Gå til innhold

NEC 3540 i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder en knapp på BenQ DW1640 selv (bombe).

First look: BenQ DW1640 på cdfreaks.com ga et godt første inntrykk.

Det jeg så langt har sett av Nec ND3540 har ikke imponert meg like mye.

Spesielt brennekvaliteten hadde jeg ventet meg mer av, men jeg får nok se flere og bedre scans etterhvert.

Begge brennerne har stort sett like spesifikasjoner.

De største forskjellene er nok at ND3540 støtter DVD-R DL på 6X, mens BenQ ikke støtter DVD-R DL.

På den annen side støtter DW1640 bitsetting ved DVD+R, noe ikke ND3540 syntes å gjøre.

ND3540 er forresten ventet på lager hos MPX 7 mai til 545 kr, mens pris og release dato for DW1640 enda ikke er bestemt....

Lenke til kommentar

Ingen bombe at de to siste innlegg heller til at Benq er best :tease:

Heller ingen bombe at det finnes få bra scans fra NEC da dette først var mulig med NEC for ca to uke siden. Scans på andre brenner gir ikke nødvendigvis riktig resultat. Dessuten er vel ikke ikke scanes med NEC og Benq direkte sammenliknbare (?).

Lenke til kommentar

Psh og Gerrard er jo hardbarka Benq fans så jeg hadde blitt overasket hvis dere holdt med Nec'en :!:

Men det med DVD-R DL kan jeg ikke skjønne vitsen med...

Er det ikke slik at man _må_ ha bitsetting på DL for at standalone DVD spillere skal finne begge layerene?

Og siden Nec 3540 ikke støtter dette (?) vil man da ikke kunne spille av disse platene på en standalone etterpå?

Lenke til kommentar

bengh

På de scannene jeg har sett har det både vært høy PIE og PIF spikes, samt lave kvalitetspoeng (selv om vi ikke skal stole så mye på sistnevnte.)

Her var det testet med forskjellige plater, men jeg tror likevel ikke dette er nok til å si at det er representativt for brennerens kvalitet

megakrølle

Nå må du gi deg a!

Jeg er så nøytral så... :whistle:

Det jeg har sett av DVD-R DL har vært langt dårligere enn ved DVD+R DL.

I tillegg var det bare 4 av 13 spillere som kunne lese platen!

Edit: Var litt sen på den siste der.:cry:

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Mulig jeg har blitt litt for ivrig med å skryte av BenQ, er ikke helt meningen... :blush:

Er riktignok meget fornøyd med BenQ 1620 , men det er derimot ikke en selvfølge at jeg kjøper BenQ igjen!

DVD-R DL ser jeg ikke noe behov for(ikke DVD-R heller,for den saks skyld) så lenge man kan bitsette til DVD-ROM på DVD+R og DVD+R DL!

Og derfor er det kvaliteten på DVD+R og DVD+R DL som spiller noen rolle for meg!

BenQ 1640 brenner dessuten Verbatim 2,4x DVD+R DL plater raskere en NEC 3540, om det skulle ha noen betydning!

BenQ bruker ca. 15 minutter på 8x og Nec'en bruker ca. 18 1/2 minutter på 8x..

Så jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg skal kjøpe enda... men det heller mot 1640! (Bombe sier sikkert noen nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...