Gå til innhold

Prosjekt: Hjemmelaget projektor - Update 29/06

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis fokusboksen din er så lang som på bildene på forrige side, er det _stor_ sansynlighet for at det er den som gjør at du har mørke hjørner.

overpaintmod.jpg

Gule linjene er lyset, de treffer hjørnene på fokusboksen, altså mørke hjørner. Kutt godt ned på lengden av boksen, den trenger da ikke være så lang?

Mitt forslag til forbedring, lykke til ;)

Lenke til kommentar

Vet om det der, og ja, jeg skal kutte boksen litt. Tror alikevel ikke at det er bare det som er problemet, for nå er boksen dyttet lenger fram, fordi jeg projiserer et mindre bilde, og problemet er fortsatt der. Det er ikke så fælt som det ser ut på bildet av nemo - der er hjørnene i filmen naturlig mørke. Alikevel er det merkbart, og jeg håper å forbedre det litt. Tha sims har anbefalt meg å kjøpe et beige lerret, for å få bedre kontrast, men når jeg henger opp et hvitt ark på lerrettet, så ser det MYE bedre ut, så jeg er litt usikker på om jeg går for hvit eller beige rullegardin.

Lenke til kommentar

Pleier vel ofte å se mye verre ut på bilder en i virkeligheten, et bedre lerret vil nok hjelpe mye. Ellers er det vel alltid noe tukling som må til før du får et bilde du er fornøyd med, med tanke på plassering lys og reflektor.

Men tror fortsatt fokusboksen kan ha litt av skylden til de mørke hjørnene, men er ingen ekspert så..

Endret av ken0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...