Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6800LE er egentlig et litt sært kort, fordi det har et enormt potensiale for de som "kan" data. Man kan bruke et program som heter Rivatuner, og prøve å åpne pipelines, dvs gjøre skjermkortet bedre enn det det selges som. Det er det som kalles å (soft-)modde.

Men selv umoddet så er det et ganske bra skjermkort, nesten like bra som 6600GT. Ikke bare se på MHz for GPU og minne, for det er flere faktorer som avgjør ytelsen.

Du får mest for pengene med et 6800LE.

Lenke til kommentar

joda, jeg vet at man kan softmodde, selv bruker jeg rivatuner på mitt 4200 kort og det har blitt en del bedre.. har ikke hatt mulighet til å åpna pipelines, men når jeg skal det så følger jeg bare en guide eller no =)

det jeg ikke kan så mye om er liksom gddr1/3 og hva pipelines egentlig gjør. har de virkelig så stor betydning?

jeg spiller ikke HL2 uansett, så da er det fritt fram for meg å åpne pipelines !!

uansett, takker positive tilbakemld ;)

Lenke til kommentar

Altid best å kjøpe helt nytt:)

Kjøpte meg Aopen GF6800LE 2 uker siden, har åpnet alt som er mulig, kjører 16x1,6 og har klokket kjernen til 380 og minnen til 850 uten problemer. Men man må ha litt flaks for å få et bra kort, samme hvilken produsent...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...