Tha sims Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, det er fullt mulig. Etter å ha lest guiden for 15" bygging er det enkelt å lage en med mindre sjkerm da det er samme prinsipp Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 laStrada: ligger en liste i første post. I dag fikk jeg nesten alle delene jeg manglet. Det eneste jeg ikke har nå er et UV-filter og selve projiseringslinsen. Tha Sims ordner med dette, så jeg får det nok om ikke så lenge. Heldigvis trenger jeg ikke de delene før til slutt, så byggingen kan starte. Har dessverre ikke rukket det i dag, men jeg fikk prøvd pæra, og øynene mine er fortsatt såre etter den opplevelsen. Dette er pæra i aksjon. Lyset var ikke turkis, slik som det ser ut på bildet. Det var nok bare litt feil kamerainnstillinger. Dette er delene jeg fikk i dag. Fra venstre: Herdet glass/fresnellinser, reflektor, pære, sokkel, strømforskyning til vifter, strømforskyning til pæra. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hva betalte du for de delene? Har litt lyst til å bygge PJ selv, men økonomien er jo selvførgelig ikke med meg. Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Prøver å snike inn et lite spm her, regner med at enten Th0mas, Tha sims eller noen andre kan svare.Er det mulig å bygge en slik Lumenlab med en mindre skjerm, 7-8" ? Da hadde det plutselig blitt litt mer interessant siden kassa ikke hadde blitt så sykt stor... Vist du kikker litt på forumet til lumblab (rett skrevet?) finner du ut at de er ein som har laget ein prosjektor av ein PSone (PlayStationOne) skjerm: PSone med skjerm, bildet er hentet fra pcweb.mycom.co.jp Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Hittil har jeg betalt 4133 kr. Har vel i utgangspunktet alt, men det er alltids en del småting som må skaffes. Ligger liste i første post Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 hm... en sånn psone skjerm har jeg selv hatt lyst på en god stund... den skal vistnok være ganske fin å bruke til mods... en på bit-tech som laget et LCD-display av en sånn... men er det noen som vet hvor en sånn en kan kjøpes i Norge? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Oi, dobbel Endret 4. mai 2005 av Th0mas Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du får med hele bildet på overhead-måten, kan bare ikke bruke hele LCD-panelet, med mindre du finner en stor overhead, eller modder litt ekstra Og jeg har løsningen på alle problemene du nevnte som følger med den metoden å bygge prosjektor, er det noe jeg ikke har svart på i loggen min, så spør meg om det i loggen min (ligger link i signaturen) Ellers: Bra prosjekt! Gleder meg til fortsettelsen Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Noen løsning på problemet med utseendet også? :!: Nå har jeg vel forsåvidt en UPDATE Har i dag skrudd fast reflektor, sokkel og pære. Strømforskyningen til pæra er ikke skrudd fast enda, men den er plassert der den skal stå. Prøvekjørte pæra igjen i sta (med solbriller) for å se om den liker å stå på skrå, og det gikk som en drøm. Neste skritt er å få rammet inn fresnellinsene, og feste dem og LCD-panelet. Sånn ser det ut nå Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Stilig.. gleder meg å se dette ferdig Lenke til kommentar
sigen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ser bra ut dette Th0mas, men hadde det kanskje vært en idè å vente litt med update, sånn at du har litt mer å vise frem? (liker personlig litt større updates ) Men ja, jeg har en løsning på utseende på overheadPJ`en, send PM eller mail, eller vent på slutten på min prosjekt (eller begynnelsen på ProjectIntegration) hvis du vil vite det (det gjelder for alle andre også) Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Ser ikke helt poenget i det. Du får nok heller ta deg bryet med å scrolle forbi et par poster og late som det hele er en lang update. Skriver litt når jeg har tid. Den siste linsa og UV-filter er snart på vei med posten. Det er viftene fra Vendur også. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få rammet inn fresnelene. Nå er det iallefall sengetid. Skribler ned en ny update når jeg har fått gjort litt mer Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 hjemmelaget projektor er ikke mer å si Lenke til kommentar
ohy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei Goggen90 var det denne du tenkte på? Lenke til kommentar
ohy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Trur i tilfelle at det ikkje vil verte serlig bra sidan PS One støtta oppløysning fra 256x224 up to 640x480, vil eg rekne med at skjermen også har denne oppløysninga = store firkanter på veggen Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bestilte du pære og strømforsyning til den fra lumenlab? Hadde de 230V stømforsyning, eller har du funnet på noe lurt, så du kan bruke 110V? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg kjøpte nesten alt brukt gjennom Tha Sims, så du får spørre han. Tror kanskje pære og strømforskyning er kjøpt gjennom pervelde.com Nå har jeg forresten fått alle delene, og venter nå på å få borret hull til viftene og linsa i front. Dessuten må jeg finne på noe smart for å få ramma inn fresnellinsene og montert LCD-skjermen og det herda glasset. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hva med alu-profiler? (til montering av fresnellinsene og LCD-skjermen) Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Det er planen Satt og skisserte litt i går. Skal snakke med en blikkenslager. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) En liten update for dere, et stort skritt for meg. Nå har jeg lagd hull til og festet den siste linsa. Ved å feste alt i kassa på en høyst midlertidig måte fikk jeg prøvd den såvidt, og selv om rommet var lyst, linsene ikke var satt på optimal måte, jeg ikke er sikker på om kontrasten er stilt på fullt, lerretet jeg brukte var en chieftecdør, filmen jeg projiserte ikke hadde så veldig høy oppløsning (hjemmevideo ), så var bildet utrolig klart og fint. Dessverre fikk jeg ikke tatt noen bilder, fordi viftene ikke er satt inn enda, og skjermen ikke tåler mer enn ca. 30 grader. Derfor måtte alt gå veldig fort. Dessuten måtte jeg sitte og holde i linsene. Gleder meg veldig til den blir ferdig. Skal komme med noen bilder da jeg får gjort litt mer. Endret 12. mai 2005 av Th0mas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå