Gå til innhold

3 CCD kameraer

Anbefalte innlegg

Håper på svar på noen ting jeg lurer på...

Jeg har et panasonic mx500 kamera som gir strålende bilder i godt lys, men fungerer dårlig i vanlig belysning. Dette skyldes jo størrelsen på ccd'n, men hva med de eldre modellene som hadde større ccd'er som dx100 eller sony trv900. Gir de så mye bedre kvalitet på innefilming enn mx500? hva med ute?

Hva er lurest - invistere i brukt eldre kamera som nevnt eller kjøpe videolys?

Noen som har innspill på emnet???

på forhånd takk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

når du har mx500 som du sier, ville jeg nok heller investert i et videolys. Tar jeg ikke helt feil har det 1/6 tommers ccd èr, mens eldre kamera som trv900 har 1/4 tomms. Så ja, de gir en del bedre kvalitet i mindre belysning, men skal du virkelig se forskjell så må du opp i 40000 kroners klassen med 1/3 tomms ccd.

Jeg har inntrykk av at mx500 er et kamera som må ha masse lys for å "fungere". Har selv gs70 med 1/6 tomms ccd, som jeg bruker til proff bruk(nyhetsproduksjon o.l) og det fungerer greit i dunkel belysning...men bare greit.

Lenke til kommentar

Takk for svar, jo jeg er kommet til at lys er det som trengs... har kikket på 35 w videolys og håper det er nok i endel situasjoner..... det blir nok litt råflott med 2 kameraer ;) da er det bare å bestille lys og vidvinkel konverter..

mvh V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...