Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er en Privat server ulovligt? (Se prob. i tråd )

Anbefalte innlegg

Hei.

Ok, jeg sitter med et lite ( STORT ) problem nå.

Jeg har installert Linux på pc`n pga. jeg er dønn lei (dritt)windows.

Vell, så var det WoW.

Det skal gå på Wine, men jeg fikk det ikke til :(

Det stoppa på oppdateringa. ( Installering )

Så kom jeg på ideen om Privat server.

Der trengs det vell ingen oppdateringer osv?

Men så lurer jeg på noen ting her:

Er dette lovligt? ( Jeg har spillet, jeg har cdkey, jeg har account. Dette kan jeg bevise på alle måter! )

Kan jeg bli bannet fra de "skikkelige" serverene på et vis? Hvist blizzard får fatt på det?

Hvordan gjør jeg dette? ( Send meg en PM, eller kontakt meg på MSN hvist forumet ikke tillater den slags informasjon ( om det er ulovligt ) her. )

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last heller ned patchene manuelt og se om du får det til, btw så finnes det jo torrent clienter til linux.

privat server er brudd på EULA, så det vil jeg ikke anbefalle, de er også bugga, osv...

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Joa, men tror egentlig ikke privat server er ulovlig da. Om du har kjøpt spillet og spiller på en privat server så tror jeg ikke dette er ulovlig. Om det er så skal du bare drite i det, fordi da er det en syk regel. Syke regler brytes konsekvent ;)

Tror ikke du blir bannet pga det. Men du trenger jo ikke sende epost til Blizzard å fortelle om det heller da. Sånn jeg ser det så verken plager du noen eller fusker...så saken skal jo være grei. Eneste er at blizzard da taper mndavgiften fra deg, men dette er jo ikke ulovlig hehe..

Lenke til kommentar

Nei, Blizzard vil mest sannsynlig ikke gjøre noe med deg.

Men jeg reagerer på grunnen til at du vil prøve "pirat" serveren. De er kvalitets messig og innholdsmessig svært underlegen Blizzard sine servere. Og hele grunnen til at du vil bruke de er at du vil omgå oppdateringer?

Mystisk ... Men kanskje du bare er litt overivrig, og har lyst til å eksperimentere osv?

Sjekk www.fileplanet.com , de skal ha UE versjonen av patch 1.3.0 liggende. Da får du ordnet dette på en skikkelig måte :thumbup:

Endret av Fury
Lenke til kommentar

leste det. (jeg vill ebare ha svar på hvorfor noen i det heletatt ville spille på en privat server i forhold til en offisiell.. sånn innholdsmessig.. Det blir jo ikke akkurat det samme, selv med nøyaktig samme server rules..)

1 selve server software vil ikke være ulovlig hvis det er skrevet fra bunnen av for å emulere en WoW server og ikke bruker copy righted kodelinjer.

2. Det er ulovlig (mot EULA) å spille på privat server ettersom man må endre på en fil i WoW for å få det til, og det er mot EULA å endre filer.

3. I teorien kan du ikke bli banna fra offisielle servere, med mindre du er dum nok til å gå på offisielle servere og skryte av at du spiller på privat server e.t.c.

Lenke til kommentar

Det er jo som folk sier. Hvorfor vil du egentlig spille på en privat server? Og hvorfor kan du ikke ha windows som alle oss andre?

Hva som er ulovlig eller ikke betyr ikke så mye, så lenge "ulovligheten" det er snakk om her er en liten fillebagatell som blizzard bare tok med i reglene fordi dem er et amerikansk selskap hvor alle forhåndsregler må taes.

Kjør spillet i windows..det er mitt tips!

Lenke til kommentar

Som sagt, så ORKER jeg ikke windows.

Det er det mest elendige OS`et på jord.

Hadde det ikke vert for spill, hadde jeg aldrig hatt det engang.

Men nå som jeg fikk høre at det gjikk fint å emulere WoW, prøvde jeg.

Og for all del, ikke la det bli en OS-krig diskusjon her nå.

Det var MIN mening.

Og dessuten: Hvorfor jeg VIL spille på en privat? Vell, det er vell heller MÅ.

Siden jeg ikke får til updaten, som du kanskje leste i første post, så MÅ jeg hvist jeg skal spille det. Og jeg har lyst til å spille det.

Lenke til kommentar
Som sagt, så ORKER jeg ikke windows.

Det er det mest elendige OS`et på jord.

Hadde det ikke vert for spill, hadde jeg aldrig hatt det engang.

Men nå som jeg fikk høre at det gjikk fint å emulere WoW, prøvde jeg.

Og for all del, ikke la det bli en OS-krig diskusjon her nå.

Det var MIN mening.

Og dessuten: Hvorfor jeg VIL spille på en privat? Vell, det er vell heller MÅ.

Siden jeg ikke får til updaten, som du kanskje leste i første post, så MÅ jeg hvist jeg skal spille det. Og jeg har lyst til å spille det.

Ja windows er dårlig.

Du må ha den versjonen av WoW som serveren krever. Noen krever 1.2.4 osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...