olejohan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kunne sjefen over denne tråden sette opp en detaljert prisliste angående å kjøpe fra lumenlab.com, tenker på pris pr ting og hvor mye mva og hvor mye toll og frakt ++ og gjerne alt av materialer også. Tipper det er flere som vil se en prisliste Om du skaffer ein brukt overhead sparer du mykkje penger, og har du lcd skjerm blir den nesten gratis! Mange bedrifter som går over til prosjektorer! Eg fikk tak i overhead og skjerm brukt og kjøpte kabinett til 170kr. Ole-Johan Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Nå er alt av linser og skjermer festet, så det går an å prøve den. Alt er imidlertid ikke koblet, og det gjenstår fortsatt en del jobb. Jeg koblet alt midlertidig i sta, for å sjekke om underet virket, og jeg legger ut en film og noen bilder av det. Merk at filmen er av dårlig kvalitet, så det er ikke projektoren, men filmen som er dårlig. Dessuten er det veldig mange lyslekkasjer på PJen som skal tettes senere. De gjør at rommet blir mer opplyst, og gjør at bildet blir blassere. Dessuten projiseres en blå film på blå vegg, så det sier seg selv at resultatet må bli så som så. Jeg prøvde også med et hvitt håndkle som lerret, og bildet var sylskarpt. Sånn ser kassen ut nå, med demontert bakvegg. Dette bildet viser de massive lyslekkasjene... ... som skal forhindres med disse, og kanskje litt silikon. Til slutt en link til det jeg filmet. Vanskelig å se, og jeg får håpe man ikke trenger en syk codec for å se den. Siden kvaliteten er så dårlig er vel dens eneste hensikt å vise at projektoren faktisk virker. Film Endret 10. juni 2005 av Th0mas Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 ;D ser bra ut dette, men kvaliteten på filmen var ikke så lett å se enda nei... håper det kommer en ny film/bilder om kvaliteten snart da =) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 en blå film sikker på at det ikke kom en space for mye der? Ser bra ut, kvaliteten på filmen er ikke verdens beste, og "lerrettet" var ikke noe bra, lekker endel lys, men det fikser du sikkert på Stå på videre, gleder meg til å se det ferdige resultatet Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Var nok ingen blåfilm nei Verken kvaliteten på opptaket eller kvaliteten på den høyst lovlige kopien av Finding Nemo rippet fra DVD-samlingen min, er spesielt bra. Derfor blir resultatet dårlig, men poenget er at dere ser at den virker. Jeg har imidlertid et problem. For at PJen skal kunne brukes i forskjellige avstander til lerretet, må det gå an å justere den runde linsa helt fremst fram og tilbake. Slik som det er nå kan jeg flytte den ca. 3 cm, men det er ikke nok. Derfor tror jeg at jeg skal lage en såkalt fokusboks, som gjør at jeg kan fokusere mye bedre. Kommer tilbake med ny update når jeg har mekka litt mer. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Dette ser bra ut! Men som sagt over her, så var ikke kvaliteten på filmen så bra.. hehe. Hva med å legge ut et bilde når du bruker det håndklet du snakka om som lerret? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg får se om jeg gjør det i morgen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg får se om jeg gjør det i morgen *GledeSeg* Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) UPDATE Nå har jeg tatt bilder, som dere ba om. Det må nevnes at det fortsatt er mye lyslekkasjer, det blir proijisert mot et ujevnt, rosa laken og det er et vindu med en utett rullegardin som slipper inn litt lys bak. Dessuten er det veldig vanskelig å ta bilde av dette. Er f.eks ikke noe sjakktrekk å bruke blitz De er også komprimert litt. Så for å si det på ekte lumenlabforumbrukervis: det var bedre i virkeligheten. En annen ting er at projiseringen her er enorm, så det er bare et lite utsnitt som er med på lakenet. Bildet blir mindre ved å flytte PJen nærmere lerrettet, men da må jeg altså ha en fokusmekanisme. Gandalf Den nederste er skrevet med størrelse 8. Det sier litt om hvor stort bildet var. Endret 11. juni 2005 av Th0mas Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Ser bra ut dette, blir nok stort nok bilde, skarpheten blir nok sykt bra den også ser det ut som EDIT: Han heter Gandalf, ikke Gandalf Endret 11. juni 2005 av sigen Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Får bare mer og mer lyst på DIY PJ jeg! Ser bra ut dette, blir nok stort nok bilde, skarpheten blir nok sykt bra den også ser det ut som EDIT: Han heter Gandalf, ikke Gandalf ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det ser veldig bra ut! Men du bør skaffe deg et skikkelig lerret. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Ja, ett bedre ett iallefall. Vurderer en IKEA tupplur 195x200cm rullegardin. Den skal visst være bra som lerret. Fokusboksen skal virke som en skuff, som jeg kan dra ut og skyve inn, ettersom hvor nær PJen er lerretet. La ved en proff skisse (paint+touchpad ), men forhåpentligvis skjønner dere hva jeg mener. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 aeinstein: Th0mas hadde skrevet feil i updaten, men han har rettet på det nå Th0mas: Tror det Ikea "lerrettet" er ganske bra egentlig, og den fokusboksen du har funker sikkert veldig bra til sitt formål *GledeSegTilNesteUpdate* Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 *Piiiip* Sensurerer den vi.. Råbra!! Digger kassa og bildet ble jo absolutt bra! Må lage noe sånt selv ASAP.. Får håpe OK velger å la deg lage en artikkel om hvordan man lager en slik type hjemmesnekra prosjektor.. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Ett bilde til uten at jeg har utbedret noe, bortsett fra at bildet er en del mindre her. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Ser bra ut det bildet der, klart og fint. Men er det filmen eller noe annet som har sprukket glass? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Fargene er jo nydelig! Selvfølgelig, kan jo ikke si no om man ikke har sett det med egne øyne.. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Det er filmen som har sprukket Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 jeg veit hva jeg skal lage etter at jeg er ferdig med nytt kabinett og vannblokker veldig bra, stå på =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå