Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For denne feilmeldingen i databasen.

*Error

The additional Features for working with linked Tables have been deactivated. To find out why click here.

Når jeg klikker på det blå'e feiltet kommer dette fram:

PMA Database ... not OK

General relation features Disabled

Hva er dette?

Etter at denne Erroren kom opp kunne jeg ikke lenger legge til noe i Tables gjennom PHP på hjemmesiden.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der er en feilmelding i phpmyadmin som sier at du ikke har lagt til "The additional Features for working with linked Tables". For å gjøre det trenger du en ekstra db, med en del tabeller i, og en egen phpmyadmin bruker. les i dokumentasjonen hvordan du gjør dette, om du ønsker den funksjonaliteten.

Feilen har altså ikke noe med selve mysql databasen å gjøre.

Lenke til kommentar
  mikaelandre skrev:
det der er en feilmelding i phpmyadmin som sier at du ikke har lagt til "The additional Features for working with linked Tables". For å gjøre det trenger du en ekstra db, med en del tabeller i, og en egen phpmyadmin bruker. les i dokumentasjonen hvordan du gjør dette, om du ønsker den funksjonaliteten.

Feilen har altså ikke noe med selve mysql databasen å gjøre.

Altså jeg må ha 2 databaser.

Hva skal være i den andre jeg lager da ? :D

Og jeg får ikke satt inn noe i tabellene fra hjemmesiden.

Men inne i phpmyadmin funker det fint.

Er dette grunnen til at jeg ikke får lagt til noe ?

Lenke til kommentar

nei, dette er ikke grunnen til at du ikke får lagt til noe. den feilmeldinga gjelder kun for phpmyadmin, og betyr at du ikke kan bruke noe av ekstrafunksjonaliteten som finnes der. har ingen ting med at du ikke får satt inn noe i tabeller fra hjemmesida. sjekk rettigheter på brukeren, og at tilkoblinga er ok.

Lenke til kommentar
  mikaelandre skrev:
nei, dette er ikke grunnen til at du ikke får lagt til noe. den feilmeldinga gjelder kun for phpmyadmin, og betyr at du ikke kan bruke noe av ekstrafunksjonaliteten som finnes der. har ingen ting med at du ikke får satt inn noe i tabeller fra hjemmesida. sjekk rettigheter på brukeren, og at tilkoblinga er ok.

Tilkoblinga er ok.

Men hvordan sjekker man rettigheter til brukerene ?

Edit:

Problemet er at jeg ikke får lagt noe ut på databasen fra hjemmesiden.

Men å lese eller "hente" ut fra tables funker fint.

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...