Gå til innhold

Kiss DP-558 og trådlöst nettverk?

Anbefalte innlegg

Jeg har oven nevnte dvd spiller med hd opptak. Spilleren har bak en 10/100 nettverk tilkobling. Dvs. her ska man plugge inn en nettverks kabel fra en adsl router (i mitt tilfelle!).

Nå lurer jeg på hva jeg trenger for å få den koblet opp trådlöst mot min Belkin Pre-N router som jeg ska installera snart. Pc kobles også opp mot den nye routeren.

Trenger jeg en "access point" eller nåe annet. Kanskje noen her kan rekommendere hva jeg ska kjöpe. Her ska alt bli trådlöst.... om det går da!

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Til min DP-558 bruker jeg en D-Link DWL-G810. Fungerer helt utmerket mot min TrendNet trådløs router. Ekstra kult nå som Kiss har fått elektronisk programguide (EPG) som gjør det mulig å programmere opptak fra internett. Skjønner ikke at folk gidder mekke halvgode HTPC-løsninger når det finnes et utmerket produkt som Kiss DP-558. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei!

Jeg sliter også med å få kontakt med spilleren.

Utstyret: Kiss DP-558, til den har jeg en CNet Wireless-G Access Point 54 Mbps 802.11g, WPA/WPA2, WDS til pc'n har jeg en Linksys Wireless-G USB 54 Mbps 802.11g, WPA

På PC'n får jeg melding om at jeg er koplet til spilleren, signalstyrken er til og med "utmerket", men når jeg sjekker CNet accsess point (til spilleren) så lyser det ikke i "Link"-lyset og spilleren finner ingen PC-link.

Mener jeg har gjort alt riktig med TCP/IP.

Har jeg feil utstyr noen plass eller mangler jeg noe utstyr?

(Har også prøvd å deaktivere DHCP og skrevet alt inn manuelt i følge veiledning fra kiss sine sider, har pøvd og kople opp via FlashFXP, alt uten hell. Får og legge til at jeg har prøvd med originalt PC-link software og EzLink Manager)

Håper på svar, begynner å bli en smule frustrert.

Endret av music-pilot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...