ahoo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Sitter her med ein WaterChill 3 1/2 HDD Kjøler, me slike "hurtig koblinger", og så har eg også kjøpt to stk "Slange nipel Metall, 10mm ID 12mm OD". Så lurer eg bare på kva gjengetapp skal eg bruke på desse niplene? http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=304874&cks=PRL http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=306088&cks=PRL Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Grammatikk for dummies - Lær før du starter tråd! Les under "Spørreord". Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Grammatikk for dummies - Lær før du starter tråd!Les under "Spørreord". ...har du lest Per Egil Hegges språkspalte igjen nå, da? Sist gang jeg sjekket min kjære nynorskordliste, stod det at hvilken på nynorsk heter kva eller kva for ein, så ikke vær for rask. Endret 3. mai 2005 av meastp Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Takk for dem meastp! Legger ikkje så møkje tid ner å få alt eg skriver på forumet på rett dialekt osv. så visst du ikkje veit kva gjengetapp eg må bruka..Så, bare "kje" gidd.. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Of Topic: Nynorsk kan dø. Det er "norsk" terrorisme på det (nest)værste. (sms/dialekt/1337-språk er værre.) On Topic: Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Endret 3. mai 2005 av nikk0 Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 nikk0: Enig i at dialekt er verre. Nynorsk er helt greit, sålenge jeg slipper å skrive det. ahoo: Sikker på at du trenger nipler i det hele tatt? 1/2" = 12mm og 3/4" = 10mm. Selv ville jeg ihvertfall sendt en mail til asetek/komplett og spurt. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Of Topic: Nynorsk kan dø. Det er "norsk" terrorisme på det (nest)værste.(sms/dialekt/1337-språk er værre.) On Topic: Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. ha ha !!! word ! Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 nikk0: Enig i at dialekt er verre. Nynorsk er helt greit, sålenge jeg slipper å skrive det. ahoo: Sikker på at du trenger nipler i det hele tatt? 1/2" = 12mm og 3/4" = 10mm. Selv ville jeg ihvertfall sendt en mail til asetek/komplett og spurt. HELT sikkert på at eg trenger nye nippler, det som passet denne kjøleren, var 10mm slanger (utvendig). Dvs. 8mm innvendig (det er lite!). Var på ein jernvare forhandler idag og fekk veta at det er 1/4" rørgjenger som eg måtte bruke. Men, verker Mekk,Class Ohlson,Biltema eller Jernia hadde gjengetapp. Så, eg skal prøve å hørre med ein rørleggerbutikk om dei har noko slikt... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det heitar: kva for ein gjengetappe skal eg bruke. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har du sett nederst i første post her? Det står det hvordan du kan lage en helt OK gjengetapp uten at det skal koste deg mange lapper. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Det heitar: kva for ein gjengetappe skal eg bruke.Og til "vågebu", det er ikkje muligt for meg,siden eg har bare 2stk nipler. Og har ikkje råd til å ødelegge den eine for bruke den som gjengetap.Men, den er ikkje dom den ide`en!Eit minus med den metoden er bare at du kan kun lage gjenger i material som er mjukare enn det skruen er laga av... Er dette blitt til eit "rettskrivings forum" no?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå