Gå til innhold

Webside, utseende - kommentarer/tips/forslag?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satte meg ned i kveld bare for å trikse og mikse litt med xhtml og css layout.

Egentlig så er jeg veldig dårlig til å klare å finne på et layout som faktisk er interessant og pent, men jeg synes dette ble brukbart, selv om det kanskje ble litt... kjedelig.

Uansett, dere kan finne siden her:

Link

Så.. slakt i vei. :)

Kommentarer, tips og forslag til forbedringer mottas med takk.

PS: Et lite spørsmål i samme slengen: Hvordan kan jeg sentrere teksten i overskriften vertikalt? Sånn som det er nå så har jeg slengt dette inn i css-fila under #title h1: margin-top: 35px;

Men det må da være bedre måter å sentrere tekst vertikalt på inne i en div?

Her er forresten #title-id'en og #title h1-id'en i CSS-fila:

#title {

border: 1px black solid;

background: #89C1F1;

height: 100px;

text-align: center;

}

#title h1 {

color: #5E84A6;

margin: 0px;

padding: 0px;

vertical-align: bottom;

margin-top: 35px;

font-size: 48px;

}

Vel, takker for alle svar både på spørsmålet og kritikk til websida. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teksten var ikke så lettleselig, ellers var siden generelt kjedelig... Minner meg om en farge-template fra color.twysted (colormixer?)...

Du trenger nok noe grafikk her og der.

I tillegg bør du legge merke til hva validatoren sier om din outline, som er noe av det viktigste på en side...

Menyen din er laget med forskjellige span-elementer... Det er et fint eksempel på feil bruk av HTML. De fleste tror at elementene skal brukes til det de ser ut som standard. I tillegg brukes CSS i hauger, men fremdeles brukes feil elementer.

Jeg skal si deg en ting, jeg... Den menysaken din er hva vi på norsk kaller en liste med lenker. Gjett hvilket HTML-element som skal brukes.

Endret av drange_net
Lenke til kommentar

Men hvordan får jeg lists til å liste horisontalt istedet for vertikalt?

edit: ok, glem det.. jeg fant det ut :p

Har nå fiksa opp menyen og headingene.

Da mangler grafikk og sånt. Får se om jeg klarer å få til noe på det området også.

Uansett, takk for kommentaren.

edit 2: har nå forandra skrifttypen også i håp om å få skriften litt mer leselig.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Det kommer seg betraktelig... Det skal ikke så mye til for å gjøre den litt mer øyevennlig... Legge et mykt mønster i bakgrunnen, noen striper, ruter eller bølger, ha litt nedtont grafikk i header, så nærmer du deg. Da mangler bare eyecandy-greiene...

Teksten ble mer leselig, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...