kyrsjo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Tenkte å skaffe meg DVD-brenner, hovedsaklig på backup, men kan ikke noe særlig om det. Lurer derfor på: - Er en DVD-brenner en DVD-brenner (er det noen som ikke funker etc.?) - Gode brennere - Pris viktig - gidder ikke blakke meg for å få "det aller hotteste" heller - Hvor mye koster plater og sånn - og hva er best - pluss minus og alt det andre tullet. Noen som tror en 600 mhz pentium 3 vil ha problemer med å fore kjapt nok, eller går det greit? Skal helst kunne ta den med meg når jeg kjøper ny pc... Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har ikke mye greie på alt det du spør om her, men jeg kan si en ting; det er at jeg har meget gode erfaringer med NEC. Solide og trofaste brennere. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du kan jo kjøpe Benq DV 1620 Pro, har den selv, funker veldig bra! http://nordic.benq-eu.com/products/DVDRewr...507&page=awards Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Denne har jeg(silver) og jeg er kjempefornøyd. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305762&cks=PRL (Hvorfor ligger diskusjonen i "Linux / Unix"?) Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Tenkte å skaffe meg DVD-brenner, hovedsaklig på backup, men kan ikke noe særlig om det. Lurer derfor på:- Er en DVD-brenner en DVD-brenner (er det noen som ikke funker etc.?) - Gode brennere - Pris viktig - gidder ikke blakke meg for å få "det aller hotteste" heller - Hvor mye koster plater og sånn - og hva er best - pluss minus og alt det andre tullet. Noen som tror en 600 mhz pentium 3 vil ha problemer med å fore kjapt nok, eller går det greit? Skal helst kunne ta den med meg når jeg kjøper ny pc... 1: Ja 2/3: Har selv en BenQ (husker ikke modell) kjøpte den på elkjøp for snart et år siden (kostet da 995,-) Har ikke hatt noen problemer med den, god og stabil. 4: Billig 5: Du bør kjøpe en med +og - (tror ikke du får kjøpt en uten begge formatene lengre) 6: Min DVD brenner greier 8x, noe som tilsvarer rundt 8mb sek. Så hardisken din bør greie mer en det. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du bør kjøpe en med +og - (tror ikke du får kjøpt en uten begge formatene lengre) Pass også på at den takler dobbellags DVDer. Se forøvrig på anbefalingene til hw.no. Det er mulig noen sære ting som f.eks. å brenne "bilde" på cd/dvd ikke er støttet i linux, ellers er alt fryd og gammen (så vidt jeg vet, har nec dvd-brenner selv, fungerer fint). Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har selv en BenQ DW1620, og den fungerer glimrende her. Den fikk meget god omtale på CDFreaks, og jeg har inntrykk av at de kan sakene sine. Det er godt mulig at den har blitt erstattet av en nyere modell nå. Forøvrig har visstnok NEC også mange gode brennere. Jeg bruker brenneren stort sett til å ta backups. Derfor er jeg mer opptatt av brennekvalitet enn mange fancy funksjoner. Som sagt, så har den fungert utmerket til mitt bruk. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Ser for meg ut som om prisene stort sett ligger rundt ca. 500 kr for dobbeltlags NEC. Om det er bra, så kjøper jeg den Priser på media så også greie ut. Skal også stort sett bruke den til backup. Grunnen til at jeg postet under Linux var at jeg ville vite at DVD-brennere ikke var tullete nok til å kreve sære drivere spesialtilpasset hver enkelt brenner - og i så fall - at jeg ikke fikk den ene brenneren som ikke virket, og en eller annen guru hadde lagt for hat etter at den spiste marssvinet hans, og erklært at aldri skulle virke, noensinne... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 NEC DVD recorder ND-3520A er billig og bra. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 NEC DVD recorder ND-3520A er billig og bra. Enig. Har en ND-3500 selv, fungerer uten å hikke et sekund. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) NEC DVD recorder ND-3520A er billig og bra. Enig. Har en ND-3500 selv, fungerer uten å hikke et sekund. Jeg henger meg på her. Billig og bra. Finnes det DVD-brennere som bare fungerer i Windows? :!: Endret 2. mai 2005 av Manuel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 NEC DVD recorder ND-3520A er billig og bra. Enig. Har en ND-3500 selv, fungerer uten å hikke et sekund. Jeg henger meg på her. Billig og bra. Finnes det DVD-brennere som bare fungerer i Windows? :!: det var i grunn det jeg lurte på Ikke at jeg trodde det, men kjipt å måtte gå to ganger, levere tilbake og styr og stress... Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har sluttet å lese tester på brennere, alle funker bra når de er nye. Etter negative erfaringer med en rekke brennere (ASUS, MSI, NEC er de jeg husker i farten) gikk jeg over til Plextor. Koster et par hundre mer, men leser platene dine også etter et par års bruk og støvsamling. To-lags og 8x er rimelig standard nå, du kan jo vurdere 16x. Plater får du kjøpt i spindel hos komplett for et par kroner platen. Min erfaring er at linux har god støtte for brennere, tror ikke du møter på problemer der, men dessverre synes k3b under linux noe tregere enn nero under MSwin (i hvertfall hos meg). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har ikke noen Windows å teste med, men det ser ut som brennehastigheten i k3b/dvdrecord stiger like raskt som det jeg ser av grafene i diverse tester i hvertfall. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Flyttes fra linux/unix til lagriningsmedier Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Flyttes fra linux/unix til lagriningsmedier Så det var derfor jeg ikke fant den... Endte opp med NEC-saken, bestillte på komplett i kveld, og sendte den med posten. Hvor lang tid pleier sånnt å ta? Første gang jeg bestiller fra komplett . Grunnen til at jeg valgte linux/unix-forumet var at jeg lurte på om det *fantes* brennere som bare funket med windows (tvilte), og gadd ikke ta sjangsen. Så tenkte jeg "aha! sikkert masse folk der som har DVD-brenner og linux. Kjøper det samme som de, pluss at jeg sikkert får noen tips i samme slengen om hva som er bra. Og det gjorde jeg Takker. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Flyttes fra linux/unix til lagriningsmedier Så det var derfor jeg ikke fant den... Endte opp med NEC-saken, bestillte på komplett i kveld, og sendte den med posten. Hvor lang tid pleier sånnt å ta? Første gang jeg bestiller fra komplett . Grunnen til at jeg valgte linux/unix-forumet var at jeg lurte på om det *fantes* brennere som bare funket med windows (tvilte), og gadd ikke ta sjangsen. Så tenkte jeg "aha! sikkert masse folk der som har DVD-brenner og linux. Kjøper det samme som de, pluss at jeg sikkert får noen tips i samme slengen om hva som er bra. Og det gjorde jeg Takker. Det vil ta en ukes tid fra komplett.no til nord-trøndelag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå