Gå til innhold

Full kjølepakke(stillegående) Forbedringer?


arna

Anbefalte innlegg

Hei, Skal flytte på hybel snart så jeg driver å setter sammen en del utstyr som jeg skal bestille for å få systemet mitt mest mulig stillegående(og samtidig ha bra kjøling!). Dette er hva jeg har kommet fram til foreløpig, kom gjerne med tanker og idêer som kan bedres eller produkter som bør skiftes ut. Gjerne kom med egne erfaringer også for den saks skyld!

 

Kabinett - Arctic Cooling T1

Pris; 781,-

Hvor; PCstyr.no

Grunn; Virker som den har en veldig bra luftgjennomstrøm og den har en ny vri som virker interessant. Av omtale så er den veldig veldig lydløs.

 

CPU-Kjøler - Zalman eller SilenX?

Står mellom SX-120C SilenX 120mm Copper Socket

SilenX 12db (out of stock)

Forslag?

Støy;

 

CPU-Paste - Arctic Silver 5 Termisk Pasta

Pris; 70,-

Hvor Komplett.no HER

Grunn; Skal visst være kongen på haugen når det gjelder kjølepaste?

 

Chipset-kjøler - Zalman

Pris; 90,-

hvor; komplett.no HER

Grunn; Unngå vifte? kjøler bra nok? plass til den på socket 478?

 

Harddisk-kjøler - Cooler Master CoolDrive 4

Pris; 450,-

Hvor; komplett.no HER

Grunn; Bra kjøleegenskaper, og har SCSI disk så er vel et must for meg

Bytte ut 40mm vifte med denneSilenX 40 mm 12 db vifte

 

Støyreduserende Matter til kabinett - MIST støydempingsmatter, kit, Xtreme

Pris; 425,-

Hvor; Microplex.no HER

Grunn; Alt som kan hjelpe skal kjøpes :thumbup:

 

 

Ellers er jeg usikker men jeg vet at jeg trenger VGA Kjøler

Ellers vurdere jeg å kjøpe disse 2 viftene også til å blåse luft ut av kabinettet;

Smartcooler vifte, 47m³/time, 9-21 dB(A)

:hmm:

 

Jeg kommer til å oppdatere denne posten hele tiden etter som jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha. Når jeg har bestemt meg for alt og bestiller Skriver jeg det nederst av posten med store bokstaver :):)

 

 

Ellers mitt system;

Abit Ic7-max3

P4 3GHZ 800fsb

Scsi 15K rpm disk, cheetah

120GB Disk

Geeforce FX 5600

4x512 mb Twinmoose minne

Endret av arna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regna litt på pris nå, i forhold til hva du hadde satt opp i første post...

når du enda ikke har bestemt deg for CPU kjøler, så ender prisen opp på ca. 1700kr(UTEN cpu kjøler)

da tjener du en del på å kjøpe deg et bra MIST Vannkjølings sett...(mist :love: )

Så....tenk litt på det... sammenlign priser... uansett, så er jo vannkjøling bedre enn luft, fordi du klarer jo aldri å få tempen under romtemp. med luftkjøling....men vannkjøling derimot :w00t::w00t::w00t::w00t:

 

EDIT: elif rav rhe(leif var her)

EDIT2: passert 100 innlegg :!:

EDIT3: LOL! leif igjen :p:blush:

Endret av PandoRa
Lenke til kommentar
fordi du klarer jo aldri å få tempen under romtemp. med luftkjøling....men vannkjøling derimot :w00t::w00t::w00t::w00t:

Det trur jeg ikke blir no lettere med vannkjøling ;)

 

Men et MIST sett + vannavkjøling til harddisken(e) blir fort dyrt det og. Gir nok et bedre resultat og da.

 

Om du vil gå for luftkjøling er kombinasjonen zalman (cpu og gpu) og silenX (kabinettvifter) rimelig bra :thumbup:

Harddiskkjøleren durer å går på 29db, evt kan du sette inn en 40 x 40 x 20mm silenx der og?

 

fantaCx

Lenke til kommentar

Takk for så mange svar men jeg har bestemt meg for å utelukke vannkjøling pga at jeg flytter pcen veldig mye rundt og roter oppe i den ganske ofte. Dessuten har jeg hørt det er veldig mye vedlikehold ved en vannkjøling, bytting av vann, rensing, fare for eventuelle lekkasjefeil etc..

 

Hovedgrunnen min er først og fremst å få et stillegående system, ikke få den mest mulig kjølt ned siden jeg ikke klokker så veldig mye. Stabilitet > Stillhet > Ytelse

 

 

 

Men en ting jeg trenger tips på er en veldig stille cpukjøler. Når hele systemet jeg har satt opp har et støynivå på rundt 16db og cpu kjøler på 40db, må jeg jo få denne kraftig ned ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...