problemet er at jeg skal gi rettigheter til en bruker på maskin 2 vha AD, men selv om jeg lar brukeren bli medlem av Remote Desktop users så får jeg alikevel ikke logga på... Dette kan umulig ha noe å si fordi jeg bruker trial versjon...eller?? Har leita etter en løsning - men har gitt opp... det er sikkert noe ufyselig enkelt noe for dem som har vært borti denne prob stillingen....jeg trenger derfor litt hjelp.. /Snabel Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) zip... Endret 3. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har du enabla "Remote Desktop"? Har du installert SP1 / event. slått på brannmuren på serverene? I så tilfelle: Har du opna porter til RDP? Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis det er en domenekontroller, så må brukeren være administrator for å kunne logge på med Remote Desktop. Hvis serveren ikke er domenekontroller, så er det mulig å logge på med remote desktop med en bruker som er medlem av Remote Desktop. Håper dette hjalp noe.. Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvem skal logga på hva hvor? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Ja jeg har lagt til brukeren i gruppa remote desktop users...men det hjelper ingenting Det er ingen brannmur eller noe slikt på noen av maskinene da de står bak en ruter med brannmur funksjon... Skjønner ikke dette altså... har klødd meg i hue i nesten hele natt...får det ikke til Maskinen som skal logges på er ikke domene kontrolleren....men maskin 2 Endret 3. mai 2005 av Snabel Lenke til kommentar
slettet Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (Eg spør igjen.) Har du enabla "Remote desktop" på maskina du skal koble til? Dvs. høgreklikke på "Min datamaskin" -> "Egenskaper" -> "Eksternt" -> "Tillat brukere å koble til datamaskinen eksternt"... Viss ikkje så fungerer det ikkje.. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hehe glemte å svare der ja...beklager Jadda jeg har gjort det... bruker en admin konto til å logge meg på den remote... og det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå