Hoppesoppen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 noen som kan hjelpe meg med og sette opp et extrem vann kjølings oppleg til en fx 55 cpu.(skal også være til gpu) mvh. aleksander hoppesoppen Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hm.. hvilken prisklasse er du ute etter? Lenke til kommentar
Hoppesoppen Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 under 4 000 vertfall Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 skjermkort har du da? er du ute etter ytelse eller stillhet? greit å vite slikt først Lenke til kommentar
Hoppesoppen Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 sapphire x850xt pe og fx 55 cpu. ytelsen er viktigst....vil helst ned på 0 i temp:P Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 sapphire x850xt peog fx 55 cpu. ytelsen er viktigst....vil helst ned på 0 i temp:P 0 får du vel neppe med vannkjøling... da må du nok over på peltier eller vapo eller noen av de mer ekstreme metodene... vannkjøling vil aldri kunne gi deg lavere temp enn det du klarer å holde på vannet (pluss noen grader)... så med mindre du klarer å frembringe vann som flyter og holder kuldegrader, har du et problem med å oppnå 0 grader gitt!!! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 sapphire x850xt peog fx 55 cpu. ytelsen er viktigst....vil helst ned på 0 i temp:P 0 får du vel neppe med vannkjøling... da må du nok over på peltier eller vapo eller noen av de mer ekstreme metodene... vannkjøling vil aldri kunne gi deg lavere temp enn det du klarer å holde på vannet (pluss noen grader)... så med mindre du klarer å frembringe vann som flyter og holder kuldegrader, har du et problem med å oppnå 0 grader gitt!!! ...blande med frostvæske? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jeg vill foreslå 2x c-systems pumper med 1/2" primoflex slanger tilkoblet Polar Flo TT cpu/gpu blokk tilkoblet til HW labs Black Ice Xtreme II (Tykkelse 40mm 2x120) + 2x120 mm silen x vifter Linker: Pumper CPU blokk GPU blokk slanger radiator, hw labs black ice extreme II Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Må nok ha tec viss du skal ned til frysepunktet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 TEC = Peltier. Det er en tynn "skive" som plasseres mellom f.eks prosessoren og vannkjølingsblokka. Peltier krever maange watt (det er vanlig å ha en egen strømforsyning til peltierelementet.) Peltierelementet har den egenskapen at det blir extremt kaldt (Mener å huske at peltierelementer kan få tempen på cpu ned i -20grader under gode forrhold.) Men elementet blir da tilsvarende varmt på andre siden. Så det er der man fester vannkjølinga... Hvis du ser litt på overklokking.no's sine guider så finner du en pelt-guide tror jeg... (/me vurderer pelt selv, nå ) Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) edit : skrev det samme som clvn... Endret 3. mai 2005 av un0kai Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jeg vill foreslå 2x c-systems pumper med 1/2" primoflex slanger tilkoblet Polar Flo TT cpu/gpu blokk tilkoblet til HW labs Black Ice Xtreme II (Tykkelse 40mm 2x120) + 2x120 mm silen x vifter Linker: Pumper CPU blokk GPU blokk slanger radiator, hw labs black ice extreme II dette er noe jeg er fornøyd med i alle fall!! se sig :-) og innenfor budsjettet... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 TEC = Peltier. Det er en tynn "skive" som plasseres mellom f.eks prosessoren og vannkjølingsblokka. Peltier krever maange watt (det er vanlig å ha en egen strømforsyning til peltierelementet.) Peltierelementet har den egenskapen at det blir extremt kaldt (Mener å huske at peltierelementer kan få tempen på cpu ned i -20grader under gode forrhold.) Men elementet blir da tilsvarende varmt på andre siden. Så det er der man fester vannkjølinga... Hvis du ser litt på overklokking.no's sine guider så finner du en pelt-guide tror jeg... (/me vurderer pelt selv, nå ) vet godt va peltier er og hvordan det funker men har ikke hørte forkortelsen "TEC" før Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 TEC = Thermo Electric cooling. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 TEC = Thermo Electric cooling. thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå