Gå til innhold

Radioene går meg på NERVENE!

Anbefalte innlegg

P4 = :w00t: , når det gjelder radio, i mine øyne!

Greit nok at det gjenntar seg litt når det gjelder musikk (men mye er i hvert fall "normal", "ordentlig" musikk), ..men det vel stort sett pga innslagene i mellom sangene at jeg hører på radio, når jeg føler for å høre på..

P3 og andre "top 10/20/40/100" -kanaler kan "Brenne i helvette" for meg, for å bruke et kjent uttrykk fra Radioens verden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er noe jeg "fant opp" for lenge siden, som jeg synes burde vært en innebygget funksjon i slike bilspillere:

Når stasjonen begynner å sende musikk, sendes et lite signal. Bilspilleren oppfatter dette, og slår over på CD. Når musikken på radio er over, kommer et nytt signal, og den går tilbake til radioen. Systemet er nesten likt "NEWS" og "TA" som de fleste RDS-radioer har allerede.

Jeg skifter nemlig til CD når musikken kommer, men vet jo aldri når de begynner å prate i programmet igjen.. Irriterende. Går ofte glipp av noe gøy, eller må høre slutten på en (dårlig) pop-låt.

Den var ikke dum, fabelaktiv idé :w00t:

Lenke til kommentar
P4 = :w00t: , når det gjelder radio, i mine øyne!

Greit nok at det gjenntar seg litt når det gjelder musikk (men mye er i hvert fall "normal", "ordentlig" musikk), ..men det vel stort sett pga innslagene i mellom sangene at jeg hører på radio, når jeg føler for å høre på..

P3 og andre "top 10/20/40/100" -kanaler kan "Brenne i helvette" for meg, for å bruke et kjent uttrykk fra Radioens verden!

Ikke i ørene dine altså :p

Er helt enig. P4 er den eneste radiokanalen jeg kan høre på uten å irritere meg over endeløse, repeterende spillelister fulle av fjortis/listepop. De spiller god musikk, de har gode programledere, morsome program, men bare litt mye reklame...

Hadde bare ikke radiokanalene brukt spillelister. A-lista inneholder låter som skal spilles minst 30 ganger i uka osv. Det er dritt. Du blir lei av sangene med en gang også ligger de på lista opptil flere måneder. Jeg blir helt fortvila jeg :(

For noen år siden fantes det en radiokanal som het "The Voice" som folk i Oslo, Bergen og Trondheim kunne høre på. Deres politikk var å ikke spille samme sang mer enn to ganger daglig og du kunne atpåtil ønske deg akkurat den låta du ville høre. Best av alt var det jo at de for det meste spilte trance o.l. Det var tider det :love: Nå er dessverre den gamle "The Voice" blitt lagt ned og nye eiere har tatt over. Kanalen heter fortsatt det samme, men nå spilles kun hiphop og rap...

Det hadde vært noe om radiokanalene lot folk få litt "stemmerett" når det gjalt programmene deres. I mange kanaler sitter det jo folk hele døgnet. Hvorfor kan man ikke da få ønske seg låter? Spillelister på radio er det værste som fins :mad:

Lenke til kommentar

På musikkfronten mener jeg P3 er den beste rikskanalen. Ja, de spiller mye dårlig listemusikk, men også mye variert musikk, gamle klassikere og ny musikk. Særlig etter klokka 18 er musikken bra. Da tar de rendyrkete musikkprogrammene over, som Pyro, Urørt, Musikkmisjonen, Ambolt, Sjef, Harald Are Lund og Trash Kassett Party.

Lenke til kommentar
Visst det er riktig, har folk generelt ELENDIG musikk smak!

Føler de eneste som liker listepop er småe fjortisjenter!

helt enig der ja p4 og kanal24 er noe formølt drit!

klarer ikke all den listepoppen som de må spille hele tiden! også kalt lyden fra radio! :mad:

Endret av M.F.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...