Gå til innhold

Efast innfører fri frakt!

Anbefalte innlegg

Følgende er sakset fra et pdf vedlegg jeg fikk pr email da jeg klagde på fraktprisene deres:

EFAST™ INNFØRER FRI FRAKT !

Som førstemann i Norge innefører EFAST AS fri frakt på alle

forsendelser. Med dette setter EFAST™ en ny standard innen netthandel

i Norge, og utfordrer sine hovedkonkurrenter Komplett, Netshop, MPX

og PS Data.

Innføringen av fri frakt på alle forsendelser er et av flere strategiske valg

EFAST™ vil benytte for å oppnå en ledende posisjon i det norske markedet.

Pr. dags dato er det ingen andre som tilbyr sine kunder dette. I tillegg leverer

EFAST™ mesteparten av sine ordre allerede dagen etter bestilling. Til enhver

tid har EFAST™ sine kunder tilgang til over 100 000 varelinjer, der mange av

varene finnes på lager.

Oslo, 2. mai 2005

Kjell Landsverk, styreleder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å bestille fra de men når jeg leste gjennom betingelsene før kjøp viser det seg at disse tar 55kr eks mva for hver ordre som betales med kredittkort og så er det i tillegg ikke mulig å betale på annen måte.....ref deres web : (I tillegg blir alle kredittbestillinger belastet et fakturagebyr pålydende NOK 55,- eks. mva.) dette er jo hva det koster hos de andre i frakt!!!

Link

8. Pris

Alle priser er oppgitt inkl. mva og kan ved valg oppgis eks. mva. EFAST™´ priser fremgår på web siden eller i katalog. Web siden oppdateres regelmessig. Prisen som angis er ikke å anse som et bindene tilbud for EFAST™. EFAST™ forbeholder seg retten til når som helst å justere priser og forandre vareutvalg. Kunden underrettes før levering om eventuell justering av pris eller forandring av vareutvalg. Frakt og portokostnader kommer i tillegg på alle bestillinger. I tillegg blir alle kredittbestillinger belastet et fakturagebyr pålydende NOK 55,- eks. mva.

9. Betaling

Alle våre bedriftskunder vi bli kredittsjekket. EFAST™ forbeholder seg retten til å gi avslag på søknad om kreditt uten nærmere begrunnelse. For privatpersoner skal betaling skje med VISA eller MASTERCARD. Ved kredittsalg gis det 10 dagers kreditt til bedriftskunder. For statsetater og myndigheter, kommuner, fylker og annen offentlig forvaltning, faktureres med 30 dagers kreditt. Hvis kunden ikke betaler i rett tid, har EFAST™ rett til å kreve forsinkelsesrente etter loven.

10. Salgspant/Forbehold om eiendomsrett

Og for å si det slik jeg kjenner ikke postmenn som jobber gratis, så dette må bakes inn via pris eller andre finesser.

My 2 cent.

Lenke til kommentar

Hei!

EFAST har som kjent innført fri frakt på alle bestillinger. Dette er selvsagt ikke "tatt igjen" i andre gebyrer etc. Fri frakt er fri frakt hos EFAST !

Når det gjelder kredittbestillinger er dette bestillinger der EFAST utsteder faktura (bedrifter). Her blir det belastet NOK 55 i fakturagebyr. Dette gjelder selvsagt ikke ved kortbetaling.

Mvh

Kjell Landsverk, EFAST AS

Lenke til kommentar

Fikk bestilt meg en ny mus og musematte til god pris, gode ting.

Efast vil nok ikke ha dette til evig tid, så håper de vil gjøre alt for og holde på alle de nye kundene, tenker da primert på service.

Edit: ser at de sender med "BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND", kommer posten da på døra hjem til meg?

Endret av Howard_
Lenke til kommentar

Siden dere ikke leverer personlig, må jo noen betale for frakten, altså dere. Da er det en del av budsjettet. Og siden inntekten kommer fra kundene, er det jo de som til syvende og sist betaler for "gratis" frakt. Selv om dette var veldig forenklet, så er "gratis" frakt et godt lokkemiddel som ikke alltid betyr at det blir billigere for kunden.

Trond

Lenke til kommentar
Siden dere ikke leverer personlig, må jo noen betale for frakten, altså dere. Da er det en del av budsjettet. Og siden inntekten kommer fra kundene, er det jo de som til syvende og sist betaler for "gratis" frakt. Selv om dette var veldig forenklet, så er "gratis" frakt et godt lokkemiddel som ikke alltid betyr at det blir billigere for kunden.

Trond

Etter en kjapp kikk på prisene vil jeg si at frakta er nok innbakt ja.

"Å FOR EN SJOKKERENDE OPPDAGENLSE!"

Priseks på 2 tilfeldige varer:

WD 200gb caviar - m/frakt - betalt med visa

Komplett: 844,-

EFast: 976,-

Hvoedkort:

Asus A7V600-X, inkl frakt - betalt med visa

komplett: 520,-

EFast: 548,-

Lenke til kommentar

Dette trur jeg nok er mer tilfeldige priser, kan liste opp noen i motsatt tilfelle

Mx510

Kingston ValueRam DDR400 1024 MB

Begge disse er rimeligere hos efast enn komplett

Så at bla komplett er rimeligere i mange tilfeller, men hvis du har øynene åpne kan man faktisk gjøre gode kjøp, spesielt på rimelige varer.

Virker som om efast er priset i ca midtskiktet blandt webshopper, men rimeligere enn mange av butikkene som finnes her byen i hvertfall.

Vi står alle fritt til og velge butikk selv, synes dette er et glimrende tiltak av efast

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en kabel til kr 25,- og en RAM-brikke til kr 510,- for tre dager siden.

Prisene er nå øket til kr 113,- for kabelen og kr 622,- for RAM-brikken. En samlet prisøkning på nærmere 40 %!

For meg virker det som om den frie frakta (og vel så det) nå er bakt inn i prisene.

Lenke til kommentar

Om frakten er bakt inn i prisen er vanskelig å kunne se. Vil tro at man ser det lett hvis man sammenligner før og etter pris, hvis noen har en total liste over dette da:P Er jo mange andre faktorer som kommer i tillegg , etterspørsel, tilbud etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...