olemm Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Jeg tror jeg ville anbefalt deg å la være å kjøpe EF50/1.8 selv om den er billig- med 18-50en har du ned til 2.8 på 50 mm, og fra 1.8 til 2.8 på 50-mmern får du bare til nød gode resultater. Med et nyere Canon dSLR (som jeg formoder at du har?) vil du antakelig kunne bruke 2.8 og kjøre opp ISOen i de situasjonene hvor du trenger det ekstra 1,5 trinnet. Bruk de 500 kronene på å oppgradere blitsen til den sigmaen som Åkken anbefaler i stedet, evt kjøp deg en "off-shoe"-kabel eller en omnibounce/softboks/whatever. Åkken Bom: vet du om jeg kan kjøre 420EX som slave fra Sigma 500 dg super? Endret 5. mai 2005 av olemm Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg tror jeg ville anbefalt deg å la være å kjøpe EF50/1.8 selv om den er billig- med 18-50en har du ned til 2.8 på 50 mm, og fra 1.8 til 2.8 på 50-mmern får du bare til nød gode resultater. Med et nyere Canon dSLR (som jeg formoder at du har?) vil du antakelig kunne bruke 2.8 og kjøre opp ISOen i de situasjonene hvor du trenger det ekstra 1,5 trinnet. Bruk de 500 kronene på å oppgradere blitsen til den sigmaen som Åkken anbefaler i stedet, evt kjøp deg en "off-shoe"-kabel eller en omnibounce/softboks/whatever. Åkken Bom: vet du om jeg kan kjøre 420EX som slave fra Sigma 500 dg super? Går helt flott å kjøre 420EX som slave til Sigma 500 DG Super. Sigma 500 DG Super og alle EX-blitzene til Canon fungerer sammen. Var i dag ute en tur med min nye blitzbrakett og kjørte en 420EX og en Sigma DG Super trådløst med en MR-14EX som Master. Lite problemer med å få nok lys nå Kan kjøre 4 blitzer samtidig og alle montert på kameraet/braketten + 1 til på objektivfestet Med såpass med blitzer blir det i tillegg til lys til det meste også vekt nok i massevis til god trening å drive på med den ekstremsporten som macrofoto er Lenke til kommentar
olemm Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg tør tippe på at femkilosmerket nærmer seg med stormskritt.. Takk for info om sigmablitsen, kanskje jeg skulle hatt en av dem, da Lenke til kommentar
Leben Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Ser at Sigma kommer med et nytt 70-200/2.8 Objektiv. Noen som har tro på at dette er noe særlig bedre og evt til samme pris? Bør man ha is i magen, eller kjøpe det gamle på man? (Hater at det kommer noe nytt når jeg endelig har bestemt meg ) Leben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå