kannadaman Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Er det stor forskjell på pci-e og agp i ytelse pr. dags dato?? Jeg tenker på agp vs. et pci-e kort, ikke SLI. I så fall hvor lenge er det til?? Tenker mest på merkbar ytelse i spill. Takk for alle svar:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 pr. idag er det ingen forsjell i det hele tatt på PCI-e og AGP i ytelse. Forsjellene kommer nok evt med neste generasjons skjermkort, så PCIe er nok mer fremtidsrettet Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 De nyeste og raskeste kortene lages jo bare for PCIe f.eks Radeon X850, så slikt sett er PCIe raskere enn AGP... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 De nyeste og raskeste kortene lages jo bare for PCIe f.eks Radeon X850, så slikt sett er PCIe raskere enn AGP... Leste at X850 kommer til APG, mest sansynlig gjennom en PCI-e til APG bro. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på Dummeste jeg har hørt..Hvis en kan spare 1000 kr på samme ytelse med agp idag(hovedkort/cpu/skjermkort) så lønner det seg.Om et par år må du bytte ut alt uansett hvis du skal følge med.Da kan du går over til Pci-express. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg er enig i at PCI-e er fremtidsrettet, men jeg er HELT enig med Poppe Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på Dummeste jeg har hørt..Hvis en kan spare 1000 kr på samme ytelse med agp idag(hovedkort/cpu/skjermkort) så lønner det seg.Om et par år må du bytte ut alt uansett hvis du skal følge med.Da kan du går over til Pci-express. Helt enig. "Bare en idiot".. pøh Lenke til kommentar
godal Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 jeg er også "helt enig" men på low end skjermkort, er PCI-e pga turbocache o.l. bedre. Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hadde satset på PCI-e selv om du skal kjøpe et low-end gfx kort. Hvis du i tillegg kjøper et sli gfx-kort så er det jo bare å kjøpe et til når du vil ha mer ytelse. Dermed så slipper du å oppgradere hele sulamitten, for agp kort vil nok sakte men sikkert forsvinne. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på Dummeste jeg har hørt..Hvis en kan spare 1000 kr på samme ytelse med agp idag(hovedkort/cpu/skjermkort) så lønner det seg.Om et par år må du bytte ut alt uansett hvis du skal følge med.Da kan du går over til Pci-express. Jeg er faktisk enig med deg der. Prismessig er det ikke nødvendigvis slik at det lønner seg å velge PCIe med tanke på framtidig oppgradering. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Bare husk at skal du kjøpe et pcie kort til må det være identisk... Man kan risikere at man ikke får tak i et likt lowend pcie... Personlig kommer jeg til å vente litt til... da jeg skal bytte kh,cpu, gpu og ram.. Venter til litt over sommeren da de nye ati kortene kommer... de blir x800 billigere Og, det samme gjelder da også 6800 korta til nvidia... Så, jeg venter litt, og kjører da pci-e! Det er det mest langsiktige, jeg bytter da til 939 socket, og håper med det å kunne ha et system som holder noen år. 939 kommer etterhvert med dual core, så da slipper jeg å bytte hk da også... Edit: litt redigering... og en liten trykkleif.. Endret 2. mai 2005 av tore_v1 Lenke til kommentar
kannadaman Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Tror jeg skal vente til over sommeren til 6800 ultra og x800 prisene har sunket litt, men vil SLI gi veldig mye bedre merkbar ytlse i spill en singel?? Forresten, vil dobbelkjerne prosessorene virke på vanlige 939 hk? F.eks MSI K8N SLI platinum, nForce 4...? Endret 2. mai 2005 av kannadaman Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Forresten, vil dobbelkjerne prosessorene virke på vanlige 939 hk? F.eks MSI K8N SLI platinum, nForce 4...? Du må iallefall oppdatere BIOS'en til en versjon som støtter doble kjerner. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på Dummeste jeg har hørt..Hvis en kan spare 1000 kr på samme ytelse med agp idag(hovedkort/cpu/skjermkort) så lønner det seg.Om et par år må du bytte ut alt uansett hvis du skal følge med.Da kan du går over til Pci-express. Helt enig. "Bare en idiot".. pøh Jeg er også enig. Jeg holder på og bestille meg HK, og jeg skal ha med AGP. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 De grafikk-kortene som er "highend" nå, bruker bare litt over 6x av agp-bussen, som er på 8x.. Jeg har sett flere benchmarks på AGP vs PCI-E og det er ikke nevneverdig differanse! Det er faktisk ganske liten differanse på å kjøre et 8x agp kort på 4x! dvs. det er jo selvsagt litt differanse, men langt mindre enn 50%! Jeg ville sagt: Hvilket kort du bør kjøpe, spørs på flere faktorer: * Skal du oppgradere hele pc'en? * Skal du ha det råeste av det råe? * Har du tenkt å kjøre SLI? Feks. om du har en 3.4GHZ 478 prescott, 2gig ram, etc. og du da egentlig ikke trenger en raskere prosessor. Det blir veldig mye utlegg da, om du skal ha deg raskere prosessor, nytt hovedkort, ny ram, nytt grafikk-kort. Et 800XT kort eller 6800 ultra, kan du vel få ned i 3200kr, men så er det hovedkort, cpu, ram, etc. etc. som plutselig baler på seg. Om du har en grei pc, som holder et år til, ville jeg heller da satset på et AGP kort og ventet til prisene har sunket. Jo dyrere du kjøper, jo mer synker det i pris! Men til gjengjeld: Om du venter og venter, vil du plutselig ha noe dyrere, når det har sunket i pris! Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis du skal velge hovedkort nå, og vil vite om det er best med PCI-e eller AGP, så vil jeg anbefale PCI-e. Det trenger ikke å bety forskjell i ytelse, men skjermkortene til PCI-e er billigere, nettopp for at kjøperne skal gjøre denne overgangen. Dessuten, hvis du om et år ønsker å bytte hovedkort, men ikke skjermkort, så MÅ du ikke skaffe deg et hovedkort som har AGP, som antagelig begynner å bli sjelden vare om et år. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Det trenger ikke å bety forskjell i ytelse, men skjermkortene til PCI-e er billigere, nettopp for at kjøperne skal gjøre denne overgangen. :Edit Litt feil tolkning der. Endret 4. mai 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Bare en idiot ville gått for et HK med AGP grensesnitt. PCI-Express er fremtiden og noe å satse på eh jeg skal kjøpe meg agp system nå snart og da er vel jeg en idiot da? gidder ike og bruke 3500kr "bare" for og få en framtids retta pc.. kjøper jeg heller nytt HK og Gkort om et år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå