Gå til innhold

Kjøpe Canon 35-350mm brukt. Lurt?


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg ville anbefalt deg å la være å kjøpe EF50/1.8 selv om den er billig- med 18-50en har du ned til 2.8 på 50 mm, og fra 1.8 til 2.8 på 50-mmern får du bare til nød gode resultater. Med et nyere Canon dSLR (som jeg formoder at du har?) vil du antakelig kunne bruke 2.8 og kjøre opp ISOen i de situasjonene hvor du trenger det ekstra 1,5 trinnet. Bruk de 500 kronene på å oppgradere blitsen til den sigmaen som Åkken anbefaler i stedet, evt kjøp deg en "off-shoe"-kabel eller en omnibounce/softboks/whatever.

 

Åkken Bom: vet du om jeg kan kjøre 420EX som slave fra Sigma 500 dg super?

Endret av olemm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg ville anbefalt deg å la være å kjøpe EF50/1.8 selv om den er billig- med 18-50en har du ned til 2.8 på 50 mm, og fra 1.8 til 2.8 på 50-mmern får du bare til nød gode resultater. Med et nyere Canon dSLR (som jeg formoder at du har?) vil du antakelig kunne bruke 2.8 og kjøre opp ISOen i de situasjonene hvor du trenger det ekstra 1,5 trinnet. Bruk de 500 kronene på å oppgradere blitsen til den sigmaen som Åkken anbefaler i stedet, evt kjøp deg en "off-shoe"-kabel eller en omnibounce/softboks/whatever.

 

Åkken Bom: vet du om jeg kan kjøre 420EX som slave fra Sigma 500 dg super?

Går helt flott å kjøre 420EX som slave til Sigma 500 DG Super. Sigma 500 DG Super og alle EX-blitzene til Canon fungerer sammen.

 

Var i dag ute en tur med min nye blitzbrakett og kjørte en 420EX og en Sigma DG Super trådløst med en MR-14EX som Master. Lite problemer med å få nok lys nå :thumbup:

Kan kjøre 4 blitzer samtidig og alle montert på kameraet/braketten + 1 til på objektivfestet ;) Med såpass med blitzer blir det i tillegg til lys til det meste også vekt nok i massevis til god trening å drive på med den ekstremsporten som macrofoto er :D

Lenke til kommentar

Ser at Sigma kommer med et nytt 70-200/2.8 Objektiv. Noen som har tro på at dette er noe særlig bedre og evt til samme pris? Bør man ha is i magen, eller kjøpe det gamle på man? :p (Hater at det kommer noe nytt når jeg endelig har bestemt meg :D)

 

Leben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...