Mez Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Om man baker inn frakten i salgsprisen så vil jo dette lønne seg for oss forbrukere om man trenger enkle, billige ting. Mens store innkjøp med mange varer og store beløp vil butikken måtte ta inn for frakttapet på enkle, billige ting. Endret 9. mai 2005 av Mez Lenke til kommentar
Soni Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg vil advare mot Efast. I bedriften som jeg jobber så dreiv Efast å ringt å ville selge noen LCD skjermer. De ringte i et sett og ga seg aldri, vi sa at vi ikke ville ha, men så spurte de om det var noe annet vi ville ha, da sa sjefen han kunne tenkt seg et 12v kabinett, jo det skulle de fikse. De sendte det ned, og det viste seg å være et vanlig kabinett, vi åpnet for å se om det var et 12v men det var det ikke, så vi prøvde å ringe men fikk ikke tak i de, de tok ikke telefonen i det hele tatt. Så vi sendte kabinettet i retur, med fakturaen i. Så begynte bråket, de mente kabinettet var brukt, og ville derfor ha pengene for det, og de sendte saken til inkasso uten å ta kontakt, men en stund senere fikk i brev om at dersom vi betalte 75% av salgsummen så skulle de trekke saken. (75% for et kabinett som vi hadde sendt i retur ubrukt). Jeg vet ikke hvordan saken endte, men ikke bra iallefall. Jeg holder meg laaaaangt vekke. Nok av andre gode webshopper å ta av. Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hm.. er visst noen ting efast er billige på også. Asus wl-500g er visst en hundrings billigere på efast enn billigste i prisguiden! ..og uten frakt er det visst penger og spare. Heldig for meg som uansett skulle kjøpe en slik en. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Dette må jeg si var veldig imponerenes! EFAST Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg vil advare mot Efast. I bedriften som jeg jobber så dreiv Efast å ringt å ville selge noen LCD skjermer. De ringte i et sett og ga seg aldri, vi sa at vi ikke ville ha, men så spurte de om det var noe annet vi ville ha, da sa sjefen han kunne tenkt seg et 12v kabinett, jo det skulle de fikse. De sendte det ned, og det viste seg å være et vanlig kabinett, vi åpnet for å se om det var et 12v men det var det ikke, så vi prøvde å ringe men fikk ikke tak i de, de tok ikke telefonen i det hele tatt. Så vi sendte kabinettet i retur, med fakturaen i. Så begynte bråket, de mente kabinettet var brukt, og ville derfor ha pengene for det, og de sendte saken til inkasso uten å ta kontakt, men en stund senere fikk i brev om at dersom vi betalte 75% av salgsummen så skulle de trekke saken. (75% for et kabinett som vi hadde sendt i retur ubrukt). Jeg vet ikke hvordan saken endte, men ikke bra iallefall. Jeg holder meg laaaaangt vekke. Nok av andre gode webshopper å ta av. Du burde lagd en egen tråd for dette, da det du skriver om ikke har noe med fraktprisen på efast. Edit: men en ting lurer jeg på. Hvis jeg bestiller 5 ting fra efast, og alle disse tingene har innbakt frakt i prisen, så vil det jo bli mye dyrere enn om jeg bestilte alle tingene fra komplett. Endret 10. mai 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Som førstemann i Norge innefører EFAST AS fri frakt på alleforsendelser. Med dette setter EFAST™ en ny standard innen netthandel i Norge Fint tiltak, men denne påstanden her bør EFast værsågod kunne dokumentere! Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Som andre igrunn har nevnt, frakt er ikke alt. Men, "fri frakt" kan jo sikkert være gunstig av og til, f.eks. hvis man skal ha lite. [OT tips til EFAST] Jeg blir sliten/fort lei av å lese på sider med så svulmende design. Alt for stor font på varespecs, minner litt om "nye Komplett", og også for stor linjeavstand. Mulig jeg er sær og at dette har mye å gjøre med at jeg har 1024x768 oppløsning, men jeg synes MPX og PSdata er gode eksempler på "behagelige" sider å lese og navigere. [/OT tips til EFAST] Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det hjelper vel ikke å ha gratis frakt hvis man ikke har varer man vil ha. Sjekket grafikk kort, og fant ingen fra X serien til ATI eller ett eneste 6600GT kort fra Nvidia. OG noe som kanskje var verre, de har ikke en endeste AMD CPU inne, kun noen få hovedkort. Så imponert var jeg ikke Lenke til kommentar
