drall Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 sudo apt-get install pearpc går fint i debian i vertfall. Dermed antar jeg at du enten kan legge til kilder i /etc/apt/sources.list som inkluderer pearpc, eller bare laste ned debian-pakken. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Der ble det mer fart i sakene ja Men noen som vet hva jeg skal skrive her: " $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make where $GUI is either x11, win32 or sdl and $CPU is either generic or jitc_x86. If you have an x86 processor you should use $CPU=jitc_x86. Everybody else uses $CPU=generic." Skjønte ikke helt hva jeg skulle sette istedet fir $GUI.. Og $CPU er vel generic? Du må skrive: ./configure --enable-cpu=jitc_x86 --enable-ui=x11 Hvis du kompilerer PearPC fra CVS kan du utelate enable_cpu-parameteren. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ja, du er klar over at pearpc ligger i ubuntu's pakkesystem. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Der ble det mer fart i sakene ja Men noen som vet hva jeg skal skrive her: " $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make where $GUI is either x11, win32 or sdl and $CPU is either generic or jitc_x86. If you have an x86 processor you should use $CPU=jitc_x86. Everybody else uses $CPU=generic." Skjønte ikke helt hva jeg skulle sette istedet fir $GUI.. Og $CPU er vel generic? ./configure --enable-ui=x11 --enable-cpu=jitc_x86 && make Du har nok x86-prosessor. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Der ble det mer fart i sakene ja Men noen som vet hva jeg skal skrive her: " $ ./configure --enable-ui=$UI --enable-cpu=$CPU && make where $GUI is either x11, win32 or sdl and $CPU is either generic or jitc_x86. If you have an x86 processor you should use $CPU=jitc_x86. Everybody else uses $CPU=generic." Skjønte ikke helt hva jeg skulle sette istedet fir $GUI.. Og $CPU er vel generic? ./configure --enable-ui=x11 --enable-cpu=jitc_x86 && make Du har nok x86-prosessor. Uansett kompilerer ikke PearPC med annet enn generisk (sakte) emulering på andre arkitekturer, så han hadde måttet kompilere i x86-mode uansett. Lenke til kommentar
drall Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Om du absolutt skal kompilere den, ville jeg ha gått for ./configure --enable-ui=sdl --enable-cpu=jitc_x86 && make i og med at sdl-porten er raskere i følge siden deres. Endret 3. mai 2005 av drall Lenke til kommentar
rvlarsen Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Vmware er en emulator, som lar deg emulere cpu type mm. Vmware er så absolutt ingen emulator.. Det kjører bare på x86-arkitekturer, og støtter bare x86-operativsystemer. Det er hva man kaller et virtualiseringsprogram for operativsystemer. Så det er sagt Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Funka med apt-get, så da var den saken løst.. Får lese litt rundt om kring for å få inn OS X'en. Takker for hjelp her! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Funka med apt-get, så da var den saken løst.. Får lese litt rundt om kring for å få inn OS X'en. Takker for hjelp her! Hvis du leter etter installasjonsguide/konfigurasjonsguide for PearPC er det en her. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Alt ser ut til å funke nå! Eneste problemet er faktisk å få inn OS X Den påstår at cdene er tomme! Får heller ikke noe fram i windows, så tror det er no galt med cdene. Men skal se om jeg får testa prøvd Tiger (det nyeste for de som ikke er helt inn her) istede for Panther (det nest nyeste) som jeg har nå. Endret 4. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Alt ser ut til å funke nå! Eneste problemet er faktisk å få inn OS X Den påstår at cdene er tomme! Får heller ikke noe fram i windows, så tror det er no galt med cdene. Men skal se om jeg får testa prøvd Tiger (det nyeste for de som ikke er helt inn her) istede for Panther (det nest nyeste) som jeg har nå. Tiger kan ikke installeres på egenhånd i PearPC (du må gjøre det FRA Panther). Hvordan: http://wiki.pearpc.net/index.php/Various_Guides Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Alt ser ut til å funke nå! Eneste problemet er faktisk å få inn OS X Den påstår at cdene er tomme! Får heller ikke noe fram i windows, så tror det er no galt med cdene. Men skal se om jeg får testa prøvd Tiger (det nyeste for de som ikke er helt inn her) istede for Panther (det nest nyeste) som jeg har nå. Tiger kan ikke installeres på egenhånd i PearPC (du må gjøre det FRA Panther). Hvordan: http://wiki.pearpc.net/index.php/Various_Guides Hm, da så. Da må jeg bare få i gang cdene mine da, eventuelt få tak i nye. Men takker for hjelp alle sammen! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sikker på at de ikke er HFS-formatert? Mulig du trenger HFStools Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sikker på at de ikke er HFS-formatert? Mulig du trenger HFStools HFSTools er inkludert i PearPC. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sikker på at de ikke er HFS-formatert? Mulig du trenger HFStools HFSTools er inkludert i PearPC. Mao. så er ikke problemet at linux ikke greier lese HFS... (for da trenger man hfstools) Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har gjort alt det første og det gikk vellykket, jeg er ganske ny på dette så her fikk jeg et problem: cohan@ubuntu:~/Desktop/pearpc$ src/ppc CONFIGFILENAME bash: src/ppc: No such file or directory Jeg skjønner der hva som er feilen, men ikke hva jeg skal gjør for å rette det:p Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hva var den kommandoen der ment å gjøre? Ser ut som om det er copy/paste av noe som ikke skal tolkes bokstavelig. Les der du kopierte den linja fra, poenget er ikke å lese det, men å forstå det. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg skal visst skrive enten ppc macosx.pearpc eller src/ppc macosx.pearpc står så, har kopiert ret tut i fra walkthrough hele veien og det er her det blir krøll. /edit Jeg fiksa det, jeg som somla bare, hadde kjørt Compile på det men glemte å installere Endret 30. mai 2005 av SuperPjokkeN Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 «har kopiert ret tut i fra walkthrough hele veien» - Som sagt, poenget er å forstå det du gjør og hvorfor du gjør det. Da vil du også kunne forstå hvordan problemer oppstår. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Selvfølgerlig vet jeg det, men når problemene oppstår gjør jeg ting om igjen flere ganger, husker det jeg gjør selv om jeg leser ut ifra en guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå