Ar2 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har kjøpt nytt objektiv til mitt 350D, Tamron AF18-200 F/3.5-6.3 XR Di II. Jeg har lest at det er relativt vanlig at man kan oppleve uskarpe eller "softe" hjørner på bilder. Dette bildet kommer rett fra kamera, det er ikke redigert på noen måte. Kan det være riktig at det skal være så uskarpt i hjørnene hvis man sammenligner med senter av bildet? Lillehammer - 3717 kb Har noen tips til objektiver,helst zoom, opp til 200mm under kr 10000.- som leverer bedre resultat enn bildet på linken? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Har akkurat fått kjøpt en Sigma 70-200/2.8, den leverer med brask og bram (kanskje med unntak av på [email protected], hvor den er noe svakere, men ikke som det der...). Skal legge ut testbilder (venter på at den #%& serveren skal akseptere at jeg logger inn på FTP), så langt har jeg bare et lite bilde på nett; her, og det er både komprimert og forminsket og behandlet. Ellers får du bra telezoom til under 10k, nevner i fleng; Canon 70-200/4L (5500,-) Canon 70-200/2.8 (brukt til 7-8k?) Sigma 70-200/2.8 (7k) Sigma 100-300/4 (rundt 8k?) Ingen av disse gir deg i nærheten av omfanget til en 18-200 rekkeviddemessig, men lang rekkevidde og bra optisk kvalitet hører sjeldent sammen, dessverre. Endret 2. mai 2005 av olemm Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Man får hva man betaler for. Og desverre er det slikt at godt zoomomfang går på bekostning av objektivets andre egenskaper. Bildet du har lagt ut er ikke det beste å vurdere. Det du bør gjøre er å finne en passe vegg med gode detaljer, og sette kamera på et stativ eller noe annet stødig. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Du skriver ikke hvilken blender dette er. Ingen objektiver er på sitt skarpeste når de er vidåpne. Prøv å blende ned ett til to steg (8-11 en plass). Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bildet var mistenkelig mye skarpere nede i høyre hjøren enn oppe i venstre, men det er umulig å si noe sikkert på grunnlag av ett bilde. Prøv å ta noen bilder direkte mot en murvegg eller noe sånn at alt kommer på samme avstand fra kameraet. Ellers så vet jeg bare om et annet objektiv med samme zoom område. Det er laget av Sigma og har langt fra perfekt kvalitet. Om det er bedre eller verre kan jeg ikke si. Det er mulig det er skarpere men har større problemer med KA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå