Skeptos Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 I Norge er du barn til du fyller 18 år. Ingen barn har lov til å kjøpe eller bruke tobakk eller alkohol. Jeg fant disse lovene i boka "Har jeg lov til det, da?" av Liv Wiborg Karlsen. Nå kan dere ikke kom mer og si "det står ingen lover om at alkohol er forbudt for personer under 18 år, så dermed er det bare for oss å drikke i vei." Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvilke paragrafer i hvilke lover står disse setningene? Jeg er sikker på at det ikke er formulert på den måten i "Norges Lover". Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Står det at man ikke har lov til å drikke? EDIT: Eg gikk en kilometer idag, det står ingen steder i loven at "Du kan bare gå en kilometer!", men eg gjorde det alikevel eg tenk! Må eg i fengsel nå? Endret 2. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
hylo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg vil gjerne vite paragrafen, du. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Les her hvorfor trådstarter tar feil: Skjenking av mindreårige EDIT: Alkoholloven Endret 2. mai 2005 av Feynman Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Du har fortsatt ikke funnet fram noen lov til oss. Altså har du ennå ikke motbevist at du tar feil. Edit: Se Feynmans innlegg. Endret 2. mai 2005 av nr.4 Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Les her hvorfor trådstarter tar feil: Skjenking av mindreårige EDIT: Alkoholloven Bare for å gjøre det ekstra tydelig for trådstarter: Det er imidlertid ikke straffbart for personer under disse aldersgrensene verken å kjøpe eller drikke alkoholholdig drikk. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ole Johan, kan du ikke bare innrømme at du tar feil? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) ... Endret 2. mai 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Står det at man ikke har lov til å drikke? EDIT: Eg gikk en kilometer idag, det står ingen steder i loven at "Du kan bare gå en kilometer!", men eg gjorde det alikevel eg tenk! Må eg i fengsel nå? Ja, hvis det er alkohol du tenker på. Ingen barn har lov til å kjøpe eller bruke tobakk eller alkohol. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ingen barn har lov til å kjøpe eller bruke tobakk eller alkohol. Det er ikke en lov. Fatt det, er du snill. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Ingen barn har lov til å kjøpe eller bruke tobakk eller alkohol. Det er ikke en lov. Fatt det, er du snill. Jo, det stå jo i den boka. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Så finn lovparagrafen da! Det er ikke en lov bare fordi det står i en bok. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det spiller ingen rolle hva personer mener om lovligheten av at personer under 18 år kan drikke alkohol. Dersom det ikke står spesifisert i den eneste boka som gjelder, dvs. "De Norske Lover", finnes det ganske enkelt ikke en lov for det. Om jeg skriver en bok som sier at "Barn har ikke lov til å gå på butikken" så betyr ikke det at det finnes noen offisiell lov i Norge som sier dette. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Den eneste boka som teller her er Norges Lover, du vet - den store røde. Om du ikke kan henvise til spesifikke paragrafer er argumentasjonen din verdiløs mot f.eks det Feynman legger fram. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Det står i boka at rusmidler er forbudt for personer under 18 år. Det blir gjentatt gang på gang. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det er ikke en lov. Fatt det, er du snill. Jo, det stå jo i den boka. Jeg leste i en annen bok at det er greit å drepe de som jobber på hviledagen. Da må jo det være lov. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Troller du nå, eller er du ekstremt lite mottakelig for sannheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg