dabear Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Jeg har ei gammel maskin (1) med én hd. Jeg har prøvd å starte opp maskina, men fikk jeg en hvit-blinkende strek øverst i venstre hjørne etter "fujitsu"-logoen hadde forsvunnet. Jeg veit den tidligere funka med windows 98 og seinere win xp (men veldig treigt), så jeg bestemte meg for å installere ubuntu hoary, med mye swap slik at jeg fikk kjørt GNOME for deretter å installere fluxbox (ikke helt stødig på kommandolinja). Jeg satte inni hoary cd-en i den gamle maskina, men den ville ikke boote fra cd (sjøl om jeg har satt cdrom som første boot-rekkefølge i bios). Jeg gaikke opp. Jeg tok ut av hd-en satte den inni maskin (2) som master, uten noen annen hd installert. Nå gikk det uten problemer å installere hoary, den starta opp fint og alt var bra. Så etter jeg flytta tilbake hd-en til den gamleste maskina (1), og kobla tilbake de hd-ene som opprinnelig var i maskin (2) prøvde jeg å boote opp den gamle maskina (1) i forhåpning om at ubuntu ville starte, men alt jeg ser er fortsatt en blinkende hvit strek øverst til venstre i bildet, etter "fujitsu"-logoen. Nå veit jeg ikke mine arme råd, hvordan får jeg maskin (1) til å starte opp ubuntu- i det minste oppstartslasteren GRUB? Eventuelt hva kan være feil? Begge maskinenen (1) og (2) er forøvrig fra Fujitsu Siemens computers, (SCENIC eT(1) og SCALEO L (2)) Endret 2. mai 2005 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå