Theo343 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) DFI NFII Infinity Ultra? Jeg ønsker følgende. - God støtte for overklokking med XP-M (høy MP, lave vcore trinn) - generellt god overklokkingsbios og bra spenningsregulator. - 4 festehull for CPU blokk - SATA kontroller med min 2-4 uttak og RAID 0+1. - Soundsstorm - USB2/Firewire - SPDIF Har fått noen forslag som - Abit NF7-S V2.0 - Epox EP-8RDA Endret 3. mai 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Ingen som har flere forslag? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 om ikke annet kan jeg bekrefte at Abit NF7-S V2.0 er et godt valg! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Abit NF7-S V2.0 hørt mye bra om dette da Kjørte selv ASUS a7n8x deluxe en stund, men vet ikke om det egner seg for deg. Selv likte jeg det hk'et meget bra http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...luxe/index.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Ok, men da blir det vel ett av disse 3 tenker jeg. Festehullene er det som gjør utvalget mye mindre :-). Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 På EpoX- kortet går ikke multiplier lenger enn 12.5. Abit- kortet skal vel gå endel lengre der. Ellers er EpoX et bra kort med mange innstillingsmuligheter. Stabilt og fint. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Har ASUS A7N8X deluxe og kan ikke si annet enn at det er et godt kort. Først og fremst er det spekket med funsksjoner, men også greit til klokking ol. Har hørt at det ikke er fullt så godt til å klokke som NF7, men... (se signatur). På de fleste andre områdene, da bortsett fra klokking, er det nok like bra/(bedre). Ramspenningen kan kun justeres til 2,6 , 2,7 og 2,8. Endret 3. mai 2005 av HetrTiXc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Asus-kortet er nærmest uegnet for "seriøs" overklokking.. Har dette kortet selv.. dersom noen lurer på utsagnet.. Velg Epox eller Abit.. hvor du kan sette VCOre til godt over 2... På Asus-kortet som foreslås er max VCore 1.8.. og mp-range er sterkt begrenset. Selv über-Bios endrer ikke dette faktum.. Det er likevel ett veldig godt kort til vanlig bruk og "småklokking".. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Sier også NF7-S 2.0. Da har du mange gode moddede BIOSer å velge i. vCore kan stilles inntil 2,3. Minnet kan dessverre ikke gå høyere enn 2,9, men det er ganske enkelt å modde til mer. Man får også bruke alle multiplikatorene, også med mobile-prosessorer (inntil 22x, tror jeg). NF7-S 2.0 oppfyller alle kravene du lister, men strømkretsen er ikke den mest stabile etter hva jeg har erfart med mine tre kort. Men siden jeg har nådd 250 FSB stabilt med alle kortene, anbefaler jeg uansett å skaffe et NF7. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Komplett har 25% på alle demovarer nå. Abit NF7-S V2.0 får du for bare 356 kr. Mye hovedkort for veldig lite penger! Endret 3. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Abit NF7-S er veldig bra, veldig fornøyd med mitt. Epox EP-8RDA er også et bra kort. En bekjent kjøpte Epox EP-8RDA for det fantes ikke flere NF7-S kort igjen den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå