Gå til innhold

TomTom 3, Haicom 303 og Ipaq 2750, problemer....

chma

Anbefalte innlegg

Kartet oppdateres ikke alltid like bra, veldig treig på å finne igjen satelitten når jeg kommer ut av tunellen. I tillegg virker det som den gpsn henger seg, allt stopper opp, det er ikke softwaren som slutter å svare, kan fint bruke menyer og allt. Må ut og inn av softwaren igjen før den oppdateres riktig igjen.

Kan og fint skje innendørs..av og til problemer utendørs og...

Enda mer forrvirrende er at dette varierer veldig, kan gå fra å fungere i 130 til å ikke fungere i det hele tatt når jeg står stille på en åpen vei...utafor bilen...

Har lastes ned haicom sitt gps program til pocket pc og skal teste den i kveld, men så langt ser det ut til at det ikke er gps'n eller pda det er noe galt med.

Det jeg stusser over er at Ipaq 2750 ikke står på lista over kompatible pdaer og jeg får melding om at tomtom 3 er designet for forrige utgave av Pocket pc. Nå kommer riktig nok Navigator 5 snart hvor Ipaq 2750 er på lista.

Noen som har opplevd noen slike problemer med noen Pocket pc baserte pdaer? Eller så får jeg kanskje bare vente på oppdateringen, har og bestillit ekstern antenne som var billig for å prøve å eliminere det meste...eller så må allt sendes inn til komplett for testing...

Har mye annet utstyr på i nærheten av gpsn i bilen, 1-3 Mobil(er), Ipod med fm sender, 2 stk. PMR radioer, 1 - 2 politiscannere...har ikke altfor mye peiling på forstyrrelser mellom slikt utstyr, men allt annet funker, bortsett fra litt mer støy fra scannerne når de er intill gpsn... :hmm:

Ligger å balanserer pent på hva bilen kan levere av 12v strøm... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare konkret på problemet ditt,men har hatt samme problemet selv.Dette var også en Haicom gps cf som lagde problemet i mitt tilfelle (brukte Ipaq 5450 m/cf-jakke + cf gps antenne).Byttet til en Arkon CM805 Powered GPS Mount til iPAQ som fungerer glimrende.Får fix med en gang man kommer ut av en tunnel etc.

Sjekk idedata.no for mer info.Kan hende det ordner seg rimeligere enn antatt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal prøve ekstern antenne som koster 200kr eller noe slikt, det var en av grunnene til at jeg kjøpte akkurat den gpsen. CF du kan bruke uten å være i nærheten av strøm noen minutter og mulighet for ekstern antenne om bilen har en eller annen form for heftig solskjerming.

Etter litt testing nå så skjer det samme igjen. Kan gå fra å ikke fungere for fem flate øre til å følge med uansett hva jeg gjør for å lure den...

Sender og mail til Tomtom og hører. Begynner å mistenke ustabil software, for med Haicom sitt test program går det ikke mange sekundene fra jeg starter det til jeg finner mange satelitter...

Blir ganske heftig med allt det utstyret jeg nevnte montert, hva onkel sier om jeg skulle bli stoppet er en annen sak :whistle: ...mangler bare en skjult laser/radervarsler/jammer, men den er lagt på is intill videre... :innocent:

Lenke til kommentar

Har en iPAQ 2215 med tomtom3, og opplever akkuratt det samme som deg, det at den henger seg etter man har vært i tuneller altså. Det løser seg for meg ved å dra ut strømmen til gps-en og sette den i igjen.

kan gå fra å fungere i 130 til å ikke fungere i det hele tatt når jeg står stille på en åpen vei...utafor bilen...
Hva er det som ikke fungerer? At den henger?
Lenke til kommentar
Har en iPAQ 2215 med tomtom3, og opplever akkuratt det samme som deg, det at den henger seg etter man har vært i tuneller altså. Det løser seg for meg ved å dra ut strømmen til gps-en og sette den i igjen.
kan gå fra å fungere i 130 til å ikke fungere i det hele tatt når jeg står stille på en åpen vei...utafor bilen...
Hva er det som ikke fungerer? At den henger?

Hmm, for å si det enkelt så skulle man tro du kjørte inn i en tunell ganske ofte.

Virker som den stopper å oppdatere posisjonen min og farten jeg hadde blir stående uansett om jeg kjører fortere/saktere.

Dette kan skje uansett om jeg ruller rolig av gårde i åpent landskap på en øde vei eller kjører for harde livet i 100. Har og hatt problemer når jeg tar den ut av bilen for å se om det hjelper, uten hell.

Det som er merkelig er at av og til fungerer den helt fint og ut av tuneller....

Og igjen, softwaren henger seg ikke, akkurat nå lurer jeg litt på kompabiliteten mellom de 3 enhentene... :hrm:

Men skal teste antenna seinere idag å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Først prøvde jeg med softwaren som lå inne med Tomtom, så fjernet jeg TomTom helt og la inn Haicom sitt Info program som fungerer helt fint, får kontakt nesten med en gang. Så la jeg inn TOmtom igjen, Haicom gps info ligger fremdeles inne, og fremdeles er det ustabilt som faen...

Lenke til kommentar

Er nesten helt sikker på at det er TomTom softwaren det er noe med. Dekningen var på mellom 4-9 hele tiden med antenne på taket. Ut av tuneller gikk det og fort å få kontakt igjen. Problemet er det samme som før. Funger strålende, plutselig stopper den å opppdatere hastighet/posisjon, programmet henger ikke, men må bare gå ut/inn igjen for at det skal funke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...