Gå til innhold

GeForce 6800LE på billigsalg hos Komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på vifta som er montert, hvor godt den er festet, goop´ens kvalitet, og aller viktigst: GPU´en i seg selv. Standard vifte holder for mange, men ikke alle. Ettersom mange får problemer med artifacts og krasj, så kan det være lurt å oppgradere vifta før man softmodder. Softmodding er ikke forsiktig overklokking. Sprangene er større mht utvikling av varme, og man prøver tross alt å låse opp pipes som er lukket fordi de muligens er defekte.

Risky business...

EDIT: faktisk, det som er riktig prosedyre (og som produsentene selv gjør som en selvfølge (det har med specsene til skjermkortene å gjøre)), er å klokke ned når man åpner pipes. Det er ikke uten grunn at GPU´er med flere pipes har lavere standard klokkehastighet.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
EDIT: faktisk, det som er riktig prosedyre (og som produsentene selv gjør som en selvfølge (det har med specsene til skjermkortene å gjøre)), er å klokke ned når man åpner pipes. Det er ikke uten grunn at GPU´er med flere pipes har lavere standard klokkehastighet.

Hvorfor klokke ned? Blir det for varmt med pipes åpnet og høy klokk, eller blir det bedre ytelse med lavere klokk? :hmm:

Lenke til kommentar

Som emacoolit nevnte tidligere: jo flere pipes du åpner jo varmere blir det pr pipe. Så hvis man åpner pipes bør man klokke ned først, og så klokke forsiktig opp igjen, helt til man får artifacts, og da klokke ned igjen :)

Man får IKKE bedre ytelse av å klokke ned.

Lenke til kommentar

heisan! har kjøpt meg et 6800 LE kort nå. men noe er feil.

jeg har åpnet 12x1,5 og klokket kortet til 370/780 og starter opp 3dmark 03 og får en score på 2575 =S

noen som veit hva som kan være feil? fikk 2100 før jeg klokka

Lenke til kommentar

helt orginalt får jeg 1700 poeng i 3dmark 03.

CPU intel 3GHz

ram 512 PC?

åpnet til 12x1,5 = 2100 3dmark

12x1,5 og klokking 370/780 2585 3dmark

fikk 2688 med mitt radeon 9600 256 mb kort !

:/ kjøpte dette brukt, han sa at allt var i orden.. hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Nå har alt blitt ordnet. det var en blaning av at kortet ikke fikk nokk strøm og at mine gamle omega drivere ikke var avinstallert.

så nå fikk jeg 7000 orginalt og litt over 10000 med pipes og klokking =)

Men så har jeg fått et nytt problem. skal se film men fargene i filmen har blitt rare/veldi lyst.

hva kan dette være og hvordan fixer man det? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg stjal dette fra en annen tråd i forumet:

It's a bug with the overlay settings. Go to Display Properties->Advanced and open the Geforce tab. Go to color correction, select Apply to Overlay and All Channels. Then change color profile from standard to advanced, you should now get a straight line in the graph. Hit apply and you are done.

Kan dette være no?

Offtopic:slutta å spille mohaa?

Lenke til kommentar

Stemmer bruker de driverne. takk skal dere ha =)

bra score i 3d mark + at jeg kan se på film :) der er ikke dårlig hehe

Neida jeg spiller mohaa jeg vettu. <S> FaBiCon hva heter du i mohaa?

Endret av FaBiCon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det virker som om Gainward-kortene går i en evig sirkel imellom leverandøren og brukerne - som returnerer dem en etter en :)

Gainward er svært ofte overrepresentert i demo-lageret til Komplett, og det må det vel være en grunn til?

Jeg har et slikt demokort selv, og de er forøvrig gode kjøp. Særlig hvis man er heldig og får låst opp alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...