krisealv Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du må nok ha kjappare cpu for å kjøre pearpc, din cpu vil ende opp som en 100-150 mhz g3 cpu, os X treng 300-350. Pear-pc sin jit kompilator emulerar en g3 cpu som er 13-14 gangar treigare enn klokkehastigheita på cpuen din, så eg vil anta at en 3ghz er eit brukbart minimum for å få det til å gå glatt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Kan nok stemme det. Kjører selv Panther i PearPC på en Sempron 2600+. Det går greit, men det tar 1-2 sekunder å åpne Finder osv. OS X leser prosessorhastigheten min til en 850mhz G3. Dessuten oppdaterer skjermen seg tregt, så det er ikke brukbart til noe annet enn å leke. Hvis man vil kjøre MacOS X er det bedre å kjøpe seg en Mac, helt enkelt. Endret 7. juni 2005 av Lord Swag Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 du må nok ha kjappare cpu for å kjøre pearpc, din cpu vil ende opp som en 100-150 mhz g3 cpu, os X treng 300-350. Pear-pc sin jit kompilator emulerar en g3 cpu som er 13-14 gangar treigare enn klokkehastigheita på cpuen din, så eg vil anta at en 3ghz er eit brukbart minimum for å få det til å gå glatt. Noen som ser et problem når Apple skal bytte til Intel? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Noen som ser et problem når Apple skal bytte til Intel? En fyr som skriver for eweek mener at linux på desktop'en vil/kan lide. Apple's Intel Desktop Move Threatens Linux Desktop, Longhorn Det mener også en av editorene av osnews: What Apple's Switch Means to Desktop Linux EDIT: Rajan Rishyakaran, som også skriver for osnews mener av linux ikke blir nevneverdig påvirket. Should Linux worry of Apple's Switch? Endret 8. juni 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå