Gå til innhold

Gå for X800 eller X850?

Anbefalte innlegg

Har et budsjett på rundt 3000,- og mitt spørsmål lyder som følgende.. Bør jeg gå for X800 nå eller vente til X850 synker i pris?

X800 støtter ikke shader model 3 (Direct X 9c), kan noen forklare meg hvorfor forrige generasjon gjorde det og ikke denne? Er det en stor ulempe kvalitetsmessig at kortet ikke støtter denne shader modellen? Og er dette grunn nok til å heller velge X850 siden denne støtter det?

Ble litt mange spørsmål i farta der, men trenger klarhet i dette.. ;)

MVH

Tor Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt usikker på hvilke X800 og X850 kort du snakker om. Dersom man går ut i fra at det er PCIe vi snakker om får du jo X850 Pro til under 3000 på MPX.

:Edit Dette er jo også et bra kort til en fin pris: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5878

Snakker om AGP og her er jo prisene litt høyere, hvertfall på X850.

Men er det stor forskjell på feks X850 pro og X800 XT?

BTW hva står G'en for i GDDR3? Bedre enn vanlig DDR3 ram?

Lenke til kommentar

Joda, bra kort det, men er ikke så hipp på demovarer når det gjelder skjermkort i slike prisklasser liksom.

Tror jeg velger et x800xt fra powercolor eller noe.. har ikke erfaring med powercolor, er det bra i forhold til sapphire, asus, msi osv? hvertfall billig nok ;)

Lenke til kommentar
Joda, bra kort det, men er ikke så hipp på demovarer når det gjelder skjermkort i slike prisklasser liksom.

Tror jeg velger et x800xt fra powercolor eller noe.. har ikke erfaring med powercolor, er det bra i forhold til sapphire, asus, msi osv? hvertfall billig nok ;)

Det er ingen forskjell i ytelse mellom Sapphire og PowerColor såvidt jeg vet. Ville nok rett og slett brukt pris som kriterie her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har et budsjett på rundt 3000,- og mitt spørsmål lyder som følgende.. Bør jeg gå for X800 nå eller vente til X850 synker i pris?

X800 støtter ikke shader model 3 (Direct X 9c), kan noen forklare meg hvorfor forrige generasjon gjorde det og ikke denne? Er det en stor ulempe kvalitetsmessig at kortet ikke støtter denne shader modellen? Og er dette grunn nok til å heller velge X850 siden denne støtter det?

Ble litt mange spørsmål i farta der, men trenger klarhet i dette.. ;)

MVH

Tor Stian

Ikke kjøp noen av dem!!

Begge er drit dårlige! :thumbup:

Mitt er bedre enn ditt! Not! Å jo da! Ikke! Jo seff! Neida, bare kødder! Gjorde jeg? Klart jeg gjorde! Liksom..! Ha! LOL! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...