dreden Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 da er det jo bare å sette opp prisen på varene og si at det er fraktfritt. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg mener nå det var en butikk som selger/solgte og var fraktfritt på datadeler. Om den fortsatt eksisterer vet jeg ikke, men da måtte man bestille over en hvis sum. Jeg ser at det er fordel ved små kjøp men klarer de å være komkoranse dyktig mot de butikkene der en må betale frakt i tillegg eller må de heve prisen for å dekke inn de ekstra kostnadene de vil få. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Sjekket hvilken andre poster som efast har postet i og kom over denne. En som lurer på hva efast er, så svar fra en efast ansatt som sier "prøv oss". Så kommer en dårlig erfaring. Så svarer en annen efast ansatt på det (grunnen han begrunner med er god, så ikke noe galt der). Men så dukker siste post opp, bare gode erfaringer og første og eneste post på forumet, som er en rosende post. Tror jeg ikke greier å gjette hvor oyster er ansatt henn. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg fikk pakken min i dag. Rask forsendelse og god pris på det jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Syens det er rart ikke Efast svarer på påstanden om at prisene er satt opp etter at det blei innført "fri frakt"... De svarte jo raskt i begynnelsen av posten... men men... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Dem er flaue, noe dem burde være! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Syens det er rart ikke Efast svarer på påstanden om at prisene er satt opp etter at det blei innført "fri frakt"... De svarte jo raskt i begynnelsen av posten... men men... det er fordi ikke all reklame alltid er god reklame. Skjønner vel at de er avslørt. Beste alternativ på fri frakt er vel hvis man har bestilt over en viss pris eller vis mengde. Det ville vært mye bedre enn å pakke inn portoen i hver eneste vare. Men efast vil jo tjene utrolig mye mer hvis mange benytter seg av tilbudet. Lenke til kommentar
efast Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 EFAST har kontinuerlig prisoppdateringer av alle sine varer. Dette medfører i de aller fleste tilfeller at prisene stadig synker. Imidlertid forekommer det tilfeller dere våre innpriser øker, noe som da gjenspeiler seg i prisene ut til sluttkunde. I forbindelse med innføringen av FRI FRAKT hadde EFAST en gjennomgang av sine priser og tilpasset disse til markedet. Dette medførte følgelig at varer endret pris begge veier. Imidlertid poengteres det at EFAST ikke har jusert opp sine priser for å ta igjen kostnaden selskapet har ved FRI FRAKT. Tar man en totalgjennomgang av prisene vil man se at de er tilpasset markedet. EFAST har hatt en svært betydelig økning i antall ordre etter selskapet innførte FRI FRAKT. Vi er av den oppfatning at våre kunder setter betydelig pris på dette. Tilstrømmingen av kunder fra våre konkurrenter viser også dette. Til slutt benytter EFAST anledningen til å takke alle våre kunder for positive tilbakemeldinger og ros i anledning FRI FRAKT. Følg med på efast.no fremover, spennende endringer kommer ! Mvh EFAST AS Kjell Landsverk, styreleder Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ps: Har ikke lest hele innlegget:p Men hvis prisene er greie, kjøper jeg _alt_ på efast fra nå av. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Efast var et godt alternativ før de satt nedd fraktprisen til null. Problemet er at prisene på varene deres er økt betraktelig og jeg kjøpte til slutt varene jeg ville ha fra stretto.no og sparte mange kroner. Før de innførte null fraktepris var tilbudet fra efast en del bedre enn strettos. Jeg har også undersøkt en del andre utvalgte varer som jeg tidligere har bestilt fra efast. Prisene har tydelig økt. Lureri, eller? Jeg er ikke sikker, men for de varene som jeg var interessert i var dette ikke noen god løsning for meg, og prisøkningen fant sted mandagen etter den samme helgen etter de innførte null i fraktepris. Prisene på varene jeg skulle bestille økte fra 1349-1648. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Når butikkens representant skriver "FRI FRAKT" med store bokstaver gjentatte ganger i innleggene sine, så virker det mer som spill for galleriet spør du meg. Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå