hallgeirl Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei. Jeg satte meg ned i kveld bare for å trikse og mikse litt med xhtml og css layout. Egentlig så er jeg veldig dårlig til å klare å finne på et layout som faktisk er interessant og pent, men jeg synes dette ble brukbart, selv om det kanskje ble litt... kjedelig. Uansett, dere kan finne siden her: Link Så.. slakt i vei. Kommentarer, tips og forslag til forbedringer mottas med takk. PS: Et lite spørsmål i samme slengen: Hvordan kan jeg sentrere teksten i overskriften vertikalt? Sånn som det er nå så har jeg slengt dette inn i css-fila under #title h1: margin-top: 35px; Men det må da være bedre måter å sentrere tekst vertikalt på inne i en div? Her er forresten #title-id'en og #title h1-id'en i CSS-fila: #title { border: 1px black solid; background: #89C1F1; height: 100px; text-align: center; } #title h1 { color: #5E84A6; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: bottom; margin-top: 35px; font-size: 48px; } Vel, takker for alle svar både på spørsmålet og kritikk til websida. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Teksten var ikke så lettleselig, ellers var siden generelt kjedelig... Minner meg om en farge-template fra color.twysted (colormixer?)... Du trenger nok noe grafikk her og der. I tillegg bør du legge merke til hva validatoren sier om din outline, som er noe av det viktigste på en side... Menyen din er laget med forskjellige span-elementer... Det er et fint eksempel på feil bruk av HTML. De fleste tror at elementene skal brukes til det de ser ut som standard. I tillegg brukes CSS i hauger, men fremdeles brukes feil elementer. Jeg skal si deg en ting, jeg... Den menysaken din er hva vi på norsk kaller en liste med lenker. Gjett hvilket HTML-element som skal brukes. Endret 2. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Men hvordan får jeg lists til å liste horisontalt istedet for vertikalt? edit: ok, glem det.. jeg fant det ut Har nå fiksa opp menyen og headingene. Da mangler grafikk og sånt. Får se om jeg klarer å få til noe på det området også. Uansett, takk for kommentaren. edit 2: har nå forandra skrifttypen også i håp om å få skriften litt mer leselig. Endret 2. mai 2005 av ZiggWarth Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det kommer seg betraktelig... Det skal ikke så mye til for å gjøre den litt mer øyevennlig... Legge et mykt mønster i bakgrunnen, noen striper, ruter eller bølger, ha litt nedtont grafikk i header, så nærmer du deg. Da mangler bare eyecandy-greiene... Teksten ble mer leselig, ja. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Jepp. Da skal jeg se hva jeg får til av det i morgen. Takk for tipsene. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 - Altfor standard med 1px border rundt - Synes ikke fargene passer noe særlig - Ville hatt h2 ganske mye mindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå