AndersT2 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Dette er en ting moderatorer har begynt å bruke. I en post der en moderator ba trådstarter å endre emne tittel, avsluttet moderatoren sitt innlegg med setningen over. Jeg valgte å hive meg ut på farlig grunn og kommentere innlegget hans, da jeg syntes emnetittelen på tråden var helt grei (kanskje med en halv fot i gråsonen). Fikk så etter en tid en PM melding om at mitt innlegg var fjernet, og grunnen var at jeg hadde trosset oppfordringen over. Hvorfor skal vi ikke kunne kommentere ting i ett diskusjonsforum? Er det ikke hele meningen med det? Moderatorene vil at vi skal ta opp ting med dem vi PM meldinger, noe som vil være en grei måte ved enkelte ting. Men det hele ser for meg ut å være en måte å skjule kritikk de eventuelt vil få. PM meldinger her helt greit å ta opp en stenging av en tråd (faktisk eneste mulighet). Men hvis du er uenig med en moderator, kanskje du sender en melding først, og hans svar er negativt. Hvorfor skal det ikke være mulig å få inn flere synspunkter på sakene? Min oppfordring til denne tråden er å kommentere. (hvis vi får lov) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kanskje de mener ikke kommentet det innlegget i tråden, slik at det blir mye offtopic..? Jeg ville heller sendt en pm, framfor å gjøre det moderatoren ber deg ikke om å gjøre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Tja det ville vel være greit å kunne diskutere med mod i forumet også, nettop for å vise at selv mod/admin gjør feil. For det som skjer nå er at selv om de har feil får du ikke presisert dette i annet enn PM til dem så går de ut og fjerner de innleggene som de selv har feil i uten at du kan gjøre noe med dette, det inntrykket de i mellomtiden har skapt ang at det er du som har feil vil imidlertid bli husket av alle som så dette. Har opplevd dette selv, der det ble skapt et inntrykk av at en person seilte under falsk flagg og dette var lagt ut av admin, når det så viste seg at han tok feil , ble bare innlegget "glatt" fjernet uten noen form for beklagelse . Endret 2. mai 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Grunnen til at du ikke skal kommentere innlegget til moderatoren er at da ville innlegget ditt fått posten over på et annet tema, og de som vil lese noe nyttig vil ikke ha nytte av en diskusjon rundt et helt annet tema. Hvis du er uenig med avgjørelsen, så send heller en personlig melding til moderatoren. Endret 3. mai 2005 av @kd Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Denne setningen brukes omtrent utelukkende i sammenheng med dårlige emnetitler. Istedenfor å bare stenge tråden med en notis om at emnetittelen var elendig og/eller bryter med tre-ords-regelen, legger vi heller ut en ferdigskrevet tekstsnutt og lar trådstarter selv fikse emnetittelen til noe mer beskrivende. Grunnen til at vi legger til den siste setningen, er for at tråden ikke skal avspores til en diskusjon om hvorvidt emnetittelen var god eller ikke. Ideellt sett legger vi inn teksten, trådstarter endrer tittelen, vi sletter innlegget, og alt er bare fryd og gammen. Da er det en finfin kontinuitet i tråden, og det liker alle. Skulle alle gjøre som trådstarter (av denne tråden), kommenterere at emnetittelen var helt fin, sporer tråden av. Dette kalles off-topic, og vi har en kjekk sak i retningslinjene som omhandler dette: #4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Kan dere ikke da nevne det i den settningen, at dette er fordi at man ikke vil ha mye off topic snakk i de trådene. Det var noe jeg selv kom på kanskje var grunnen etter at jeg postet her. Så jeg tipper det er flere som fort tar dette på feil måte. Er helt enig med Snekker'n, det blir jo til at det er alltid vi som tar feil, og aldri at en moderator tar feil, siden han/hun glatt kan fjerne sitt innlegg, og fortsatt se lur ut. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 QUOTE (@kd @ 03/05/2005 : 08:08) Grunnen til at du ikke skal kommentere innlegget til moderatoren er at da ville innlegget ditt fått posten over på et annet tema, og de som vil lese noe nyttig vil ikke ha nytte av en diskusjon rundt et helt annet tema.Hvis du er uenig med avgjørelsen, så send heller en personlig melding til moderatoren. Det er greit nok,men det hadde også vært kjekt at mod/admin beklaget på forumet om han/henne hadde gjordt en feil. Ikke minst om vedkommende først skrev feks " xxxx er midlertidig utesteng grunnet mistanke om xxxxx " så viser det seg at dette ikke har hold i virkeligheten og da blir innlegget slettet, men hvor mange leste dette i de dagene dette stod til offentlig beskuelse??? Greit at en gjør feil,men om vi vanlige brukere gjør en feil så blir vi straffet, da bør i det minste mod/admin være istand til å beklage slike feil Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er det så forferdelig viktig å dele ut skyld bestandig? Målet med moderering av forumet er å gjøre det bedre, ikke å gi noen skylden for småplukk. Skjønner meg ikke på dette samfunnet hvor skyldplassering snart er viktigere enn å leve i fred og fordrageligher Og Snekker`n, det er to vist forskjellige ting å skrive at en person er utestengyt, og å skrive at en tråd har dårlig emnefelt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 QUOTE Og Snekker`n, det er to vist forskjellige ting å skrive at en person er utestengyt, og å skrive at en tråd har dårlig emnefelt... joda,men her er det snakk om en feil som blir begått av en mod/admin, burde de da ikke være så "ydmyke" at de beklager dette, istedenfor å bare "glatte" over slikt ? De er jo nettop så opptatt av at alt skal gå riktig for seg, burde de da ikke gå foran som et godt eksempel Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 QUOTE (Snekker`n @ 05/05/2005 : 20:06) QUOTE Og Snekker`n, det er to vist forskjellige ting å skrive at en person er utestengyt, og å skrive at en tråd har dårlig emnefelt... joda,men her er det snakk om en feil som blir begått av en mod/admin, burde de da ikke være så "ydmyke" at de beklager dette, istedenfor å bare "glatte" over slikt ? De er jo nettop så opptatt av at alt skal gå riktig for seg, burde de da ikke gå foran som et godt eksempel ta frem hammern og bank litt fornuft inn i moderatorene. Alle gjør feil, og kunne beklage dette er en god egenskap. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hmm, jeg må si at akkurat når det gjelder det du tar opp her AndersT2, må jeg faktisk si at jeg syns det er en grei måte å gjøre det på. Det er fort gjort at diskusjonen i tråden blir handlende om emnefelt- var det bra/ikke bra nok, istenden for det som faktisk var temaet. Det som er sikkert er at alle gjør feil, jeg har selv tatt meg i og havne inn i diskusjoner som havner langt utenfor det som var temaet, og det kan til tider også være interessant nok mens det pågår... Men det er litt irriterende om man leser gjennom en tråd for å finne svaret på noe, også dreier halve tråden seg om en eller annes signatur, avatar, emnefelt eller hvorvidt moderator urettmessig har forandret/klaget på noe. Så at akkurat den diskusjonen ikke skal foregå i selve tråden, syns i alle fall jeg er helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg