Gå til innhold

Får ikke TV-bilde med s-video, Nvidia skjermkort.

gsn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et nvidia geforce ti4600 med s-video ut, jeg har koblet dette til tv en. (Det vill s-video til s-video kabel, han på begge ender) og jeg får ikke skjermbilde.

Jeg har gått in på nview instillinger og jeg finner tven, hvis jeg forandrer på instillinger i nview ser jeg at det flimrer på tven, så det er uten tvil kontakt. Jeg har såtte tven på s-video i menyen uten effekt. Jeg har testet utallige PAL-X og NTSC instillinger der eneste forskjellen er at med noen er det helt svart (når tven ikke får bilde vanligvis er den blå, så det er som sagt kontakt) og med andre er det grå aktig, flimmer eller stripette går farge.

Noe jeg har oversett eller noen som har noen gode råd?

Takker på forhånd for eventuele svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester nye driver når jeg kommer hjem, har ikke den funksjonen da jeg bruker litt eldre drivere atm. Hvorfor "extended desktop" ? jeg skal jo ha clone... får ikke skjermbilde med det heller bare så det er sagt

Lenke til kommentar

På min Tv hadde jeg noe rare instillinger for å få det til. Jeg måtte velge mellom input 1,2 og 3. Jeg var rimelig forvirra inntil jeg trykka på den magiske knappen. Eventuelt kan du prøve med flere innganger hvis du har det på tven.

Prøv også andre drivere.

Lenke til kommentar

Har du bilde når du starter pcen? Hos meg kom bildet under starte,men ikk når den kom til windows.

Dersom du har det, kan du prøve wizarden (heter tv-veiviser på norsk) . Om ikke jeg husker feil var det slik at jeg fikk svart hvitt bilde når jeg valgte s-video der, mens "composite" gav meg farger.

edit: Bruker pal-g som format på utsignalene.

Endret av MiniX
Lenke til kommentar

Testet med en laptop med et ATI mobility Radeon 9500, funket med en gang, trengte ikke å forandre på noen instillinger... så da vet vi at både kabel og tv fungerer. Noen som har forslag til drivere som kan være lettere å bruke?

Takker for alle inslag så langt!

Lenke til kommentar

Tenker da ikke ytelses messig, men en som øker sjansen for at jeg skal få denne maskinen koblet til tvn. Testet å sette på composite kabel, hjalp ingenting. Tester driverne nå straks. Nettop instalert nettverks kort på maskinen det gjelder så kan legge opp prints screens hvis det trengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...