avalaker Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Sikkert et enkelt svar på det spørsmålet her men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan ha en annen farge på den linken som jeg er inne på.. . viss ingen forstod det her så tar jeg en litt lenger versjon Jeg bruker: link, visited, hover og active i css fila, men viss jeg er feks inn på "om meg" så vil jeg ha den i en annen farge.. hjelpe meg det her var ikke lett å forklare seint på en søndagskveld tenk deg at du går inn på linken "om meg"... du leser litt om meg... og lurer på.. hvor i svarten er jeg nå??... og da kan du bare se på linken at den er feks rød... jaha tenker du.. jeg leser "om meg" Noen som forstod det her... for det gjer nemli ikke jeg hehe Lenke til kommentar
Mira Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det skal vel strengt tatt bare være å anngi en "state" under a:active i CSS fila di...? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Nei - CSS kan ikkje finne ut kva slags del av sida ein er på. Du må ha eit script som inkluderer forskjellige seksjonar, og eit script som finn ut kva slags seksjon ein er på og ut i frå det fargar eit menyelement forskjellig. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du kan jo lure CSS litt. CSS: a:link { color:#003366 } a:visited { color:#003366 } a:active { color:#FFFFFF; background:#003366;} a:hover { color:#FFFFFF; background:#003366; } .forsiden-active { color: #0000FF; } HTML: <span class="forsiden-active">Forsiden</span>- <a href="class-A-neste1.htm">Mappe 1</a>- <a href="class-A-neste2.htm">Mappe 2</a> Noe litt kjederlig jobb å måtte gjøre det på hver side som skal være "aktive" Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) http://www.hicksdesign.co.uk/journal/highl...t-page-with-css er muligens til litt hjelp. Endret 3. mai 2005 av satyrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå