Mtk_05 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har kjøpt en brukt bærebar datamaskin. Dum som jeg var prøvde jeg windows cden fra tidligere maskinen min og nå vilden ikke bli registrert. Problemet er at jeg ikke kommer inn på windows før dataen er registrert. Nå har jeg kjøpt ny programvare for å innstallere på nytt men nå fungerer det ikke å innstallere det for jeg må være i windows for å innstallere det.. Er det noen som kan noe om dette.. Må jeg logge meg inn for å innstallere en annen windows? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 du må inn i bios på maskina di og sette cd-rom som første boot enhet, da booter den fra cd'n og alt er i orden. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du kan jo bruke Windows i 30 dager før du trenger å aktivere. Hvis det er det du mener med å "registrere" da... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du har kjøpt samme programvare, som den du har innstallert, kan du bare registrere deg med den nye nøklen. Er det annen programvare f.eks xp home og xp-pro går det ikke. Det skal være identisk programvare. Ellers må du boote opp på nytt som Cilleron skriver. Du taster "del" eller "F10" under oppstart. Det kan være forskjellige fra computer til computer. Så skal du finne et sted hvor det står noe med boot rekkefølge. Her skal CD rom stå som første valg. HD som nr 2. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Mtk_05 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hvis du har kjøpt samme programvare, som den du har innstallert, kan du bare registrere deg med den nye nøklen. Er det annen programvare f.eks xp home og xp-pro går det ikke. Det skal være identisk programvare. Ellers må du boote opp på nytt som Cilleron skriver. Du taster "del" eller "F10" under oppstart. Det kan være forskjellige fra computer til computer. Så skal du finne et sted hvor det står noe med boot rekkefølge. Her skal CD rom stå som første valg. HD som nr 2. Hilsen tukols Det fungerer ikke.. Jeg har en Thinkpad E600.. litt gammal men uansett.. Jeg kommer inn på noe når jeg holder inne F1-knappen.. Men fungerer ikke å installere no ny windows.. please help me! Hva er quick-boot? har det noe med det å gjøre? Endret 6. mai 2005 av Mtk Lenke til kommentar
tukols Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hei. Nei, det er ikke noe med quick boot. Du skal ikke innstallere inne fra windows. Hvis du setter xp skiva i, og gjenstarter, får du så muligheten for å "trykke på en tast" for å boote fra CD rommen?. Det er dette du gjerne skal oppnå. Du må evnt. få litt telefonsupport eller hjelp fra en som vet litt om det. Du er riktig nok i bios når du trykker F1 under oppstart. Men du skal ikke innstallere noe herfra. Du skal bare lave om så du kan boote fra din cd rom som beskrevet ovenfor. (Hvis du ikke allerede har muligheter for dette) Heretter skal du bekrefte endringene, og gjenstarte computeren. (med cd skiva i ) Hilsen tukols Lenke til kommentar
Mtk_05 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hei. Nei, det er ikke noe med quick boot. Du skal ikke innstallere inne fra windows. Hvis du setter xp skiva i, og gjenstarter, får du så muligheten for å "trykke på en tast" for å boote fra CD rommen?. Det er dette du gjerne skal oppnå. Du må evnt. få litt telefonsupport eller hjelp fra en som vet litt om det. Du er riktig nok i bios når du trykker F1 under oppstart. Men du skal ikke innstallere noe herfra. Du skal bare lave om så du kan boote fra din cd rom som beskrevet ovenfor. (Hvis du ikke allerede har muligheter for dette) Heretter skal du bekrefte endringene, og gjenstarte computeren. (med cd skiva i ) Hilsen tukols Hmmm.. oki.. Nå har jeg cden i og hva gjør jeg nå.. må jeg trykke på noen knapp nå? må jeg ta å skru av og på dataen også trykke... Jeg er skikkelig dårlig når det gjelder sånne ting.. om jeg trykker på noen f2, f3, f4, f5, f6 osv.. kommer det bare error på maskinen.. jeg får ikke boota eller hva det nå heter.. Ellers så er jeg skikkelig blond hehe Lenke til kommentar
tukols Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Når du har Cd'en i, skal du bare starte opp. Et kort øjeblikk vil du ha muligheten for å boote fra cd'en - ved å trykke på en tast..........Det vil stå på skjermen. Du skal ikke trykke på noen F1-F6 ellers sånt noe. Bruk evnt. mellemrumstasten. Hvis du ikke får denne muligheten, er det forde du skal ut i bios og rette på det. (F1 under oppstart) Under installationen vil den gjenstarte noen ganger, men da skal du IKKE trykke på noen tast. Da skal den boote fra harddisken, som den også vil gjøre automatisk hvis du ikke trykker. Jeg kan egentlig kun opfordre deg til å få litt- enten telefonisk support, eller en som har prøvd det før til å hjelpe deg. Hilsen tukols Endret 7. mai 2005 av tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå