hemo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kan du sei noko om MTU? Ein verdi som avgrensar kor stor ei ethernetpakke kan vera? Det er vel sånn at med VPN kan ein få pakkefragmentering og då kan VPN-tunnellen gå ned, er det ikkje? Og då bør ein prøva å redusera MTU (har eg blitt fortalt). Kva er normal MTU for ein Windows XP-maskin med ADSL og kva bør ein redusera til, om ein har VPN-problem? Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei du.. Forsøk å bruke DrTCP. spørs på hva du kjører i dag, men sett den til mellom 13-1500 kanskje? Anbefaler å prøve deg frem. Lenke til kommentar
IQM Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvis jeg ikke tar helt feil så er vel 1492 standard MTU, eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
pine Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jepp, det er riktig F.eks hvis jeg setter mtu til noe annet, så får jeg ikke spillt masse online spill. Og det er eneste grunnen jeg kom til Lenke til kommentar
IQM Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Nettverkskort har vel en grense på 1500 octets "overlevert", skulle vel stemme med PPPoE headeren tar 6 octets og PPP headeren tar 2 octets. 1492 + 6 + 2 = 1500 octets. Derfor er vel 1492 best/mest praktisk. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Er det sånn at MTU-verdiar under 1492 kan skapa problem? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Er det sånn at MTU-verdiar under 1492 kan skapa problem? ja og nei, vet at microsoft nylig langserte en sikkerhetsfix som blandt annet skaper problemer, men stort sett skal det ikke være problemer med det. http://www.itum.com/drift/mtu/mtupakker.html <-- på denne linken står det vi anbefaler å gjøre for våre kunder, her er også link til program for å endre mtu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå