OeO Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei, jeg lurte på om det finnes noen greie programmer, helst freeware, som jeg kan bruke til å ta ut bilder av en film. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Vet at mange redigeringsprogrammer kan gjøre det, men har har ikke lyst til å teste ut x-antall! Noen som vet om et? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Screengrab :smile: Hvis du skal hente ut mange bilder finnes det bedre løsninger, men til et bilde her og der går vel dette greit. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 heter programmet screengrab eller mener du print screen? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Velg selv, kan godt bruke printscreen-knappen. Ellers er det mange grafikkprogrammer som har egne screengrab-funksjoner. Hvis du derimot er interresert i å hente ut flere bilder fra en film, ville jeg anbefale et video-program som kan save nummererte bildeserier fra en film. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg får kun sort skjerm vis jeg tar screen shot av en film på datan. Altså bildet jeg limer inn er sort. Vis det forstås? Er trøtt.... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Fikk det jeg også!, men ike hvis jeg tok screenshot av windows media player, rart! Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hvis du kjører fullscreen går det vel på en måte utenfor det grafiske grensesnittet til Windows, slik at ikke capture ikke får tak i det. Hardware akselerasjon gjør det enda værre tipper jeg. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Var ikke det hos meg! prøvde både i fullscreen og i normal! Lenke til kommentar
svingen Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 du kan save alle bliden til bmp eller targa,skal du ha alle tryk på file->save image sequence der vil du få valg hva du vil lagre som og hvor du vil lagra den vil anbefale og ha ein egen folder til det her siden det er 25 bilder i sec og så tar hver bilde lit plass vis du bare skal ha 1 bilde må du første finne det bilde du vil ha ut,det kan du gjør ved og trykke på den "strekken" eller bruke pil tasten får og gå fram og tilbake når du har funnet bilde ditt bruk så video->copy source frame to clipboard gå så i paint eller andre program og lim inn og save vis du setter på filter (skal snu bilde osv) må du bruk video->copy output frame to clipboard //lit advanse vis du skal ta "bilder" fra eit punk til et annet punk kan du først finne der det starter det du vil ha med (alså bruke den strekken) så edit->set selcetion start trykk så fram eller bruk pil tasten til der det "stopper" så edit->set selection end så file->save image sequence lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå