Gå til innhold

bygger spille pc til ca 8000kr trenger tips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
å det betyr? (dere skjønner jeg er helt grønn på dette det er derfor jeg spør dere om råd) skal få faren til en kamerat av meg til å montere dette han kan det så jeg bare lurer på hva jeg skal kjøpe?

Hovedkortet du har valgt er et SLI hovedkort. SLI betyr at du kan sette inn 2 skjermkort på det. For eksempel 2 stk 6600GT. Hvis du ikke har tenkt til dette trenger du ikke kjøpe et SLI hovedkort.

Lenke til kommentar
ok men er det kortet jeg har valgt bra uten om at det har SLI. hvis jeg ikke skal ha 2skjermkort burde jeg ikke velge dette kortet da? hvis ikke hvilket kort burde jeg ta da? (ikke dyrere enn det andre)

Hovedkortet du har valgt er veldig bra og du kan bruke det.

Hvis du ikke har tenkt til å bruke SLI kan du heller kjøpe et billigere hovedkort og heller bruke pengene på mer ram.

Her er et hovedkort som er bra og et par hundre kr billigere.

Edit:Eller det MSI kortet jeg linket til tidligere.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det opprinnelige oppsettet ditt, eventuelt med den andre Tagan-strømforsyningen, er et glimrende forslag. De andre forslagene er dårligere.

Det eneste er

1. Som noen nevner, du kunne kjøpe Venice-utgaven av prosessoren, som sannsynligvis overklokker bedre.

2. Hvis du ikke skal ha SLI, kunne du likesågjerne kjøpe et litt billigere hovedkort. Men jeg ville anbefale deg å kjøpe SLI-kortet, for det er ikke så dyrt, dessuten får du mulighet til å oppgradere med et grafikkort til senere.

Lenke til kommentar
Det opprinnelige oppsettet ditt, eventuelt med den andre Tagan-strømforsyningen, er et glimrende forslag. De andre forslagene er dårligere.

Hvordan kan du påstå at de andre forslagene er dårligere?

Han har valgt et SLI hovedkort selv om han ikke har tenkt til å benytte seg av SLI.

Han har valgt 512MB ram.

Han har valgt en 80Giga harddisk.

 

Jeg foreslo.

Et hovedkort uten SLI.

1024MB ram.

160 Giga harddisk.

 

Hva er best her? :hmm:

Lenke til kommentar
Det opprinnelige oppsettet ditt, eventuelt med den andre Tagan-strømforsyningen, er et glimrende forslag. De andre forslagene er dårligere.

Hvordan kan du påstå at de andre forslagene er dårligere?

Han har valgt et SLI hovedkort selv om han ikke har tenkt til å benytte seg av SLI.

Han har valgt 512MB ram.

Han har valgt en 80Giga harddisk.

 

Jeg foreslo.

Et hovedkort uten SLI.

1024MB ram.

160 Giga harddisk.

 

Hva er best her? :hmm:

Å klage på at han har SLI støtte på hovedkortet men ikke skal bruke det er som å klage over at han har for mange PCI-sloter som han ikke skal bruke.

 

Bruker du ikke SLI så er det ikke i veien. Sloten kan brukes som en vanlig PCIe slot.

 

Kom heller med konkrete punkter der et annet hovedkort er bedre.

 

Kortet med SLI har i tillegg til dette flere andre fordeler:

4 serialATA kontakter mer

RS232 serieport (finnes fortsatt mye som kobler seg til denne)

1 nettverksport mer

spill/joystick/midi

optisk digital lydutgang

1 firewire port mer

(dette ut fra hva jeg kunne se på sida til Komplett)

 

hvis han ikke trenger noe av dette så er det en grunn til å kjøpe billigere, men ikke diss kortet bare fordi SLI'en ikke trengs.

Selv her er det neppe noen som bruker ALLE funksjonene og utgangene på et hovedkort, det er alltid noen ting som er der men man ikke trenger

Lenke til kommentar
Å klage på at han har SLI støtte på hovedkortet men ikke skal bruke det er som å klage over at han har for mange PCI-sloter som han ikke skal bruke.

 

Mitt poeng var at han heller skulle kjøpe et billigere hovedkort og 1024MB ram i stedet for et dyrt hovedkort med SLI og 512MB ram. Han har jo sagt at han ikke vil benytte seg av SLI.

 

Til marius90:Ser bra ut det siste oppsettet ditt. Som sagt mange ganger tidligere:Har du tid,så vent til Venice kommer i butikkene.

Edit:marius90 er du sikker på at du vil bruke det gamle kabinettet ditt?

Er det ikke litt kjipt med ny innmat i et HP kabinett? :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Til marius90:Ser bra ut det siste oppsettet ditt. Som sagt mange ganger tidligere:Har du tid,så vent til Venice kommer i butikkene.

 

vet du hvor lenge det er til venice kommer? hvorfor er denne bedre? pga den kan overklokes mer? men jeg har ikke greie på overklokking så det tror jeg ikke at jeg trenger

Lenke til kommentar
hvilekt av disse hovedkorta burde jeg velge?

 

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=307700&cks=PRL

 

MSI K8T NEO2 FIR, K8T800PRO, Socket-939 SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire, AGP8X

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300869&cks=PRL

Du bør ta Asus.

Asus har Nforce 4 Ultra brikkesett,men MSI har VIA K8T800Pro. Nforce 4 Ultra er et bedre,raskere og nyere brikkesett.

Venice er vel ventet inn i løpet av neste uke tror jeg.

 

Edit:Hvis du legger på 200 kr,så får du et slikt kabinett med 400watts psu i stedet for bare den Tagan psu'en.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...