Gå til innhold

Creative V200 feil

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Ja, den har en feil i softwaren. Iallefall på min! Dette er det jeg (tror) jeg har funnet ut:

Den takler mapper, og den kan ta opp lyd. Når du tar opp lyd legges dette i en mappe som kalles VOICE. Disse kan senere spilles av.

MEN:

For at man skal kunne spille av opptak må VOICE mappen være den første mappen alfabetisk, hvis ikke kommer det bare "ingen innspillinger". Ikke noe problem sier du, da kaller jeg bare musikkmappene for "X bla bla bla", så kommer den etter VOICE!

MEN:

For at spilleren skal finne musikk i mappene, må ikke de mappene som har musikk i seg være atskilt alfabetisk, dvs at hvis du har mappene A, B og C, så må dte være musikkfiler i A for at B skal bli gjenkjent av spilleren, og det må likeså være musikk i både A og B for at C skal bli gjenkjent. Og igjen så må musikkmappene ligge først alfabetisk. Dvs at har du mappene VOICE og "X A", der "X A" har musikk, vil ikke musikken bli fanget opp av spilleren, fordi de er etter VOICE alfabetisk. Det virker derfor som om du må velge mellom å ikke ha mapper til musikken, eller ikke kunne spille av enten musikk eller innspillinger.

MEN:

LØSNING:

Jeg fant en løsning. Lag en liten mp3-fil med ingenting (jeg lagde en 1sekunders mp3 fil med stillhet i Audacity) og legg denne i VOICE mappen. Så kaller du alle musikkmappene dine noe med w,x,y,z osv først, slik at de legger seg etter VOICE. Mine heter "X1 A-I", "X2 J-P" osv. Da virker den 1sekundersfilen som en slags "pass through", slik at musikkdelen av spilleren oppfatter VOICE mappen som en musikkmappe, mens VOICE avspilleren fortsatt oppfatter den som den skal. Eneste som skjer er at det tar 1 sek lenger å starte spilleren hvis den starter helt på starten av musikksamlingen.

Håper jeg klarte å forklare det her noenlunde. Vet ikke om dette bare er tilfellet på min spiller, eller om det er laget noen firmwareoppgradering, men whatever, now you know... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...