Zatôitchi Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Først: Ja jeg vet det finnes flere poster om dette, ja jeg har også lest dem og ikke blitt klokere. Jeg skulle kjøre PCmark04 for å teste stabiliteten til systemet og gikk for å spise - og når jeg kom tilbake en 20 minutter senere finner jeg maskinen restarta og i en sirup-lignende tilstand. Jeg finner fort ut at det er fordi explorer.exe belaster CPU'en med 99%. Jaha tenker jeg - ikke noe en ny reboot vil kunne ordne - *beeep* : feil! Greit - hva med en safeboot da? - nope Jasså - da prøver jeg å lese hva andre har gjort i lignende tilfeller: -gått inn å endret noe .avi håndteringsgreier i registeret -reparert windows Og her begynner morroa - når jeg da skulle reparere windows og skulle starte innstalleringsprosessen kom det opp at dette ikke kunne la seg gjøre - fordi maskinen ble bootet i safemode. Jaja tenker så jeg, F8 og velge normal oppstart - nix hjalp ingenting, og for hver restart kom samme beskjed i en irriterende loop: jeg kunne ikke fortsatte og reparere fordi maskinen bootet i safemode og safemode kunne jeg ikke skifte ut. Nå kan du jo kanskje si: hvorfor ikke bare formatere: vel to ting: -latskap -at jeg har mange personlige og viktige filer på disken Derfor etter en liten tenkepause gikk jeg så inn i gjennoppretningsmodusgreiene og klarte å lage en ny windowsboot hvor safemode kan dra dit peppern gror. Og nå fikk jeg til slutt endelig reparert windows XP. Og stor var forhåpningen om at nå var alt løst: men neida - explorer.exe --> CPU usage: 99%. Jeg kan jo også legge til at dersom jeg avslutter explorer.exe funker det forøvrig fett. Bare litt irriterene å ikke ha noe skrivebord, snarveier og kun kjøre programmer gjennom "kjør" .... HVA SKAL EN STAKKAR GJØRE DA ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 For meg kan det høres ut som virus. Lenke til kommentar
TheChatta Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 jeg har faktisk noe av d samme problem som deg.... men det jeg tror er feil er at det er for uorden på hardiksen din.. har du formater pc'n..? d at dn bruker 99 % av cpu kan være at du har for mye "søppel" på pc'n din. eller mange mapper.... derfor bruker pc'n lag tid på og finne tingene du leter etter.. derfor begynner dn å bruke masse CPU...... D som fikser dette problemet tror jeg, er at du må formatere pc'n din...!!!! Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hva slags prosessor har du? Hvis du har en AMD 64, eller en Pentium 4 så burde ikke CPUen bruke 99% pga søppel og hærk. Vil heller støtte meg til forslaget om virus. Kjør antivirus, og spyware scan. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg hadde akkurat samme problemet for et par dager siden. Helt tilfeldig avinstallerte jeg alle kodeker på pcn og la inn en ny pakke. Da funket det plutselig som fjell.. Var vel noe i registeret som lå og stanga til meg. Prøv det du å og se om det ikke er samme problemet. Lenke til kommentar
-=FIREFOX=- Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det er helt garantert virus Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Får jeg erstatning av deg om virusgarantien din ryker ? =) Jeg har kjørt helt oppdatert Norton Antivirus, Ad-aware og Counterspy og ingen av de fant noe. Jeg mistenker at det har skjedd et eller annet fucked up når jeg kjøre PCmark04 - uten at jeg har kompetanse til å vite hva det er Men har nå formatert og da funket alt greit - Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg har nå akkurat samme problem her. explorer.exe, bruker 99% av CPU'en og av og til så spiser den over 300mb av minne! Utrolig irriterende, da nesten ingenting fungerer... Har til og med formatert, men neida, det hjalp ikke en dritt. Har scanna etter virus, spyware og dritt, men finner ingenting... Hva i all verden kan være galt? Lenke til kommentar
torezz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ikke alle antispyware progs tar knekken på spyware. Microsoft Anitspyware er noe av det beste Lenke til kommentar
V36a Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ikke alle antispyware progs tar knekken på spyware. Microsoft Anitspyware er noe av det beste Der må jeg dessverre protestere... Sett i forhold til Ad-Aware har jeg funnet over dobbelt så mye spyware. Lurt å kjøre et fullt søk iblant, da smart scan ikke tar absolutt alt. Spybot S&D er også å anbefale. Lenke til kommentar
torezz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Sett i forhold til Ad-Aware Ad-Aware er faktisk et bra program. Jeg bruker det gjerne på hardt infiserte pc'er. Det rensker kanskje bedre enn MSA, men sett at man behøver real-time protection så vil nok MS Antispyware være et godt nok alternativ. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jepp, det tenkte jeg ikke på. Men hvis du registrerer Ad-Aware får du ad-watch, dvs real-time protection. Men klart, det koster jo penger. Lenke til kommentar
torezz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har prøvd Ad-Watch på alle måter og-imente, men er ikke til å anbefale Blir litt dummy protection... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå