Gå til innhold

OS X som et program på linux ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der ble det mer fart i sakene ja :)

Men noen som vet hva jeg skal skrive her:

" $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make

where $GUI is either x11, win32 or sdl and $CPU is either generic or jitc_x86. If you have an x86 processor you should use $CPU=jitc_x86. Everybody else uses $CPU=generic."

Skjønte ikke helt hva jeg skulle sette istedet fir $GUI.. Og $CPU er vel generic?

Du må skrive:

./configure --enable-cpu=jitc_x86 --enable-ui=x11

Hvis du kompilerer PearPC fra CVS kan du utelate enable_cpu-parameteren.

Lenke til kommentar

" $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make

where $GUI is either x11, win32 or sdl and $CPU is either generic or jitc_x86. If you have an x86 processor you should use $CPU=jitc_x86. Everybody else uses $CPU=generic."

Skjønte ikke helt hva jeg skulle sette istedet fir $GUI.. Og $CPU er vel generic?

./configure --enable-ui=x11 --enable-cpu=jitc_x86 && make

Du har nok x86-prosessor.

Lenke til kommentar

"  $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make

./configure --enable-ui=x11 --enable-cpu=jitc_x86 && make

Du har nok x86-prosessor.

Uansett kompilerer ikke PearPC med annet enn generisk (sakte) emulering på andre arkitekturer, så han hadde måttet kompilere i x86-mode uansett.

Lenke til kommentar

Om du absolutt skal kompilere den, ville jeg ha gått for

./configure --enable-ui=sdl --enable-cpu=jitc_x86 && make

i og med at sdl-porten er raskere i følge siden deres.

Endret av drall
Lenke til kommentar
Vmware er en emulator, som lar deg emulere cpu type mm.

Vmware er så absolutt ingen emulator.. Det kjører bare på x86-arkitekturer, og støtter bare x86-operativsystemer.

Det er hva man kaller et virtualiseringsprogram for operativsystemer.

Så det er sagt :cool:

Lenke til kommentar

Alt ser ut til å funke nå! Eneste problemet er faktisk å få inn OS X :p Den påstår at cdene er tomme! Får heller ikke noe fram i windows, så tror det er no galt med cdene. Men skal se om jeg får testa prøvd Tiger (det nyeste for de som ikke er helt inn her) istede for Panther (det nest nyeste) som jeg har nå.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Alt ser ut til å funke nå! Eneste problemet er faktisk å få inn OS X :p Den påstår at cdene er tomme! Får heller ikke noe fram i windows, så tror det er no galt med cdene. Men skal se om jeg får testa prøvd Tiger (det nyeste for de som ikke er helt inn her) istede for Panther (det nest nyeste) som jeg har nå.

Tiger kan ikke installeres på egenhånd i PearPC (du må gjøre det FRA Panther). Hvordan: http://wiki.pearpc.net/index.php/Various_Guides

Lenke til kommentar

Tiger kan ikke installeres på egenhånd i PearPC (du må gjøre det FRA Panther). Hvordan: http://wiki.pearpc.net/index.php/Various_Guides

Hm, da så. Da må jeg bare få i gang cdene mine da, eventuelt få tak i nye.

Men takker for hjelp alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har gjort alt det første og det gikk vellykket, jeg er ganske ny på dette så her fikk jeg et problem:

cohan@ubuntu:~/Desktop/pearpc$ src/ppc CONFIGFILENAME
bash: src/ppc: No such file or directory

Jeg skjønner der hva som er feilen, men ikke hva jeg skal gjør for å rette det:p

Lenke til kommentar

Jeg skal visst skrive enten ppc macosx.pearpc eller src/ppc macosx.pearpc

står så, har kopiert ret tut i fra walkthrough hele veien og det er her det blir krøll.

/edit Jeg fiksa det, jeg som somla bare, hadde kjørt Compile på det men glemte å installere ;)

Endret av SuperPjokkeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...