jonasdaman Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Link Nederst står det at den kun selges sammen med godkjent PC dvs? Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Stusset over det samme da leste på Microsoft sine hjemmesider. Hvorfor lage et OS når bare "spesielt godkjente" pc-er kan bruke det? Egentlig bare typisk for Microsoft... EDIT: med samme lurer jeg på det finnes en linux distro med noenlunde samme egenskaper? I så fall: FREE for all Endret 2. mai 2005 av PC Bjørnen Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kan vel tenke meg at det er for at mediacenter har en del strenge krav til hva slags hardware komponenter det støtter. Så dem vil vel forhindre at folk prøver å installere det på maskinene sine, for så å klage å mase på at det ikke fungerer. Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kan vel tenke meg at det er for at mediacenter har en del strenge krav til hva slags hardware komponenter det støtter. Så dem vil vel forhindre at folk prøver å installere det på maskinene sine, for så å klage å mase på at det ikke fungerer. Leste foresten her at det var mye trøbbel med den... mye feilmeldinger som dukket opp. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ja som det er sagt over har det vel med de litt sære maskinkravene, du trenger feks Microsofts fjernkontroll (som ikke ser ut til å være å få løst) Selv om jeg absolutt ikke er noen MS-hater syns jeg dette virker litt vel sært, at Microsoft skal bestemme av hvem du kjøper hardware... Fra Microsoft.com;How to Buy a Media Center PC: Windows XP Media Center Edition 2005 is a new Windows XP operating system available only on Media Center personal computers. Because of its special hardware feature requirements, Media Center PCs running Windows XP Media Center Edition 2005 are available only from Microsoft PC manufacturer partners. Jeg vil anbefale deg å undersøke og gjerne prøve ut dette litt mer før du evnt bestemmer deg. Mitt intrykk er at dette ser fint ut, men er et både sært og tungkjørt OS. Kan hende det er bra for noen, dette er bare min mening Du kan også lese mer om det her; Win MCE05 Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Det er vel ikke sånn at jeg må ha et sspesielt type skjermkort etc. Det er ikke noien her som har det da? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jonasdaman Skrevet 03/05/2005 : 15:21 Det er vel ikke sånn at jeg må ha et sspesielt type skjermkort etc. Det er ikke noien her som har det da? Du må ha skjermkort som er "godkjent" ja, tror du finner en liste over dette på den siden jeg linket til over. Skal stort sett være mulig med de fleste nye kort tror jeg. Har sendt deg en PM med litt mer opplysninger Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har ikke hatt noe problemer ennå.. Jeg har fortsatt ikke fåttt kjøpt meg et tv-inn kort da. Men min xp2000+ med 512ddr ram drar fint alt av programmer på MCE05. Men når alt kommer til alt, så hadde jeg ikke kjøpt mce05 igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå